IHS Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Fremfor å gå videre på dette tullet, så viser jeg tilbake til det jeg sa tidligere: Dette er bare et tulle argument du bruker fordi du ikke vil snakke om følelseslivet til verdens kristne som lever i Jesu Kristi kjærlighet, da det fullstendig ødelegger din "psykologiske" forestilling om kristendommen som en vrangforestilling. Endret 23. november 2013 av IHS 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Dette er bare et tulle argument du bruker fordi du ikke vil snakke om følelseslivet til verdens kristne som lever i Jesu Kristi kjærlighet, da det fullstendig ødelegger din "psykologiske" forestilling om kristendommen som en vrangforestilling. Stråmann, stråmann, stråmann... Avsporinger, avsporinger, avsporinger... Kanskje denne tråden kan være noe for deg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1551880 Jeg skal ikke legge skjul på at du var en av de jeg hadde i bakhodet når jeg opprettet den. I forhold til innlegget ditt, så ser jeg ikke på kristendommen, som jeg har sagt utallige ganger før, som en vrangforestilling. Nok en stråmann, altså. Jeg ser derimot på dine fantasier om at du kan snakke på vegne av flere hundre millioner mennesker, og nå til slutt hele Jordens befolkning, som en vrangforestilling. Siden dine påstander stort sett er bygget på dette, så forsvinner hele grunnlaget for en fornuftig og ærlig debatt. Jeg gidder uansett ikke kaste bort mer tid på dette nå. Du kan helt åpenbart fortsette diskusjonen alene ved å legge meninger og ord i munnen på meg og resten av planeten, så min videre deltakelse er helt klart overflødig. Stå på! Ps: De glorete illustrasjonene du legger ved i innleggene dine kjøper deg forresten verken fri fra ugyldige argumenter eller avsporinger. Endret 23. november 2013 av LiamH Lenke til kommentar
IHS Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) I forhold til innlegget ditt, så ser jeg ikke på kristendommen, som jeg har sagt utallige ganger før, som en vrangforestilling..... Et lite skritt i riktig retning, for deg LiamH Som alle andre kommer du en dag frem til sannheten, Jesus Kristus elsket hele verden og sa det på sin helt spesielle måte, til alle. Alle trenger å oppleve kjærlighet og bli satt fri fra alle de vonde følelsene de har av å leve i din verden. Endret 23. november 2013 av IHS 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Et lite skritt i riktig retning, for deg LiamH Jeg har aldri vært i den retningen du påstår, IHS. Du prøver likevel om og om igjen å plassere meg der med din uærlige og destruktive diskusjons-teknikk. Du er viden kjent for din bruk av stråmenn. Vi har nok begge noe å svare for hvis din religion viser seg å være reell; jeg for min mangel av tro på den og du for din integritetløse adferd som du sverter den med, dag etter dag, mens du diskuterer på dens vegne med uærlige metoder. Du tror nok at du gjør en god jobb for din gud her inne og du mener det sikkert godt, men vi vet begge hva veien til helvete er brolagt med, gjør vi ikke, IHS...? Endret 23. november 2013 av LiamH Lenke til kommentar
IHS Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Jeg har aldri vært i den retningen du påstår, IHS.... Vel, nå nevnte du helvete også, så noen tanker i den retning har du nok, om du nå vil erkjenne det eller ikke. Endret 24. november 2013 av IHS Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Vel, nå nevnte du helvete også, så noen tanker i den retning har du nok, om du nå vil erkjenne det eller ikke. Du skjønte tydeligvis ikke hva jeg mente og du kverner nok en gang på en stråmann. Det har likevel aldri stoppet deg fra å bare fortsette "diskusjonen" i gal retning. Du har ingen krav til deg selv når det kommer til troverdighet, ærlighet, integritet og sannhet. Så lenge du får peise på med bibel-sitater og glorete bilder av kors og Jesus, så er du fornøyd. Det er visst dette du kaller å leve i "Himmelen". Jeg kaller det noe helt annet. Du trenger uansett ikke meg eller noen andre for å holde på med dette korstoget, så vi setter strek her, IHS. Du får manipulere og overkjøre videre uten meg. Endret 24. november 2013 av LiamH Lenke til kommentar
IHS Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Så lenge du får peise på med bibel-sitater og glorete bilder av kors og Jesus, så er du fornøyd. Det er visst dette du kaller å leve i "Himmelen". .. Nei, å leve i himmelen er å leve i Jesu Kristi kjærlighet, men siden du både underkjenner hans kjærlighet og hundrevis av millioner kristnes følelsesliv, later du som om du ikke har skjønt dette. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Nei, å leve i himmelen er å leve i Jesu Kristi kjærlighet, men siden du både underkjenner hans kjærlighet og hundrevis av millioner kristnes følelsesliv, later du som om du ikke har skjønt dette. Du fortsetter med å gjenta dine stråmenn og din uærlige adferd. Det er akkurat som om du oppriktig tror at det å gjenta noe nok mange ganger plutselig gjør det til en sannhet. I tillegg henter du ting ut av sammenheng til det kjedsommelige. Jeg mistenker at du leser Bibelen på akkurat samme måte som du leser innlegg her inne. Det er bekymringsverdig at noen som ser seg selv i "kontakt" med et guddommelig vesen kan opptre så lite i tråd med dets moral og læresetninger. Dette bekrefter bare ytterligere at troverdigheten til alt dette du bruker livet ditt på å promotere er på et bunn-nivå. Dette handler helt klart ikke om Gud og Jesus. Det handler kun om deg og dine destruktive behov. Du er tydeligvis mer styrt av din angst/besettelse for at dette skal stemme, enn du er av et måteholdent og troverdig syn på din religion. Dermed styres din debatt av negative følelser og uærlighet, fremfor fornuft, integritet og refleksjon. Du tar innover deg minimalt av de responser du får og det du faktisk tar innover deg blir kvernet opp og formet slik du trenger at det skal være. Igjen, uærlig. Synd... Sleng ut din siste uærlige stråmann kommentar i denne sammenhengen og så er vi ferdige, IHS. Endret 24. november 2013 av LiamH Lenke til kommentar
IHS Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 ...Sleng ut din siste uærlige stråmann kommentar i denne sammenhengen og så er vi ferdige, IHS. Nei, det er ærlig, oppriktig og i sannhet hvordan dine innlegg i diskusjonen oppfattes, du får finne noen andre folks følelser å tråkke på, "psykolog" LiamH Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Trenger ikke å være psykolog for å se den komme IHS... Hvor har du lært å diskutere egentlig og hva med å være ærlig for en gangs skyld? Du beviser jo bare at kristendommen er bygget på en rekke stråmenn man må være så ignorant at man ikke skjønner for å bite på dette... 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Nei, å leve i himmelen er å leve i Jesu Kristi kjærlighet, men siden du både underkjenner hans kjærlighet og hundrevis av millioner kristnes følelsesliv, later du som om du ikke har skjønt dette. Det der har jeg slitt mye med å prøve forstå helt. Klarer ikke få tak på hvordan de fungerer, og hvordan man forstår hvordan Himmelen er attraktiv. 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Nei, det er ærlig, oppriktig og i sannhet hvordan dine innlegg i diskusjonen oppfattes, du får finne noen andre folks følelser å tråkke på, "psykolog" LiamH Jeg nekter å la slike uttalelser og løgner stå ubesvart. Jeg har korrigert deg utallige ganger, men det overser du blankt. Din ukorrekte "oppfattelse" er korrigert til det kjedsommelige, så det er heller din vilje til å ta innover deg ting som ikke passer deg som trenger litt reparasjon. Mine meninger er ikke du i posisjon til å manipulere, men du insisterer på å fortsette med det, hvor enn mye jeg forteller deg at du har "oppfattet" feil. Du er rett og slett ikke interessert i å høre. Bare dette "psykolog"-kjøret du driver på med er et godt eksempel på akkurat det. Skal du skryte på deg Jesus som "sjelsvenn" i noen som helst variant, så bør du snart begynne å leve opp til rollen også. For å si det rett ut; Hvilken allvitende, moralsk og allmektig gud er interessert i å involvere seg med noen som driver på med så mye uærlighet, selektivitet, feighet, manipulasjon og æreløs adferd som det du driver på med på hans vegne her inne? Du skal være rimelig blåøyd for å tro at dette gagner deg på noen som helst måte, både i dette livet og, hvis du mot alle odds har rett, det neste. Nå har jeg ikke noe mer å si til deg. Hva enn du poster til meg etter dette, så vil sannsynligvis responsen min allerede være skrevet i denne tråden. Ps: Jeg tråkker ikke på følelsene dine. Jeg tråkker på innleggene dine og alle stråmennene du kronisk pakker på meg, "kristne" IHS. Endret 24. november 2013 av LiamH 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Det der har jeg slitt mye med å prøve forstå helt. Klarer ikke få tak på hvordan de fungerer, og hvordan man forstår hvordan Himmelen er attraktiv. IHS sikter vel til at gjenfødte kristne får bli fylt av Den Hellige Ånd, man får en "ny ånd" så å si. Dette gjør at man blir forandret på flere plan (plutselig eller gradvis). Og man vil forstå ting som man tidligere ikke forstod. 1 Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 IHS sikter vel til at gjenfødte kristne får bli fylt av Den Hellige Ånd, man får en "ny ånd" så å si. Dette gjør at man blir forandret på flere plan (plutselig eller gradvis). Og man vil forstå ting som man tidligere ikke forstod. Som hjernevask fungerer? 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Det er ikke noe nytt at en person som forkynner fra en hellig bok, vil framstå som merkelig på dem som ikke betrakter denne boka som hellig. Men dette betyr ikke at det ikke finnes en hellig bok. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Det er ikke noe nytt at en person som forkynner fra en hellig bok, vil framstå som merkelig på dem som ikke betrakter denne boka som hellig. Men dette betyr ikke at det ikke finnes en hellig bok. Merkelig? Selv med Bibelen i handa og vår herre plantet i baklomma er det forbi absurd og ren galskap å prate på vegne av flere hundre millioner mennesker. Spesielt absurd er det når det man sier allerede er avvist som rent tull og direkte svada. Kombiner dette med repeterende stråmenn, løgner, manipulering etc. etc. i hver eneste debatt denne personen deltar i, så bør det begynne å ringe en bjelle om at dette er ren uærlighet for alle og enhver, uansett livssyn. Man skulle tro at slike "overnaturlige" evner gjorde slik adferd overflødig. IHS sikter vel til at gjenfødte kristne får bli fylt av Den Hellige Ånd, man får en "ny ånd" så å si. Dette gjør at man blir forandret på flere plan (plutselig eller gradvis). Og man vil forstå ting som man tidligere ikke forstod. Rart at dette ikke gjenspeiler seg i adferden og uttalelsene til IHS. Man kunne nesten betvile autentisiteten til det... Endret 25. november 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 I diskusjoner blir det noen ganger slik at man bruker betegnelsene "kristne", "muslimene", "sosialistene", "ateistene", uten at man får med seg alle forskjellene det finnes innen disse gruppene hver gang. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) I diskusjoner blir det noen ganger slik at man bruker betegnelsene "kristne", "muslimene", "sosialistene", "ateistene", uten at man får med seg alle forskjellene det finnes innen disse gruppene hver gang. Som nevnt, har livssyn lite med dette å gjøre. En uærlig og manipulerende person er en uærlig og manipulerende person, uansett om han er "kristen", "muslim", "sosialist", "ateist" etc. Endret 25. november 2013 av LiamH Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Det er ikke noe nytt at en person som forkynner fra en hellig bok, vil framstå som merkelig på dem som ikke betrakter denne boka som hellig. Men dette betyr ikke at det ikke finnes en hellig bok. Det betyr heller ikke at det er sant det som står i denne "hellige" boken, bare for å bringe det på det rene. Og kan du nevne en ting denne forandringen, plutselig eller gradvis, gjør med den som lar seg forføre av kristendommen som det er noen nytte i? Kan du ikke vise til en eneste ting man må være kristne for å gjøre bedre er det ikke annet enn hykleri vet du.... 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 IHS sikter vel til at gjenfødte kristne får bli fylt av Den Hellige Ånd, man får en "ny ånd" så å si. Dette gjør at man blir forandret på flere plan (plutselig eller gradvis). Og man vil forstå ting som man tidligere ikke forstod. Men hvorfor får ikke jeg det å få sånn, selv om jeg har prøvd det jeg har kunnet å slippe det til. Hva må jeg gjøre for å få tilgang til det? Gå i kloster? Gi alt jeg eier til fattige? Hva må jeg regne med er kravet? Virker som det er en selectiv forskjellsbehandling oppi dette her, det virker hvertfall sånn. Og har vel erkjent at jeg antagelig ikke er verd å få det der, hvis det altså ikke er spesielle krav som stilles til ulike personer. Problemet er når man ikke vet hva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå