Gå til innhold

Spørsmål om Aerogate 2

Anbefalte innlegg

Heisann heisann kara. jeg har et par spørsmål til almuen:

1: Når jeg på denne reobusen kobler til CPU viften til reobusen, vil ikke hovedkortet får megaklikkings? Altså at det vil whine osv?? Får NF7-S i morgen, og det er dette hovedkortet jeg kommer til å bruke reobus'en på..

2: Når jeg kobler min 2 pins VGA vifte til reobus'en vil da skjermkortet gi en feil? og gjør det noe selv om kontakten på viften er 2 pins og kontakten fra reobus'en er 3 pins ?

3: Hvor skal de forskjellige temperaturmålerene til reobus'en være plassert?? (CPU, GPU og HDD)

MVH

Steinar2k!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. De fleste hk har en mulighet til å slå av denne funksjonen. Mange klikker ikke i det hele tatt. Mitt hk (A7N8X) sier bare "cpu-fan failed". Enkelte andre hk nekter å la deg fortsette, men da er det bare å ta en tur inn i bios.

2. Skjermkortet gir ingen feil. Har selv ingen vifte koblet til skjermkortets vifteuttak og det funker helt fint. Leste derimot for en tid siden at alle vifter som skulle kobles til aerogate 2 burde ha rpm-måler. Når det ikke var koblet til noen, så begynte den visstnok å pipe, og tror eneste løsningen var å stille lyden helt ned (da ville den derimot aldri pipe, så du oppdager det ikke hvis cpu-vifte stopper).

3. Cpu, Gpu, Hd og kassetemp. Hvis du klokker mye, kan det være lurt å plassere en av dem på northbridge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...