Lisbeth Grendal Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 "Blir visst ikke igjen noe mat til meg i dag!" Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Hei, Lisbeth. Dette er jo et realt blinkskudd ! Uttrykket er ikke til å ta feil av, - den vesle fjærballen er bekymret. Det er nok for tidlig å yppe seg mot kjøttmeisene, og nå synes jeg at jeg hører den litt tilbakeholdne og sultne spurven korrigere meg: "Vi æ'kke sånn !", og det er vel ganske riktig, - pilfinker og kjøttmeiser kan godt krangle for å "rykke fram i køen", mens gråspurver sitter tålmodige og storøyde og venter på at de grådige skal bli ferdige med etegildet ... . Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 Hei Albert. Takk for hyggelig kommentar, og i tillegg svært beskrivende kommentar. Du er makaløs Albert Hilsen Lisbeth Lenke til kommentar
Ulv Sandberg Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Må si jeg falt for det triste utrykket til denne "luftens lasaron"... mvh Ulv Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Den ser unektelig litt mulefunken ut. Fint fanget. Mvh Harald G. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Må si jeg falt for det triste utrykket til denne "luftens lasaron"... mvh Ulv Hei Ulv Takk for hyggelig kommentar. Ja, "luftens lasaron" er et t av mange "øknavn" på denne fuglen. Jeg har hørt "huskaill, gråtass, korntjuv og Cristianiagutten." Kanskje noen har hørt fler ? Mvh. Lisbeth Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Den ser unektelig litt mulefunken ut. Fint fanget. Mvh Harald G. Hei Harald Takk for hyggelig kommentar. Ja, disse har mange uttrykk. Man er så vant til å ha spurvene rundt seg, at man legger nesten ikke merke til dem. Men tar man seg tid til å studere dem, så ser man at disse virkelig er individualister. De er fornøyelige å se på, og man får seg mang en gang en god latter Mvh. Lisbeth. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg