familiekrise Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Etter et familiemedlems bortgang har vi blitt en delt familie grunnet arv og rettslige krangler. Jeg lurer på hva jeg som enkeltperson kan gjøre i denne situasjonen, kan jeg saksøke enkeltpersoner rundt meg for æreskrenkelse eller noe i den duren? Vi mottar stadig brev med "trusler" om at vi skal bli anmeldt for svindel, løgn, uærlig fordeling av arv og det som værre er. Er dette godt nok grunnlag til å saksøke vedkommende? Problemet er jo at det ikke står noen navn om hvilke av oss det gjelder. Siden det lenge har ligget i kortene at denne personen snart forlot oss har det meste rundt dødsfall og arv allerede blitt avklart. Vedkommende har selv valgt ut hvilke av familiemedlemmene som skal ha hvilke eiendeler (med lite verdi, annet enn følelsesmessig for de det angår og i samråd med advokat og barn de tingene med verdi), og huset har blitt solgt, der pengene ble delt mellom alle barn med like stor prosent til hver, og det har alltid vært en advokat tilstede som har sett at alt har blitt gjort etter boken. Men nå som vedkommende har gått bort har enkelte av de gjenværende begynt å påstå at dette ikke var rettferdig delt mellom familien likevel. Og kommet med flere andre påstander som også viser seg å være usanne, blant annet en anmeldelse av et annet individ, begrunnet med rykter som de har hørt. Jeg føler meg ganske truet av disse brevene, ikke fordi jeg har noe å skjule, men fordi det ikke er noe trivlig å få falske anklager kastet mot seg og truende oppførsel ved møter oss i mellom. Hvilke rettigheter har jeg når jeg ikke har noe konkret bevis på denne oppførselen, og når det ikke direkte står navnet mitt eller til noen av de nærmeste i disse brevene? Hva kan jeg gjøre for å få laget en sak? Hjelp!! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Jeg flytter tråden til Juss-delen av forumet da det er en mer riktig plassering for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå