smurfine Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Har trent styrke et par måneder nå. Vekta står i ro, men fettprosenten har gått litt ned. Tilsier ikke det at jeg har fått mer muskler da? Samtidig leser jeg at seriøse utøvere kanskje legger på seg 3 kilo muskler i året, og enda vanskeligere for jenter. (som meg). Dermed kan jeg ikke skjønne hvorfor vekta står stille. Det er vel ikke muskler likevel da eller? Endret 29. oktober 2013 av smurfine Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Du må få i deg nok proteiner, type melk, kylling, tunfisk, fisk, egg, kjøtt osv. At du har trent såpass lenge uten at du har gått opp ett eneste gram forteller i alle fall dette. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Å bygge muskler handler like mye om riktig kosthold som trening. Flere driter i sistnevnte, og får derfor også muskler i sneglefart. 1. Få i deg nok proteiner hver dag. Minst 2 ganger kroppsvekt i gram(veier du 50 tilsier det 100 gram protein). 2. Kroppen din trenger overskudd for å bygge muskler. Utifra din kroppsvekt kan du finne ut hvor mye kalorier du trenger pr dag, du må deretter overstige dette hvis du i noen stor grad skal få muskler. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 Du må få i deg nok proteiner, type melk, kylling, tunfisk, fisk, egg, kjøtt osv. At du har trent såpass lenge uten at du har gått opp ett eneste gram forteller i alle fall dette. Ser at jeg formulerte meg litt feil. Jeg vil faktisk ned i vekt, ikke opp. Men vekta mi står i ro. Samtidig har fettprosenten gått ned. Er ikke det egentlig synonymt med at jeg har fått muskler? Eller er det umulig at jeg som jente kan ha fått såpass med muskelmasse allerede? Spiser en del proteiner, men er ikke ute etter å få store muskler, bare stramme opp. Trener ikke kun styrke, også kondisjon Lenke til kommentar
Akse Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Bruk noen timer og les litt om basic styrketrening. 1 Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 greit nok, har lest en del om styrke men det var ikke det jeg lurte på. Jeg lurte helt enkelt på hvordan det er mulig at vekta står i ro, samtidig som fettprosenten går ned?? Da må det jo ha økt på med noe annet. Er det mest sannsynlig muskelmassen som har økt da? Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Hva annet skulle det vært? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 At fettprosenten ikke har gått ned. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 greit nok, har lest en del om styrke men det var ikke det jeg lurte på. Jeg lurte helt enkelt på hvordan det er mulig at vekta står i ro, samtidig som fettprosenten går ned?? Da må det jo ha økt på med noe annet. Er det mest sannsynlig muskelmassen som har økt da? Ja, det er ikke mer bein hvertfall. Men du må ta hensyn til at det å måle fettprosent ikke er den mest nøyaktige greia i verden. Ønsker du å gå ned i vekt, må du på daglig basis bruke flere kalorier enn du får i deg fra mat. Dette betyr mer aktivitet, og mer kalorifattig mat. Spesielt er karbohydrater tjukt av kalorier. Hvis du kutter ut høykarbo-mat i perioder, så vil du merke at vekta reduseres. Det vil si, kutt ut brød, ris, pasta og denslags, og bytt det heller ut med salater og mer grønnsaker. Ikke potet (stivelse). Lenke til kommentar
yahoocom Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 du må være tålmodig, det tar minst par måneder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå