Gå til innhold

Hardware.no sucks: coockies !

Anbefalte innlegg

Har irritert meg endel at:

'hw.no' er så "aggressive" m.h.t. at 'ekstern pålogging' popper opp og henger på skjermen etter at jeg har kvitta vinduer fra web - hw.no er alltid siste til å lukke, nesten som spyware...

Må logge på igjen på tross av at alle vinduer er nede, fordi hw.no var sist oppe: alltid siste 'kontakt' før avlogging = trøbbel.

Har tatt opp dette før, men hw.no er mumie/ tause på dette tema: er coockissene deres spesielt aggressive, eller hva er i veien ?

- dere er ihvertfall i veien for meg, samtidig så merkelig stille ang. tema !

Har oppdatert Windows/ antivirus og satt slakke restriksjoner her, og på skole-pc'ene er det samme oppførsel.

.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du skal gå over cookie-innstillingene dine, jeg - evt. oppdatere browseren (om du ikke har gjort det allerede da). Så vidt jeg vet skal det ikke være noe i veien her, og du er den eneste som har rapportert dette.

Lenke til kommentar

Fungerer smertefritt her også. Hadde problemer med autologon med Opera før, men etter jeg la inn 7.2 går det så fint som bare det. Gjør det på alle andre maskiner jeg har testet også... Er det IE eller en annen nettleser du bruker?

Lenke til kommentar
du synes ikke at det er litt rart at du er den eneste som har nevnt dette da? kanskje det er du som "sucks"

funker helt fint her

joda, syns det er litt rart sjøl ( derfor jeg har justert ideligen og venta noen mndr. med å repetere tema ) - har du noe annet enn det sedvanlige "formater c:" ?

Er lite hyggelig med hw.no som eneste "spyware"...

.

Lenke til kommentar
For meg fungere hw.no helt smertefritt - bruker IE, Opera, Konqueror og Mozilla, og har aldri opplevd noen problemer...

En klassisk problemstilling med en patriotisk gjeng på et populært nettsted: si 'feil', og du har laget din egen usakelige tråd som aldri vil rette "keiserens klær":

Her er ingen feil, var ingen heller, behøver ikke være feil, evt. format C ditt naut...

Har du ikke problemer: hold tyst, evt. har du retta feil gi et bidrag til hvordan du retta det:

Dere bruker WinXP med hacka SP'er - vi sitter med Win98SE men med oppdaterte IExplorer.

.

Lenke til kommentar
Tror du skal gå over cookie-innstillingene dine, jeg - evt. oppdatere browseren (om du ikke har gjort det allerede da). Så vidt jeg vet skal det ikke være noe i veien her, og du er den eneste som har rapportert dette.

Det er i beste fall svært varierende hvordan hw.no henger på skjermen etter avslutning - hvis du er interressert i hvordan dette oppfører seg, ville jeg foreslått en objektiv test, og ikke oversett at et "minimalt" problem ikke var tilstede. ( trolig opplever "almuen" dette som så lite ( i en it-verden av større ), at du ikke får rapport i denne fasen.

...vil jeg tro.

.

Lenke til kommentar

Etter at jeg stengte for cockies fra imrworldwide.com (aka. redsheriff.com), så forsvant Nyhetsagenten listen. Kan ikke garantere at det er denne tjenesten som genererer denne cockien siden jeg ikke har testet dette noe mer, men ett eller annet på hw's sider gjør. En ting er reklame, men ting som kjører tracking aksepterer jeg ikke. Vet ikke om dette er relevant for trådstarters problem, men det kan tyde på at ikke all bruk av cockies er under hw's direkte kontroll.

Lenke til kommentar
Tror du skal gå over cookie-innstillingene dine, jeg

Fenomenet opptrer like godt med laveste sikkerhet ( max 'standard' = samme ), og jeg betviler ( med Win98se og som sagt oppdatert IE6 inkl. alle SP- og Q-pakker ) at mine maskiner er de eneste her - derfor blir jeg så mistenksom p.g.a. manglende support ?

- Har seff ingen interesse av å rakke ned på hw.no, men ser 'ekstern pålogging' henge oppe etter frakoblet/ avslutning av hw.no som den eneste ( i de fleste tilfeller ) og siste. Ikke bare det, men den popper opp ofte på egen hånd hvis hw.no er siste nettsted av lufta ?

.

Lenke til kommentar
Etter at jeg stengte for cockies fra imrworldwide.com (aka. redsheriff.com), så forsvant Nyhetsagenten listen.

'Nyhetsagenten' har abonnert på 'tjenester' beneficial for hw.no og the crowd ?

:grumpy:

...xp-hackerne her er lite interessert ( for p... whats the deal ) ? Eneste, jeg missliker nå: at det må logges på igjen etter avslutta surf via hw.no... resten er likegyldig.

.

Lenke til kommentar

1. Du er uvanlig stor i kjeften, Zink.

2. Jeg har ennå ikke opplevd at folk er "redde" for å si at de har et problem her på forumet. Det forekommer meg da merkelig at du er den eneste som faktisk har det problemet (eller har rapportert det).

3. At alle bruker en "hacket" versjon av WinXp er likegyldig i denne sammenhengen. Om jeg ikke gidder å kjøpe eller kjøper et ms produkt, så er vel det likegyldig? :roll:

4. Du ettersøker flere med samme problem, eventuelt en forklaring på hvorfor du har dette problemet. Dermed så blir du tydligvis sur når alle hittil har svart at de ikke har det problemet du snakker om? Hva vil du da? at alle skal syntes synd på deg? Eller skal alle som faktisk ikke har problemet holde kjeft.

Da hadde jo denne posten forsvunnet ned i dragsuget av poster som ikke har noen besvarelse og dermed ikke får noe som helst oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
For meg fungere hw.no helt smertefritt - bruker IE, Opera, Konqueror og Mozilla, og har aldri opplevd noen problemer...

En klassisk problemstilling med en patriotisk gjeng på et populært nettsted: si 'feil', og du har laget din egen usakelige tråd som aldri vil rette "keiserens klær":

Her er ingen feil, var ingen heller, behøver ikke være feil, evt. format C ditt naut...

Har du ikke problemer: hold tyst, evt. har du retta feil gi et bidrag til hvordan du retta det:

Dere bruker WinXP med hacka SP'er - vi sitter med Win98SE men med oppdaterte IExplorer.

.

Zink, spar oss for slike kommentarer, de er like talentløse som de ovennevnte ("Formater C:" osv).

Du må gjerne sjekke opp om mine 4 Windows-versjoner i huset, 2 stk Win2k PRO EN og 2 WinXP PRO EN - Det er bare å ta en telefon til Anne Gretland @ Microsoft.no Piracy-avdelingen...

Så dropp slikt, det blir så usaklig å anklage folk for å bruke piratkopiert programvare.

Forøvrig, dette problemet vet jeg oppsto hos en kamerat også, han kjørte Win98 SE med alle seneste oppdateringer, IE osv.

Det løste seg for han da han la over til Opera.

Lenke til kommentar

Jepp. Her fungerer alt perfekt. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har lignende problemer, ekstern pålogging kan sprette opp med 1-2 minutters mellomrom, det er først de siste 3-4 dagene dette har skjedd, det spiller ingen rolle hvilken nettleser jeg bruker, og jeg har ikke gjort noen forandringer. Jeg bruker Win XP pro med SP1.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...