OeO Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Jeg lurte på hva forskjellen er mellom amd xp og mp. Eneste jeg har funnet ut er at det er veldig stor prisforskjell. Og at jeg ikke har funnet et hovedkort som støtter dual xp. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 MP er "multiprocessor" cpu'en til AMD. Den er testet og garantert å fungere på et dual hovedkort. XP er den vanlige varianten. Den er ikke testet for bruk på dual hovedkort. Det er snakk om at AMD har (eller skal) fjernet en instruksjon i nyere produserte XP-cpu'er slik at de ikke kan brukes på dual hovedkort. Ellers er XP og MP helt lik med unntak av prisen. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Mp har vel også en del større cache på cpuen.. om jeg ikke husker feil Lenke til kommentar
zcribe Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Er ikke noen forskjell på XP og MP... MP har bare gått igjennom testing av AMD som viser at den garantert fungerer i SMP-miljøer... ikke noe verre enn det :smile: Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Quote: On 2002-02-16 00:22, DeejPhant skrev:Mp har vel også en del større cache på cpuen.. om jeg ikke husker feil Nope, AthlonMP har også 256KB level2. http://www.amd.com/us-en/Processors/Produc...09^1196,00.html Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 XP har låst multiplier, MP er ikke låst Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 XP er amd sitt svar på p4, mens MP skal være et alternativ til intels Xeon. AMD RULER Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå