Erling E. Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Gabe Newell, sjefen for spillselskapet Valve som utvikler det anerkjente skytespillet Half-Life 2, kunne i dag fortelle at kildekoden til spillet faktisk er blitt stjålet. Dagen i dag har vært full av spekulasjoner, og nå er skandalen offisielt kunngjort. Les hele nyheten Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Wow dette er store greier. Kilde koden er altså stjålet. :o Kan kan de gjøre de som har kildekoden da? Bortsett fra å lage cheat tools? Lenke til kommentar
zaico Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Sikkert noen som ikke orket å vente til release datoen, har de sagt 30.september, så har de sagt 30.september.. Lenke til kommentar
infoghost Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Tja..tipper hl2 multiplayer er ødelagt for en god, god stund framover. det inkludere vel også cs. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Sikkert noen som ikke orket å vente til release datoen, har de sagt 30.september, så har de sagt 30.september.. Det er kildekoden, ikke spillet som er stjålet. Den kan nok kompileres, men et spill er fint lite uten f.eks. grafikk og lyd, så de må nok fortsatt vente til Valve slipper det før det blir noe spilling. Det er bare å krysse fingrene for at dette ikke fører til at spillet blir ytterligere forsinket. Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det som faktisk er værst med dette er at nå ligger valve sin grafikk, lyd og AI ute!.. dette er seriøst kjipt for de. Ingen tør seff rippe koden rett av og bruke den i sine egne spill. men en deeel folk vil jo få det veldig mye lettere med å lage god grafikk i spill fremmover.. og AI'n seff.. Stakkars valve : Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 om dette kommer til å forsinke utgivelsen ? garantert. med kildekoden kan de gjøre det meste (med rett kunnskap) de kommer nok til å forsikre seg om at kildekoden ikke kan misbrukes til de grader før spillet slippes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det som faktisk er værst med dette er at nå ligger valve sin grafikk, lyd og AI ute!.. dette er seriøst kjipt for de.Ingen tør seff rippe koden rett av og bruke den i sine egne spill. men en deeel folk vil jo få det veldig mye lettere med å lage god grafikk i spill fremmover.. og AI'n seff.. Stakkars valve : skal de ha tak i dette så må de nok kompilere, og så lenge de ikke har tilgang til de filene som ligger (forhåpentligvis) veldig godt sikret så får de ikke kompilert. dog når noen får tak i source code til half life 2 så funderer jeg litt på sikkerheten rundt det hele. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 begynte å stusse litt når jeg plutselig så "half-life 2 source" til nedlasting på en viss side tidligere idag ja.... men det var vist ikke så mye å stusse på allikevel da... kjipt Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det sinnsyke her, er jo faktisk at det ikke ser ut til å være en "leak", men faktisk noen som har hacket seg innå stjålet dette fra sjefens kontor! Dette må jo dreie seg om prestisje fordi, som Aasgaard påpeker, det er fint lite man kan gjøre med sourcecoden spillemessig bortsett fra å få en headstart på cracking av MP delen. Men det er jo tvilsomt at noen hadde risikert alt pga. det! Sprøtt. Athelas Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det sinnsyke her, er jo faktisk at det ikke ser ut til å være en "leak", men faktisk noen som har hacket seg innå stjålet dette fra sjefens kontor! Dette må jo dreie seg om prestisje fordi, som Aasgaard påpeker, det er fint lite man kan gjøre med sourcecoden spillemessig bortsett fra å få en headstart på cracking av MP delen. Men det er jo tvilsomt at noen hadde risikert alt pga. det! Sprøtt. Athelas personen sendte også en mail til gamershell om at half life 2 var gold, dette via mailen til gabe selv. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 hl2_src.rar jaja, ikke det at jeg kan så mye men, skal vi tippe at Nvida pluttselig får fart på hl 2 snart eller? Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jaja, fikk som fortjent spør du meg.. Anyways, holder meg til Starwars Galaxies jeg, samt CC Generals : Zero Hour og UT2003/2004 om noen spiller eclipse sharden på SWG så er mitt nick: Stratocaster er master scout og marksman Spilt i 2 uker.. vil du hunte eller gjøre noe spennende så bare kontakt meg:) Lenke til kommentar
zaico Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Sikkert noen som ikke orket å vente til release datoen, har de sagt 30.september, så har de sagt 30.september.. Det er kildekoden, ikke spillet som er stjålet. Den kan nok kompileres, men et spill er fint lite uten f.eks. grafikk og lyd, så de må nok fortsatt vente til Valve slipper det før det blir noe spilling. Det er bare å krysse fingrene for at dette ikke fører til at spillet blir ytterligere forsinket. Men som en spøk Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Flere her en meg som tror det går en litt nærvøs kar på jobben i morgen tidelig? Hva kan jeg som person bruke denne koden til egentlig? brenne på cd ha på veggen? Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Det som faktisk er værst med dette er at nå ligger valve sin grafikk, lyd og AI ute!.. dette er seriøst kjipt for de.Ingen tør seff rippe koden rett av og bruke den i sine egne spill. men en deeel folk vil jo få det veldig mye lettere med å lage god grafikk i spill fremmover.. og AI'n seff.. Stakkars valve : skal de ha tak i dette så må de nok kompilere, og så lenge de ikke har tilgang til de filene som ligger (forhåpentligvis) veldig godt sikret så får de ikke kompilert. dog når noen får tak i source code til half life 2 så funderer jeg litt på sikkerheten rundt det hele. Skjønner ikke helt hva du babler om.. det er ikke source (valve sin 3d motor) men selve SOURCEN til spillet som er ute.. dvs kildekodene.. dette er vel det værste som kan skje med teknologi hvis selve kildekoden kommer ut : Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ser at det er en CS mappe der inne + en linux mappe, betyr dette no? kan man få hl2 til linux og cs da? Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Det jeg ser på som en mulig hendelse, er at de utsetter spillet for å skrive om store deler av nettkoden. Det er ikke sikkert, men en logisk mulighet. Hvis kildekoden kan utnyttes til å jukse med, da vil kanskje Valve skrive om såpass mye at de to kodene ikke stemmer overens. Bare en teori. Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Huff, håper ikkje dette kommer til å få store konsekvenser for Mp-delen av spillet Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Det jeg ser på som en mulig hendelse, er at de utsetter spillet for å skrive om store deler av nettkoden. Det er ikke sikkert, men en logisk mulighet. Hvis kildekoden kan utnyttes til å jukse med, da vil kanskje Valve skrive om såpass mye at de to kodene ikke stemmer overens. Bare en teori. Et annet problem de har nå er jo at jo lengre de utsette utgivelsen, jo større mulighet er det for at det faktisk vil vere noen som tar seg tid til å kompilere koden og legge ved lyd,grafikk,etc. Og det da blir releasa en mer eller mindre ferdig piratverson, som sansyndligvis vil har alle de problema, ustabilitet og dårlig ytelse(regner med at det er en grunn til at valve utsatte spillet). Noe som vil telle negativt for salget når den ordentlige HL2 kommer i butikkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg