Gå til innhold

Spørsmål om Jesus oppstandelse

Anbefalte innlegg

Dette er en påstand du har kommet med flere ganger, RWS Det hele begynte med at den romerske guvernøren Pontius Pilatus og den jødiske høyeste presten Josef Kaifas fikk Jesus Kristus korsfestet, ikke en bok. Det er dette minebildet av et korsfestet menneske som står i sentrum, ikke en bok.

Jepp, det er en påstand jeg har kommet med mange ganger ja. Problemet er at uten bibelen, uten de som skrev bibelen og uten de som etterhvert, med tvang, kjørte jødeliket på koret opp i ræva på folk med BIBELEN i hånd hadde den såkalte kristendommen som da eksisterte dødd ut av seg selv. Allerede FØR et ord ble nedskrevet eksisterte det et utall av disse kristne dommedags sektene rundt om, de fleste av dem var ikke enige om det aller meste engang og slo hverandre ihjel over en lav sko til de "retttroende", (les: de som satte i sammen fablene i NT) kom til makten og slo ihjel resten av de kristne "kjetterne"... Koptere er vel slike kjettere...

Så denne "homogene" gruppen du tror sprang opp etter denne jesus sin påståtte himmelsprett var ikkke en gruppe, men flere og oppfattningene sprikte kanskje enda mer den gangen en den gjør i dag om hva jesus var og ikke var... Til noen samlet dritten i en "bok" og begynte for alvor å tvinge dette på folk.

Så sorry, påstandene min står. Uten bibel hadde jesus dødskulten dødd ut av seg selv... Dessverre gjorde den ikke det...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..Så sorry, påstandene min står. Uten bibel hadde jesus dødskulten dødd ut av seg selv... Dessverre gjorde den ikke det...

Nei, den eneste grunnen til at mann sammlet sammen en del kristne bøker og brev i boksamlingen "bibelen" på 300 tallet e.Kr var at det sirkulerte en hel del "kristne" bøker og brev med tvilsomt innhold, poenget var altså å skape orden, ikke at denne boksamlingen skulle få en sentral plass, det var bare noe protestantene fant på på 1500 tallet e.Kr for å bryte ut av kirken.

De kristne dreier seg altså om korset ikke om en boksamling. De identifiserer seg med Jesus Kristus og bærer korset sammen med ham for å korsfestes med ham, for hele verdens skyld.

carrying-the-cross-pjlighthouse-dota.jpg

"Den som ikke bærer sitt kors og følger etter meg,

kan ikke være min disippel." (Luk 14:27)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei, den eneste grunnen til at mann sammlet sammen en del kristne bøker og brev i boksamlingen "bibelen" på 300 tallet e.Kr var at det sirkulerte en hel del "kristne" bøker og brev med tvilsomt innhold, poenget var altså å skape orden, ikke at denne boksamlingen skulle få en sentral plass, det var bare noe protestantene fant på på 1500 tallet e.Kr for å bryte ut av kirken.

For å få orden ja, fordi det i likhet med i dag verserte flere grupperinger som ikke var enige om det aller meste fordi disse mytene var overlevert kun muntelig og rundt leirbål...... Herregud, når skal det gå opp for deg at disse jesus mytene ikke hadde hatt den spredningen den har hatt om det ikke var for bibelen og presteskapet som trykket dette opp i ræva til folk ved hjelp av nettopp bibelen?

De kristne dreier seg altså om korset ikke om en boksamling. De identifiserer seg med Jesus Kristus og bærer korset sammen med ham for å korsfestes med ham, for hele verdens skyld.

La oss håpe at vi aldri kommer til å bli så destruktive, intolerante og hatefulle som disse mytene skal ha oss til å være, enten det er kristendom eller islam eller jødene selv, selv om de ikke trykker dette på andre i samme grad som de to førstnevnte... La oss håpe at vi kaster dissee bibelene og dissee jesusene, muhammedene og messiasene dit dette hører hjemme, på søppelhaugen sammen med de andre hatefulle og lite kjærlige doktrinene og ideologiene vi har forsøkt å følge i historien. Det håper jeg vi gjør, slik at mennesker kan leve side og side og hjelpe hverandre uten å måtte klaske gudelige påstander i hodene på hverandre eller drepe hverandre over hvem gudeversjon som har den største penisen... :no:

For mine barn skyld håper jeg vi mennesker snart tar til vettet og kaster av oss dette klamme teppet av ignoranse, hat og intolaranse som så alt for lenge har fått klamre seg fast og fordummet oss.... La oss jobbe for en bedre fremtid for MENNESKER og gi faan i disse høyst imaginære gudene!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...