SecretRaindrop Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Kjøpte nettopp CPU i5 3570,hovedkort Asus p8z68-v LX, og ram KHX1600C10 (1X8 GB). men når jeg har satt alt sammen og skrudd på PCen, skrur den seg på, Ingenting piper og det kommer ikke opp noe på skjermen, så skrur den seg av igjen. Deretter skrur den seg på igjen og repeterer det i det uendelige(gadd ikke mere enn 10 min). Når jeg tar ut rammen starter den opp og begynner og pipe slik den skal uten ram. Har søkt litt rundt, men ikke funnet noe. Lurer på om hovedkortet ikke støtter denne rammen, selv om det hadde vært ganske merkelig. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 I mine ører hørtes det litt mer ut som bøyde CPU-pinner. Dobbeltsjekk alt. Lenke til kommentar
SecretRaindrop Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Har sjekket alt, Grunnen til at jeg tror det er rammen er at den ikke er oppført som kompatibel i manualen. Og den slutter bare å rebooted hvis jeg tar rammen ut.. Endret 29. oktober 2013 av sindre2104 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Har du også inspisert CPU og sokkel for skader? Ut i fra spesifikasjonene på RAM og hovedkort skal RAM være støttet.http://www.asus.com/Motherboards/P8Z68V/#specifications http://www.kingston.com/dataSheets/KHX1600C10D3B1_8G.pdf Har du satt RAM i riktig spor? Den svarte slotten nærmest CPU er DIMM_A1 Lenke til kommentar
SecretRaindrop Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 Ja, var satt den i riktig spor, CPU og socket har blitt inspisert. Dram lyset lyser når jeg starter opp PCen forresten Lenke til kommentar
dbass Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Har du annen RAM liggende, for eksempel låne RAM fra en annen maskin et lite øyeblikk? Lenke til kommentar
SecretRaindrop Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 Nei, har ikke det, skal tilbake til butikken (Hc shop i sandnes) og få byttet de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå