Lasse Ma Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hei. Sitter her fortvilet med en død pc og vet ikke hva som er gått til hel... Symtpomer er at iden siste tiden har maskinen ved omstart slått seg helt av, men det merkelige er at grønn power-led har blitt stående på selv om maskin og alt har vært av. Har vært nødt til å trekke ut og sette i powerledning for å kunne slå på maskinen igjen. I dag skjedde det samme men denne gangen når jeg skulle slå på maskinen igjen, var eneste reaksjon at viftene begynte å gå, oransje-led ble stående på pluss at det blinket litt i div cd-rom. Grønn led kom ikke på og harddisker begynte ikke å gå. Mine mistanker går på at enten HK eller strømforsyning er gåen. Kan det være en annen komponent som er gåen? Noen som har noen forslag? Kortet er et Asus A7v333 Raid. Mvh Lasse Lenke til kommentar
Npt Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 PSU. 350w FortronSource =) Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Må nok si meg enig med Npt her... høres ut som at PSU er synderen. Hvilken PSU har du forresten? Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg har en 300 watts Silent Q. Men det kan vel stemme at det er Psu'en. Fikk min tredje harddisk for ikke lenge siden, så det ble kanskje for mye for stakkaren. Takk for svar:) Den Fortron Psu'en er å anbefale? Burde ikke gå for en kradtigere når jeg først skal kjøpe en ny Psu? Noen andre som har en anbefalning på Psu? Lenke til kommentar
Confuser Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg har opplevd maskiner med lignende problemer hvor det er RAM som har vært synderen. Når det gjelder PSU må jeg si meg meget godt fornøyd med mitt BeQuiet kjøpt hos 3dfxcool. http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet593.htm Ser litt kult/harry (stryk det som ikke passer) ut med det blå led lyset i viftene. Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Men burde ikke harddisker starte opp når pc'n slåes på hvis det er et minne problem? Lenke til kommentar
Confuser Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ikke nødvendig vis Lasse Ma. Hadde akkurat en videoredigeringsmaskin med tilnærmet samme problem. Byttet RAM og ting var OK. Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Ok. Takk for svar. Får teste ut minne også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå