TheMoonMan Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Hei Har nettopp fått et lite sort partikkel på innsiden (mellom søker og prismet) av søkerprismet på mitt Canon 5D MKII. Nå har det jo seg slik at det ikke påvirker bildene, men det påvirker meg i den form at jeg blir gal av å se det ligge ved siden av fokuspunktene. Jeg kan egentlig ikke forstå helt hvordan det har havnet der, men irriterende er det likevel. Har noen opplevd det samme? Det er ikke noe JEG personlig kan gjøre med dette? Har forsøkt å bruke en blåser, men i og med at det er på innsiden så er det jo rimelig mer komplisert. Om det ikke er noe jeg og luftblåseren kan gjøre, så bør det vel sendes inn? Kjøpt via Fotovideo for ett år siden. Stusser over at det har dukket opp der, jeg har kun ett objektiv som så og si aldri er av. Tråkig..er delvis perfeksjonist og river meg i håret av slik. Kan sikkert lære å leve med det, men tror nok det tar noen uker før jeg slår meg til ro Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Mulig jeg kom litt på vei selv nå! http://www.youtube.com/watch?v=ZzBnvwI6sz8 Og første link her: https://www.google.no/search?client=opera&q=canon+5D+mark+2+interchangeable+focus+screen&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8 Endret 30. oktober 2013 av TheMoonMan Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Kanskje det ligger på mattskiven. Den er det rimelig enkelt å ta ut. Værre å rengjøre, men kan prøve blåse på den med en blåsebelg. Er det lenger oppe kan du også fjerne det. http://shimworld.wordpress.com/2009/08/24/cleaning-the-5d-mk-ii-viewfinder/ Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Jeg får forsøke, mattskiven...er det den første man popper ut, altså det "plastikk glasset" som sitter først? Regner med at jeg popper ut den og forsøker med blåsebelgen. Er det lenger opp må jeg få meg noe renseverktøy, har klart meg så langt med blåsebelgen. Takk for guiden! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Ja, det er det første glasset som er mattskiven. Jeg gjorde dette på min 5dmkII selv, men nå har jeg ikke det kameraet mer. Men vær forsiktig, den mattskiven er veldig lett å få enda værre merker i om man kommer borti den på de flate sidene. Ny er ikke så veldig dyrt, om du trenger det verktøyet. ("pinsetten" til å løfte det ut mener jeg.) Endret 30. oktober 2013 av pybalto Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Du bør bruke pinsett, ja - helst pinsett som er spesiallaget for formålet - du skal ikke komme borti mattskiven med noe som helst! Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Jeg hadde egentlig tenkt å bare la den falle ned, blåse med belgen og flikke den opp på plass igjen. Tror jeg har noe som er perfekt for formålet, og fungerer ikke det så blir det å kjøpe et slikt kit. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Det fungerte bra, flikket den ut...blåste med belgen og satt den tilbake på plass. Nå er søkeren ren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå