papabear Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Hei Jeg har nettopp ferdigbygd en pc til sønnen min. Valgte å prøve en intel SSD for første gang. Installasjon av windows 7 gikk veldig bra og systemet booter med en fart som lukter svidd. Problemet kom når jeg installerte en vanlig HDD for å bruke til lagring/programmer. Da ser ikke lenger "boot priority" i bios SSD disken, bare HHD disken. Får beskjed under boot om å sette inn "proper boot media". Er det noen som har vært med på noe lignende og funnet en løsning så hør fra dere. Hovedkortet er et ASUS M4A88 TD-V EVO Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Vil tro at en BIOS oppgradering bør hjelpe. Et kjapt lite søk på nettet etter problemstillinga tyder på at problemet er ganske utbredt. Lenke til kommentar
Sverre26 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Dn booter kanskje ikke fra ssden når du har hdd innstalert i maskinen Lenke til kommentar
delfin Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Dn booter kanskje ikke fra ssden når du har hdd innstalert i maskinen Dette er det mest sannsynlige ja. Er det noe OS installert tidligere på noen av de andre diskene? Gå inn i BIOS og sjekk at SSD er satt som første boot option. Hvis du f.eks har byttet hovedkort også og dette automatisk står i AHCI-modus vil ikke en gammel disk fra en annen maskin med IDE-legacy boote. Sannsynligvis prøver den å boote fra en annen enhet enn den du tror.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå