Gå til innhold

Spørsmål om Jesus oppstandelse

Anbefalte innlegg

Hallo? Hvorfor slikt "hat" til bibelen?

Hvorfor tror dere ikke på Gud?

Finnes det noe bedre alternativ?

Mennesket hadde alt, Gud sørget for at de hadde alt de trengte i overflod. Så fant det glupe mennesket ut at de ikke trengte Gud lenger og tok ut skillmisse. Da sa Gud at når dere ikke trenger meg for dere klare dere selv inntil videre. Det er kansje et svar på hvorfor mennesket undrer seg over at ikke Gud griper inn og hjelper oss.

Våre forfedre valgte bort Gud og vi sliter med det i ettertid. Men Guds profetier er oppløftende i såmåte. En gang i fremtiden, hvem vet når, vil Gud og Hans Sønn, vår Konge komme tilbake og gjenopprette sitt kongedømme der fred og rettferdighet seirer over all ondskap. Hvem vil ikke være med på det? Liv eller død, enklere kan det ikke sies.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo? Hvorfor slikt "hat" til bibelen?

Fordi den gjør folk dumme og får dem til å være intolerante og hatefulle... (kort versjon)

Hvorfor tror dere ikke på Gud?

Fordi påstandene ikke evner å overbevise meg...

Finnes det noe bedre alternativ?

Definitivt! Et langt bedre alternativ til å la seg lure av løse ubekreftede påstander og ørken myter er å la kunnskap, viten og fakta lede sine meninger og grunner.

Mennesket hadde alt, Gud sørget for at de hadde alt de trengte i overflod. Så fant det glupe mennesket ut at de ikke trengte Gud lenger og tok ut skillmisse. Da sa Gud at når dere ikke trenger meg for dere klare dere selv inntil videre. Det er kansje et svar på hvorfor mennesket undrer seg over at ikke Gud griper inn og hjelper oss.

Dette er jo den reneste oksemøkk forklaringen, for hvorfor i all verden satte ikke gud, i all sin allvitenhet og allmektighet, jesus eller engelen gabriell til å passe på det jævla treet da? Isteden skal du ha meg til å tro at denne steindumme guden la fra seg sin allmektighet, noe bibelen hele 42 ganger gjentar, den dagen og ikke forutså hva som kom til å hende? På toppen av det så gir han oss skylden for sin egen udugelighet? Å nei du, denne guden er ikke noe jeg vil tilbe ihvertfall, da mitt krav til en gud er at han i det minste innehar en større intelligens enn det jeg har og en bedre logikk og denne guden har ingen av delene...

Våre forfedre valgte bort Gud og vi sliter med det i ettertid. Men Guds profetier er oppløftende i såmåte. En gang i fremtiden, hvem vet når, vil Gud og Hans Sønn, vår Konge komme tilbake og gjenopprette sitt kongedømme der fred og rettferdighet seirer over all ondskap. Hvem vil ikke være med på det? Liv eller død, enklere kan det ikke sies.

Ikke jeg. Tror ikke de som innbiller seg at de skal få evig liv har noen formening om hvor lang tid en evighet er... Hva når du har hørt vitsen til jesus for zillionte gang? Hva når du har spist den samme retten for trillionte gang? Hørt den samme nitriste salmen, sett de samme nitriste gull og edelsten belagte gatene... Og vær så snill å tenke deg om litt FØR du påstår at gud kan gjøre noe med dette,at han på magisk vis kan så og si slette din hukommelse så hver "dag" blir en fest, for det tilsier at du ikke er mer enn en marionette dukke som gud holder for sin egen tilbedelses skyld og hva slags svin er det? egentlig som gjør slik?

Så nei, valget mitt ville uten tvil ha falt på evig tilintetgjørelse, da jeg ikke ville hatt evig liv om selveste jesus personlig kom å ga det til meg, ikke om det hadde hatt bruksanvisning og bærereim engang!

Men nå følger vel snart helvettes truslene tenker jeg :) De biter jo like godt på en ateist som truslene om Odins helvette biter på kristne, altså ikke i det hele tatt. Det du ikke tenker på er at du er ateist til alle verdens guder du også, med et unntak... Burde få detg til å tenke litt...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvem har skapt oss? Hvem i all verden har kunnet fremstille noe så perfekt som liv i seg selv? Verden er full av bevis, bare ta en titt rundt deg. Liv oppstår ikke av intet, eller a big bang.

Hvis du tar 100 lastebil lass med tømmer og legger i en haug, legger under 10 tonn med TNT og lager en gigantisk BANG. Og når alt lander igjen og det har blitt en landsby, ja da skal jeg tro på dine påstander.

Liv oppstår ikke av tilfeldigheter og kaos. Det er å tro på julenissen :)

Nå skal jeg forklare deg ett par ting. Din ignoranse er ikke forklaring på noe som helt. At du aksepterer ett eventyr som er basert på en historie, som er basert på en historie som er basert på en historie som er basert på muntlig overføring av enda en historie er ditt problem. Du har lov til å tro hva du vil, det forandrer ikke hva som er virkelig.

Det er ingen som påstår at noe oppstår av tilfeldigheter og kaos. Og, før du begynner å gå inn på sannsynlighet, sannsynligheten for at liv oppstod er 1: vi er allerede her, så det er irrelevant hvor liten sannsynligheten er. I tillegg, om du setter deg inn i strengteori, som videreføres til M-teori, så er det lagt frem at det finnes en uendelig mengde membraner, eller universer om du vil. Når du har en uendelig kombinasjon er det ikke lenger en liten sannsynlighet at noe skjer, men garantert at alt skjer.

Ditt eksempel med lastebiler er komplett, skinnende gjennomlyst fullstendig ignoranse, du har ikke den fjerneste anelse hva du snakker om. Om du faktisk hadde visst noe, hadde du aldri sammenliknet det med noe slik, men dette er typisk for ID'er.

Så kan vi jo still basisspørsmålet: ingenting oppstår av ingenting, men noe kan lage alt av ingenting? Hvor er konsistensen din? Hvor kommer det originalen fra? Jo, ingenting. ID'er er så konsistente at de skjønner det ikke selv.

For ikke å nevne denne "fantastiske" skapningen du mener eksisterer. Jeg skal legge frem noen scenarioer for deg. Du vet Moses? Husker du den historie? Husker du egentlig den? Hva skjer der? Husker du hva som skjer med Farao? Jo, gud vil at jødene skal være fri, men hva skjer? Jo, gud, med all sin makt, hardner hjertet til farao slik at han sier "nei, jødene kan ikke gå" uansett hva som skjer. Dette sier han til og med til Moses (Exodus 9:12). Denne "gode" skapningen fjerner fri vilje fra farao for å bruke farao som en unnskyldning til å slakte barn, kveg og uskyldige. Hvor god er en slik skapning? Og, hvis han kan overstyre fri vilje slik, hva får deg til å tro at han lar deg ha fri vilje?

Så har vi hele problemet med himmelen. Himmelen er, som bibelen beskriver, ett sted der sorg ikke eksisterer, jeg siterer: "Now the dwelling of God is with men, and he will live with them. They will be his people, and God himself will be with them and be their God. He will wipe every tear from their eyes. There will be no more death or mourning or crying or pain, for the old order of things has passed away."

Så, her er problemet. La oss si at du får ett barn som blir ateist. DU elsker fremdeles dette barnet. Men dette barnet havner ikke i himmelen, men vil for evig tid lide. Kan du være lykkelig i viten om at ditt barn lider for all evighet? Så, om gud får deg til å le av dette, er det lykke? Er det i så fall fri vilje? Om gud fjerner minnet ditt, er dette da deg? Har du fri vilje? Er dette en moralsk forsvarlig ting å gjøre? Hvordan kan du påstå at dette skal være en moralsk skapning, som tvinger på deg lykke og/eller uvitenhet om ditt eget avkom?

I tillegg så har du de vanlige motstridende egenskapene til gud. Om gud vet alt, så vet han hva som skjer i fremtiden, ergo har du ikke fri vilje. Om gud har all viten kan han heller ikke ha følelser. Vi har kun følelser basert på ny viten relatert til nye situasjoner. Om alt allerede er avklart for gud, kan han ikke føle noe.

Om vi er skapt med fri vilje for å kunne oppleve lykke, er det veldig klart at dette ikke trengs, da han tvinger evig lykke på oss i bibelen. Eller, så tvinger han på oss lidelse her, om evig lykke er mulig med fri viljen. En av de er sann, uansett.

Og, alt dette er før man setter seg ned for å trekke frem alle motstridende vers i bibelen, før man nevner alle de gangene gud regelrett beordrer mennesker drept, hvor han vil ha byer slaktet, hvor han vil ha hoder til konger knust foran sine føtter, hvor han dreper barn personlig, hvor hans egen ignoranse og mangel på makt blir trukket frem og mye annet. Du trenger ikke annet enn bibelen selv for å vise at bibelen er oppspinn, men det overrasker meg ikke at du, som troende, ikke kan din egen bok, da dette er en gjenganger blant dere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det vet vi, sier du? Interessant fortell.

Enhver hjerne som har et forsvar mot tro ser det åpenbare. Dette er nok dessverre utilgjengelig informasjon til dere som kun ser deres egen overtro og ikke kan forholde dere objektive til den viten vi faktisk besitter.

Litt trist, men på den annen side bringer det jo en del å le av.. Ihvertfall når dere er redusert til en ubetydelig liten minoritet her i landet.

Lenke til kommentar

Hvor i all verden har du den spinnville ideen om at vi er skapt fra? Og hvorfor måtte det ha vært en "hvem"?

Det sies jo at hver gang vitenskapsmennene har arbeidet seg oppover en knaus, møter de konturene av en Skaper mot toppen av fjellet.

En del støtter ideen om at DNA stammer fra andre planeter. Dette blir jo bare å flytte "problemet" til andre planeter.

Lenke til kommentar

Du har åpenbart ingen vilje til å respektere dine meningsmotstandere.

http://www.christianpost.com/news/lee-strobel-science-points-toward-existence-of-a-creator-85539/

Det er bare vrøvl.

Men når det kommer til respekt, hvor respektfylt er det å poste slike ignorante greier som det du kommer med her? Det er jo åpenbart rent vas da ingen vitenskapsmann tar i noe så dumt som overtro innenfor sitt felt.

Endret av jegersåmongo
Lenke til kommentar

Når han dro til himmelen, var det sjela fra kroppen hans som dro opp, eller dro hele legemet hans opp dit.

Fordi ifølge kristendommen, når vi dør og tror på Gud, så kommer sjela våres til himmelen og legemet blir igjen her og rotner i jorda.

Så da lurer jeg på om selve Jesus dro opp på samme måte med at kroppen ble igjen på jorda og sjela dro opp til himmelen, eller dro han selv opp uten å etterlate sitt legeme her på jorden,

Jeg vil anta at bibelen ville ha skrevet opp om legemet låg igjen, men uansett, hva tror du om det?

I kristen tro er ikke mennesket en sjel som har en kropp, vi er sjel og kropp - og ånd.

Jesus sto opp fra de døde, fra graven og da sto han opp med både kropp og sjel - hele mennesket. Derfor tror vi og at vi skal stå opp som hele mennesker. Da Jesus dro til himmelen var det hele Jesus som dro.

Lenke til kommentar

Så har vi hele problemet med himmelen. Himmelen er, som bibelen beskriver, ett sted der sorg ikke eksisterer, jeg siterer: "Now the dwelling of God is with men, and he will live with them. They will be his people, and God himself will be with them and be their God. He will wipe every tear from their eyes. There will be no more death or mourning or crying or pain, for the old order of things has passed away."

Så, her er problemet. La oss si at du får ett barn som blir ateist. DU elsker fremdeles dette barnet. Men dette barnet havner ikke i himmelen, men vil for evig tid lide. Kan du være lykkelig i viten om at ditt barn lider for all evighet? Så, om gud får deg til å le av dette, er det lykke? Er det i så fall fri vilje? Om gud fjerner minnet ditt, er dette da deg? Har du fri vilje? Er dette en moralsk forsvarlig ting å gjøre? Hvordan kan du påstå at dette skal være en moralsk skapning, som tvinger på deg lykke og/eller uvitenhet om ditt eget avkom?

Hvorfor skulle ikke den som er i himmelriket føle seg bra, fordi hele hans familie ikke er det ? Føler ikke du deg mett etter at du har spist, selv om hele din familie ikke har spist ? Og hvorfor skriver du så mye tull om Gud ? Jesus Kristus og ingen andre har gitt verden, det riktige bilde av Gud, ingen andre har sett Gud, aller minst du.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

..Tror ikke de som innbiller seg at de skal få evig liv har noen formening om hvor lang tid en evighet er... Hva når du har hørt vitsen til jesus for zillionte gang? Hva når du har spist den samme retten for trillionte gang? Hørt den samme nitriste salmen, sett de samme nitriste gull og edelsten belagte gatene...

At du er i en evig gjentagelse av det samme RWS, betyr ikke at alle andre er det. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem har skapt oss? Hvem i all verden har kunnet fremstille noe så perfekt som liv i seg selv? Verden er full av bevis, bare ta en titt rundt deg. Liv oppstår ikke av intet, eller a big bang.

Liv oppstår ikke av tilfeldigheter og kaos. Det er å tro på julenissen :)

Livet er ikke perfekt, så jeg vil påstå at det er du som tror på julenissen. Hvis "Gud" vil snakke med meg, så får han ta initiativet.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at ingen samtidige historikere skrev om Jesus? Romerne var jo som kjent svært opptatt med å dokumentere det meste. Den første uavhengige som beskriver Jesus var vel i rundt år 80-90? Og da beskrev han rykter.

I tillegg har vi jo de berømte dødehavsrullene. Den siste av disse er datert til ca. år 68. Men det står absolutt ingenting om Jesus i disse. Man trenger jo ikke å være rakettforsker for å skjønne grunnen til hvorfor Vatikanet la lokk på disse skriftene i mange år.

Lenke til kommentar

I tillegg har vi jo de berømte dødehavsrullene. Den siste av disse er datert til ca. år 68. Men det står absolutt ingenting om Jesus i disse. Man trenger jo ikke å være rakettforsker for å skjønne grunnen til hvorfor Vatikanet la lokk på disse skriftene i mange år.

Dødehavsrullene tilhørte en jødisk sekt som trodde på det gamle testamente, hvorfor i all verden skulle de ha noen nye testamentlige bøker og brev i sin gamle testamentlige samling av bøker dvs. dødehavsrullene ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...