HighGoat Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Hei Diskusjon, Var igår å prøvde en BMW 1 serie 2006 mod som var kjørt 61 000. Da jeg prøvekjørte den syntes jeg servoen var veldig "seig", da jeg satt meg inn i min egen bil etterpå kjentes det ut som jeg hadde kjørt uten servo med BMW 1 serien, men merket at det var litt servo fra tidligere erfaring med biler uten servo. Selgeren mente på at BMW 1 serien hadde tyngre servo enn hva de andre seriene hadde, spesielt når servoen var kald. Kan det stemme at BMW 1 serie har tyngre servo enn biler flest? Syntes det hørtes veldig "fishy" ut. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Det høres fishy ut ja, hadde styrt unna lett. 1 Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Det høres fishy ut ja, hadde styrt unna lett. Har opplevd å bli lurt fra bruktbil selger før, men jeg leter etter en som har erfaring med 1 serie fra før av som kan gi meg et konkret svar om servoen er litt seig eller om det er noe feil med servoen. Men takk for ditt innspill :-) Lenke til kommentar
johanf Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Ta med bilen til NAF eller BMW og spør. hvis du er det minste skeptisk, er det best å styre unna. Det finnes flere BMWer der ute. Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Ta med bilen til NAF eller BMW og spør. hvis du er det minste skeptisk, er det best å styre unna. Det finnes flere BMWer der ute. Har vurdert å ta bilen til NAF test, men sykt kjipt å gå ut med 2000,- for en NAF test hvis jeg finner en bruker her inne som er eier eller ex-eier av en av denne sort. Finnes mange bmw 1 serier ute på finn (Nesten litt for mange =P) men føler meg litt tryggere når jeg handler fra en forhandler når det kommer til biler over 100 000. Bruktbil markede er brutalt for folk uten stor kunnskap om bil. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Merkes det best når du kjørte i lav fart? Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Merkes det best når du kjørte i lav fart? Nei, ratte var veldig "fast" samme hvilken hastighet jeg kjørte i. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Jeg ville sjekket det før jeg evt kjøpte. Men pre facelift hadde vel hydraulisk servo som gjør at den kan føles tyngre enn noen andre biler, electrisk servo kom vel i 2007... Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Ok, takk for et bra svar, hvis flere har noen inspill så kom med det :-) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Bytta servopumpe på det greiene her før. Med tannstang og alle slangene. Går spon i olja. Olja er helt grå-metallisk med gode "chunks". Jeg tror servopumpa på disse her er av elendig kvalitet. Google "bmw 1series power steering" så finner du fler som sliter med tungt ratt på de bilene der. Var vel også en kampanje på enkelte 1serier, bare da med elektrisk servo, tung på rattet der også. Ikke kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå