Gå til innhold

Spørsmål om Jesus oppstandelse

Anbefalte innlegg

Jeg leste hele diskusjonen deres og sitter med en klar oppfatning av hva den setningen jeg siterte sto i sammenheng med. Med det utgangspunkt vrir jeg ikke på noe som helst og ikke later jeg som jeg misforstår over en "lav sko". Du kan heller redegjøre hvor jeg bommer fullstendig fremfor å slenge med kjeften. Har jeg misforstått deg, så skal jeg være den første til å innrømme det.

Og spørsmålet gjenstår da:

Hvis både TVN og de menneskene som bor i disse husene oppriktig prøver å finne en naturlig forklaring eller en troverdig forklaring, hvorfor i all verden drar de "klarsynte" mennesker med seg rundt i landet?

Hva med å oppsøke folk med kunnskap og utstyr til å ta ordentlige målinger og forskningsresultater? Neida, her drar vi med oss kvinnfolk (legg merke til at dette alltid er kvinner) som kommer inn og "føler" seg frem. De bruker bl.a. trommer, dans, "energi-styring" etc. til å føre spøkelser, hus-nisser etc. inn i "lyset" igjen og de gjetter i blinde på navnene, dødsårsaken, alder, yrkestittel osv. på disse gjenferdene. Treffer de i realiteten særlig ofte? Nei.

Igjen, hvorfor ikke ta med en forsker og en vitenskapsmann til en forandring? Vel, fordi det allerede er satt et scanario der dette må og skal handle om det "åndelige". Hadde de som bor i husene virkelig ment at dette kunne komme av noe annet enn spøkelser og hus-nisser, så hadde de ikke kontaktet "Åndenes makt".

Disse folkene som de besøker er derfor allerede bestemt på at "klarsynte" kan hjelpe dem og har derfor allerede avføyd det vi i dag kan definere som en naturlig og ikke "åndelig" forklaring. De menneskene "Åndenes makt" besøker er derfor ikke så totalt blottet for en forutinntatt teori og formening om hva dette kan være som det du og programmet antyder.

For å gjøre en lang historie kort:

Du ringer ikke Åndenes makt med mindre du i forkant tror og mener at en "klarsynt" kan hjelpe deg. Det innebærer altså at disse personene du ser i programmet faktisk tror at dette dreier seg om spøkelser/gjenferd/ånder e.l.

Det var en sammeheng der jeg skrev at jeg tvilte mer på RWS sitt utsagn om at han "har en kompis som jobbet i TVN som hadde sagt ditt og datt", enn jeg trodde på Strømsness sitt ord i det programmet, og der kom altså den berømte setningen du drasser på inn, som en av årsakene som gjorde at jeg trodde mer på han enn på RWS. Og det varr kun i den sammenhengen den spesifikke setningen hørte hjemme fra min side. Oppklart? Håper det.

At man ser seg nødt til å uttrykke seg litt i klartekst er bare for å tydeliggjøre og forsøke gjøre seg mer forstått. Må ikke kalle det for å "slenge med kjeften".

Til det øvrige:

Ja der har du selvsagt noen poenger. Kritikken mot at produsentene ikke bringer andre forskere osv inn i programmet, er absolutt berettiget. Det har jeg også alltid sagt meg enig i, og det var igjen dumt at ikke Strømsness fikk det spørmålet også i programmet på NRK.

Det der kan ikke jeg svare på, men skulle gjerne hørt hva de har å si til det. Nå kan det jo ha noe å gjøre med at det krever en god del mer resssurser og tid på forhånd, samt at det av erfaring viser seg at slikt kommer lite ut av. Hva skal man egentlig konkret "måle" og "forske" på i de respektive husene, og hvilke slags forskere og videnskapsmenn skal man eventuelt benytte?

Og der er det vel også spøremål hvilke forskere og vitenskapsmenn folk eventuelt skulle ringe. Et annet moment er jo at det koster, mens TVN får man gratis og kanskje vel så det. Og så har du den faktoren at de ser programmet og hører andre sier det hjelper.

De fleste av dem tror sikkert at de klarsynte kan hjelpe, uten at en dermed skal sette kategorisk likhetstegn mellom det - og at folka tror på "spøkelser og Ånder" i ordets rette forstand.

Men innebærer da din poengtering av at du mener de derfor 'tror det dreier seg om spøkelser/gjenferd/ånder e.l' - at du altså tror alle disse folkene som ringer inn, dikter opp hendelsene og står og lyver om det på TV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke svare fullstendig for dem som har opplevd eller kommer til å oppleve slike ting. Men ut fra hva jeg har lest, virker det som folk blir så terroriserte at de ikke tenker på å sette opp kamera. Kameraovervåkning i alle rom kan nok heller ikke fås neste dag. Dessuten vil det være ukomfortabelt å ha overvåkning i alle rom i sitt eget hjem, det stedet man faktisk bor. Spesielt hvis det er en hendelse som er dokumentert, og du må gi fra deg 100 timers opptak fra hjemmet ditt, for at denne hendelsen skal kunne bli sendt til youtube eller lignende. Jeg ville ikke visst hvordan jeg skulle klippet ut en hendelse og sendt den til youtube eller Nyhetene.

Dette er MEGET tynne unnskyldninger Frankline... For dette er ikke engangs hendelser, men hendelser som de (som tror på spøkelser/ånder/demoner og whatnot) opplever, i følge dem selv, gang på gang, du sier det jo selv, de blir terrorisert av det! Og kan et menneske oppleve dette, det det ørlille spektret av hva vi faktisk kan oppfatte med våre øyne, ører og sanser, så vil moderne instrumenter oppfatte det også, garantert!! Er det noe der så ville moderne instrumenter registrert det, for hvis de ikke registrerer det så er det heller ikke mulig for mennesker å registere det. Tørr minne deg om at ALL bevegelse må bruke energi og energi er målbart. Enkelt sagt, kan et menneske oppfatte et så har vi instrumenter som kan oppfatte det millioner ganger bedre! Så den unnskyldningen holder rett og slett ikke vann

Men innebærer da din poengtering av at du mener de derfor 'tror det dreier seg om spøkelser/gjenferd/ånder e.l' - at du altså tror alle disse folkene som ringer inn, dikter opp hendelsene og står og lyver om det på TV?

De som opplever dette tror nok på det ja... dessverre... At de legger på litt foran kamereaet kan nok være, de ville vel ikke vært mennesker om de ikke gjorde det, men de fleste av dem tror nok på spøkelser og slikt ja.. Hvis ikke ville de vel neppe ha stått frem på nasjonal TV og fortalt dette, jeg ville i hvertfall ikke gjort det...

Lenke til kommentar

Kan ikke svare fullstendig for dem som har opplevd eller kommer til å oppleve slike ting. Men ut fra hva jeg har lest, virker det som folk blir så terroriserte at de ikke tenker på å sette opp kamera. Kameraovervåkning i alle rom kan nok heller ikke fås neste dag. Dessuten vil det være ukomfortabelt å ha overvåkning i alle rom i sitt eget hjem, det stedet man faktisk bor. Spesielt hvis det er en hendelse som er dokumentert, og du må gi fra deg 100 timers opptak fra hjemmet ditt, for at denne hendelsen skal kunne bli sendt til youtube eller lignende. Jeg ville ikke visst hvordan jeg skulle klippet ut en hendelse og sendt den til youtube eller Nyhetene.

Dette er syltynt, Frankline.

Hvis jeg hadde et hjem der ting flyttet seg av seg selv og det skjedde hendelser hele døgnet, på et så høyt nivå at jeg vurderte å flytte, så ville jeg skaffet bevis for dette. Grunnen til dette er flere:

1. Jeg sitter på bevis for at det finnes liv etter døden.

2. Dette plager meg dag og natt, men likevel rømmer jeg ikke huset. Jeg fortsetter å bo der. Dermed er jeg såpass rolig i forhold til dette at jeg klarer å tilbringe tid blant alle disse fenomenene. Jeg kan derfor bruke denne tiden, før Åndenes Makt dukker opp, til å få dette dokumentert.

3. Utstyr til slikt er enkelt å få tak i og jeg trenger ikke å utlevere meg på YouTube. Åndenes Makt kan bruke disse opptakene i sitt program og kan redigere bort ting jeg ikke vil ha fremvist for allmennheten.

4. Disse hendelsene går som regel igjen i de samme rommene, Jeg trenger derfor ikke filme hele huset og meg selv hele døgnet. Jeg kan konsentrere meg om problem-områdene.

At man ser seg nødt til å uttrykke seg litt i klartekst er bare for å tydeliggjøre og forsøke gjøre seg mer forstått. Må ikke kalle det for å "slenge med kjeften".

Det er mange måter å uttrykke seg i "klartekst" på. Du valgte den minst produktive og du oppklarer ikke stort med den. Vi trenger likevel ikke bruke mer tid på akkurat dette.

Nei, jeg tror ikke flesteparten direkte lyver om sine opplevelser. Jeg tror derimot at de feiltolker dem og trekker feile konklusjoner i forkant. Derfor er de også mer mottakelig for både forklaringene og "hjelpen" til Åndenes Makt.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Dette er syltynt, Frankline.

Hvis jeg hadde et hjem der ting flyttet seg av seg selv og det skjedde hendelser hele døgnet, på et så høyt nivå at jeg vurderte å flytte, så ville jeg skaffet bevis for dette. Grunnen til dette er flere:

1. Jeg sitter på bevis for at det finnes liv etter døden.

2. Dette plager meg dag og natt, men likevel rømmer jeg ikke huset. Jeg fortsetter å bo der. Dermed er jeg såpass rolig i forhold til dette at jeg klarer å tilbringe tid blant alle disse fenomenene. Jeg kan derfor bruke denne tiden, før Åndenes Makt dukker opp, til å få dette dokumentert.

3. Utstyr til slikt er enkelt å få tak i og jeg trenger ikke å utlevere meg på YouTube. Åndenes Makt kan bruke disse opptakene i sitt program og kan redigere bort ting jeg ikke vil ha fremvist for allmennheten.

4. Disse hendelsene går som regel igjen i de samme rommene, Jeg trenger derfor ikke filme hele huset og meg selv hele døgnet. Jeg kan konsentrere meg om problem-områdene.

Vel, om man fikk filmet og gjort opptak av disse fenomenene, ville det egentlig bevise noe mer?

"Bevis på liv etter døden"? Om man får registrert opptak av lyder, filmet noe som flytter på seg osv, hvordan beviser det liv etter døden..?

Da er det jo i såfall plutselig du som setter likhetstegn mellom slike fenomener og at det er "spøkelser og gjenferd".

Trodde vi forsto det innen nå, at der ikke er grunnlag for å trekke en sånn banal konklusjon, at vi kan regne med at det dreier seg om naturlige fenomener. Fenomener man kanskje ikke har videnskapelig innsikt i hva er enda, men likefullt noe naturlig.

Når det er sagt, vet vi jo heller enda ikke om det kan dreie seg om noen slags energier fra personligheter i en form for etterliv, men i så fall er jo det noe som også vil vise seg å være naturlig på sin måte. Eventuelt.

Eller at det er tidslommer som virker på tvers av hverandre, eller noe helt annet. Det vet vi ikke.

Vi kan heller ikke se bort fra at det er noe som ikke tillater seg selv bevist gjennom teknisk utstyr, som følge av et eller annet eventuelt slags universelt 'regelverk' som forbyr/forhindrer det fra å la seg avsløre på slik måte.

Nå sier jeg ikke jeg tror på noe av dette ( i tilfellet du nå vil på typisk vis vri det til at jeg gjør det ved å skrive det). Sier bare at jeg tar høyde for både det ene og det andre. Og, at det kan være rent oppspinn for den saks skyld. Noe jeg tviler litt på, som følge av det grasale mengdeomfanget og samsvaret i slike fenomener verden over.

Det er mange måter å uttrykke seg i "klartekst" på. Du valgte den minst produktive og du oppklarer ikke stort med den. Vi trenger likevel ikke bruke mer tid på akkurat dette.

Nå husker jeg ikke en gang hva jeg har sagt som kan ha vært så fælt, så det er greit det. Bare la det ligge.

Nei, jeg tror ikke flesteparten direkte lyver om sine opplevelser. Jeg tror derimot at de feiltolker dem og trekker feile konklusjoner i forkant. Derfor er de også mer mottakelig for både forklaringene og "hjelpen" til Åndenes Makt.

Som sagt; Har ikke hørt at noe av dem ( vi snakker altså fortsatt on privatpersonene/familene som ringer TVN) konkluderer noe.

De gangene jeg har sett programmet har de kun beskrevet hva som skjer, uten å gi det noe navn eller sette det i sammenheng med noe.

Du sier altså at du ikke tror de lyver, du tror m.a.o . at det de opplever er noe som skjer.

I forlengelsen av det, vil jeg da stille deg følgende spørsmål:

Når de da etter at disse "mediene/klarsynte" har utført sin prosess i huset - sier (noe de gjør hver gang) at da er fenomenene borte, og de er veldig glad for at alt er blitt rolig og fenomenene er forsvunnet, noe de alltid viser stor takknemlighet og glede over, når de blir besøkt på nytt noen mndr. senere.

Hva tror du da om det? Tror du ikke de lyver da heller, og i såfall hva tror du er forklaringen på at de da er blitt kvitt fenomenene?

Lenke til kommentar

Vel, om man fikk filmet og gjort opptak av disse fenomenene, ville det egentlig bevise noe mer?

Det ville i det minste bevise at noe unaturlig var på gang... Men det skal vel unnskyldes vekk fra dette også tipper jeg... "Hva er vitsen med å filme det lizzom, skeptikerne ville jo ikke trodd det samme hva....."

Joda, vi var vel nødt til å tro det hvis det viste seg at filmen faktisk var autentisk.... altså ikke tuklet med... Eller på andre måter fikset Da hadde vel heller ikke skeptikere noe valgm hadde de vel? Men det er såklart ikke bra nok, eller hva? Da faktum, dessverre, er at ingen noensinne har filmet noe overnaturlig og det vet dere... Så derfor forsøkes det å unnskyldes hvorfor bevis ikke ville vært gangbert isteden...

Er til å bli kvalm av slik innstillning egentlig... "Hvorfor skulle slike bevis egentlig bevise noe mer lizzom!". Duuuh...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men du svarte ikke på spøsmålet jeg skrev til sist. Det ble kanskje en smule ubehagelig?

Gjentar:

Du sier altså at du ikke tror de lyver, du tror m.a.o . at det de opplever er noe som skjer.

Når de da etter at disse "mediene/klarsynte" har utført sin prosess i huset - sier (noe de gjør hver gang) at da er fenomenene borte, og de er veldig glad for at alt er blitt rolig og fenomenene er forsvunnet, noe de alltid viser stor takknemlighet og glede over, når de blir besøkt på nytt noen mndr. senere.

Hva tror du da om det? Tror du ikke de lyver da heller, og i såfall hva tror du er forklaringen på at de da er blitt kvitt fenomenene?

PS. RWS, dette spørsmålet var til LiamH.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Men du svarte ikke på spøsmålet jeg skrev til sist. Det ble kanskje en smule ubehagelig?

Gjentar:

PS. RWS, dette spørsmålet var til LiamH.

Du kan spare deg alle disse arrogante kommentarene dine. Dine argumenter og dine spørsmål gir meg null ubehag, bortsett fra at jeg begynner å bli lei av dine eplekjekke kommentarer. Følg din egen formaning og ikke overvurder deg selv, eller dine spørsmål/argumenter, til det latterlige.

Jeg har allerede vært innom dette. Hvis man tror at noe er "spøkelser" eller "ånder", så vil man også ha tro på "hjelpen" mot disse. Tror man at alt som lager lyder og alt som virker "mystisk" er noe overnaturlig/åndelig fremfor noe med en "normal" forklaring, så vil man fort få opp statistikken på "merkelige hendelser" i hjemmet sitt.

Du sa jo selv at dette er "helt normale folk som ikke aner hva som foregår", men realiteten er at de har en klar formening om hva de tror det er når de tar kontakt med et TV-program som kommer løpende med "klarsynte" på slep.

Hele poenget her er at alt det som kommer på frem på Åndenes Makt er muntlige påstander uten et fnugg av bevis og hjelpen de får er "usynlig". Vi vet ikke en gang om det er noen "åndelige" problemer å løse. Hvis man tror at nå er "åndene" borte, så vil hendelser som før var "mystiske" muligens få andre forklaringer.

Jeg betviler ikke at disse menneskene tror på at de får hjelp av de klarsynte, i likhet med at syke mennesker sverger på at vannet de får hos Homøopaten gjør dem friske. Jeg påstår heller ikke at noen lyver. Jeg betviler deres vurderingsevne og kritiske tankegang.

På toppen av dette står det et produksjonsteam midt oppi hele greia som har som motiv å lage underholdende TV. De trår nok til med sitt bidrag for å få frem både "åndenes makt" og "hjelpen" mot den.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Ja ja ja, det er helt greit det. Spurte jo bare om det.

Da kan vi altså konstatere at du mener; at hele familier (som regel, med barn ofte, eller flere ansatte et sted) - sammen opplever disse fenomene så sterkt, at de kontakter ÅM "kun som følge av manglende vurderingsevne og kritisk tankegang".

Og at de da etterpå (like mye sammen), opplever at problemet er forduftet - igjen (og fortsatt samlet) "kun som følge av

av mangel på vurderingsevne og kritisk tankegang".

Og det syns du sikkert ikke er en lettvint forklaring i det hele tatt. Neivel, det er notert.

.

Lenke til kommentar

Beklager, du ser ut til å måtte ha det inn med teskje.

Da kan vi altså konstatere at du mener; at hele familier (som regel, med barn ofte, eller flere ansatte et sted) - sammen opplever disse fenomene så sterkt, at de kontakter ÅM "kun som følge av manglende vurderingsevne og kritisk tankegang".

Og at de da etterpå (like mye sammen), opplever at problemet er forduftet - igjen (og fortsatt samlet) "kun som følge av

Og det syns du sikkert ikke er en lettvint forklaring i det hele tatt. Neivel, det er notert.

Du bedriver mye simpel hersketeknikk i dine innlegg og du er konstant nedlatende. Jeg har skrevet mer enn det du her prøver å banalt koke det ned til. Jeg ser likevel ikke for meg at du kommer til å forholde deg til hva jeg her snakker om og du vil nok derfor heller fortsette din tirade i et forsøk på å score billige poenger.

Konkluder med hva du vil, kjære Delvis. Jeg har ikke behov for verken din forståelse, høflighet eller din respekt.

P.s: Legg merke til det "tilfeldige" (les: nøyaktig det samme) hendelsesforløpet i hver episode og at det alltid ender med en "lykkelig slutt" etter at de klarsynte har "fikset problemet". Kun i Åndenes Makt har slike kvakksalvere så høy suksessrate. I det virkelige liv består de ikke en eneste pålitelig test.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Du bedriver mye simpel hersketeknikk i dine innlegg og du er konstant nedlatende. Jeg har skrevet mer enn det du her prøver å banalt koke det ned til. Jeg ser likevel ikke for meg at du kommer til å forholde deg til hva jeg her snakker om og du vil nok derfor heller fortsette din tirade i et forsøk på å score billige poenger.

I såfall kan jeg si nøyaktig det samme om deg.

Lenke til kommentar

I såfall kan jeg si nøyaktig det samme om deg.

I så fall hva? Du tar mine ord og bruker dem tilbake som om de er dine egne. Du mener altså akkurat det samme om meg, ene og alene fordi jeg gir deg en tilbakemelding på din diskusjons teknikk. Logisk.

Jeg tror vi runder av her...

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Det var du som begynte.

Greit det. Ha en bra dag iallefall.

"Det var du som begynte". "Den som sier det er det selv".

Er vi i en skolegård? Begynte hva? Et lite utdrag fra din innlegg:

• Du har ikke "bevisstgjort" en dritt, ikke overvurder deg selv til det latterlige
  • Er du så treg som du gjør deg til?
  • Men du svarte ikke på spøsmålet jeg skrev til sist. Det ble kanskje en smule ubehagelig?

Kombiner dette med din manipulerende måte å konkludere på mine vegne med akkurat det du selv føler for, i den hensikt å fremstille deg jeg har sagt som korttenkt og ureflektert.

Nei, Delvis... dette er ikke annet enn destruktiv diskusjonsteknikk.

Ha en fin dag selv.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

.

Kognitiv dissonans og confirmation bias... Anbefaler deg å lese boken "Mistakes Were Made (But Not by Me): Why We Justify Foolish Beliefs, Bad Decisions, and Hurtful Acts"... Den opplyser deg helt enkelt på hvorfor vi resonerer feil gang på gang

Placebo, hørt om det? Igjen kan jeg på det varmeste anbefale boken "Mistakes Were Made (But Not by Me): Why We Justify Foolish Beliefs, Bad Decisions, and Hurtful Acts", den gir en glimrende innsikt i nettopp det du spør om.

(Er det galt av meg å mistenke at du aldri kommer til å gå til innkjøp, eventuelt låne, denne boken da det går på tvers av hva du hele tiden tror?)

I just love Leon Festinger.... ;)

Lenke til kommentar

Kognitiv dissonans og confirmation bias... Anbefaler deg å lese boken "Mistakes Were Made (But Not by Me): Why We Justify Foolish Beliefs, Bad Decisions, and Hurtful Acts"... Den opplyser deg helt enkelt på hvorfor vi resonerer feil gang på gang

Så hvordan bør man egentlig ressonere?

Lenke til kommentar

Placebo, hørt om det? Igjen kan jeg på det varmeste anbefale boken "Mistakes Were Made (But Not by Me): Why We Justify Foolish Beliefs, Bad Decisions, and Hurtful Acts", den gir en glimrende innsikt i nettopp det du spør om.

(Er det galt av meg å mistenke at du aldri kommer til å gå til innkjøp, eventuelt låne, denne boken da det går på tvers av hva du hele tiden tror?)

I just love Leon Festinger.... ;)

"Kognitiv dissonans og confirmation bias, Placebo.." Veldig opphengt i de begrepene der skjønner jeg. Jada, har hørt om det.

Men når det skjer med så mange tilfeldige - forskjellige- familer/ansatte på arbeidsteder, helt vanlige nøkterene folk der alle, fra voksne til barn - er samstemte om hva som skjer - og like samstemte på hva som senere har forduftet.

Da blir det en alt for enkel, ja tynn og ulogisk forklaring egentlig; at alle disse samlet skal ha vårt gjenstand for "Kognitiv dissonans og confirmation bias og Placebo" - og ferdig med det liksom.

Tenk litt etter. Den der holder nok ikke RWS. Beklager.

Lenke til kommentar

Ved å kutte ut å bruke cognitiv dissonans der du er KLAR over at du kommer til å bruke det. Egentlig en del jobb, for vi gjør det alle sammen helt automatisk når vi har gjort, sagt eller ment noe vi ikke helt etisk kan stå inne for, da begynner hjernen å spinne "unnskyldninger" for å stille oss selv (det trenger ikke engang å være andre involdvert) i et bedre lys.

Ta noe så enkelt som å røyke.... Alle røykere vet at røyk er skadelig, men de klarer allikevel å "unnskylde røykingen med at det ikke er farlig for dem, den skader bare alle andre osv... Og det stopper ikke med røyk, men med absolutt alt vi foretar oss som ikke helt er oppe der vi gjerne vil være, og gjerne vil fremstå, også for oss selv.

Jeg prøvde for en dag å være totalt ærlig!! Og da mener jeg totalt ærlig!!! For å teste ut om det faktisk går an å være helt og holdent ærlig Det gikk heller jævla dårlig for å si det sånn og jeg ble sjokkert over hvor lite folk egentlig liker totalt ærlighet, de fleste foretrekker faktisk å bli løyet til, selv om det som regel er bare litt. De små hvite løgnene vi omgir oss med er faktisk helt nødvendig for oss, hvis ikke ville vi stemplet de fleste av våre medmennesker som tullinger og uvennskapene ville florert... Så kognitiv dissonans og confirmation bias er fasinerende oppfinnelser i våre hjerner, de passer på at vi hele tiden klarer å utstå oss selv og våre valg, men også andres valg og meninger. Hvor mange ganger har du ikke tenkt, "stakkars, han vet sikkert ikke bedre!", når noen har sagt eller gjort noe sinnsykt dumt eller stupid? Og på den måten "unnskyldt" en kompis, et familie medlam eller annet for rett og slett klare å snakke med det menneske igjen....

Som jeg sier til guttane mine, man trenger ikke å si alt, men det som sies skal være sant! Dette fordi det er en middelvei, at man da ungår å lyve og bruke cognitiv dissonans og confirmation bias og fordi man da slipper å være totalt ærlig.... Folk liker ikke ærlighet, bare prøv selv en dag å være totalt ærlig i alt du sier og gjør... Og gjør deg klar for å få noen skikkelige uvenner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...