corwera Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Kommer ann på biosen, stock bios vet jeg ikke, men hvem bruker det. Skyn3t sin v2 bios har: 100% = 450w 130% = 587w Skyn3t sin v3 går opp til 200%. 100% = 300w 200% = 600w Den si andre bios enn ASUS? føler jeg har gått glipp av noe her. har 1000w psu så jeg har vel endel spillerom? fra før bruker jeg hd 2x6950 overklokket til 890 core og 1415 memory, men kan ikke si jeg merker så stor forskjell på klokkinga når jeg gamer... så du hadde heller kjøpt 780 til 6k nå? du tenker ikke at prisen på 780 kommer til å synke mer etter at f eks 290 (uten x) har kommet ut og at de har fått på plass alternative kjøleløsninger? btw, hvorfor kan ikke 290x overklokkes? pga den allerede høye tempteraturen da? det burde vel gi mer spillerom etter nyttår med andre kølere i så fall? btw2, er det en tommelfingerregel på hvor mye strøm du burde mate skjermkortene med når du overklokker, eller er det bare å prøve seg fram? det tar jo hundre år slik jeg gjorde det.. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) 1. Det er ikke gtx 780, men 780 classified med vannkjølingsblokk. Det kan ikke sammenlignes, da classified har mye kraftigere strømkretser for et absurd overklokkingspotensiale, og allerede påmontert den nødvendige vannblokken du MÅ ha om du skal drive med såpass tung overklokking (vannblokken ++ koster over 1000kr i seg selv) 2. 290x kan overklokkes, men det er lite spillerom pga kjøleren. Med nyere kjølere så vil dette forbedre seg noe, og for de fleste så holder nok overklokkingspotensialet. Classified 780 er nok mer for litt drevne overklokkere. Men selv med en vannblokk til over tusenlappen, så tviler jeg på 290x kan nærme seg rundt 65 %, som er det du kan forvente med en vannkjølt classified med litt rkstra utstyr. 3. Du kan ikke styre mengden strøm du mater på med. Den er et resultat av kjernens indre motstand (som er styrt av belastningen i spillet) multiplisert med kjernens spenning. Endret 31. oktober 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå