oyvangen Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Hei, har akkurat vært til innkjøp av gaming pc fra Komplett. Valgte da og kjøpe pcen med XFX Radeon HD 7870 2GB 2xfan og BenQ 24" LED GL2450HM. Problemet jeg har er at skjermen driver å flikker, den flikker når jeg spiller League of Legends og ser på Netflix, Youtube eller annen videostreaming. Det flikker ikke i skjermen når jeg spiller andre spill som feks Tomb Raider. For å prøve å løse dette har jeg installert de nyeste drivere til både skjermkort og BIOS uten at dette hjalp veldig mye. Jeg prøvde også å bruke den nye muligheten til windows 8 med å "forny pc uten å gjøre noe med filene." Dette ga heller ingen virkning. Har oppgradert til Windows 8.1. Så det jeg da lurer på er om noen har forslag til hva jeg kan gjøre siden dette er et stort irritasjonsmoment! Endret 29. oktober 2013 av oyvangen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2013 Etter å ha lest et par slike poster har jeg funnet ut at det er over 50 forskjellige definisjoner på hva flikking er, nøyaktig hva er det som skjer på skjermen? Lenke til kommentar
oyvangen Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Legger ved en Youtube link, der du kan se at den "flikker" ca. 6 sekunder inn i filmen: http://www.youtube.com/watch?v=jhmRuClXzoc Det er Netflix videoen blir sett på. Endret 30. oktober 2013 av oyvangen Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 30. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2013 Hvis du har et lysrør en plass, prøv å slå det av eller på mens du ser på skjermen om det gjør utslag. Prøv andre ting som sitter på samme kurs. Lenke til kommentar
oyvangen Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Nappet ut stikkkontakten til alle lys og høytalere rundt skjermen, dette hjalp ikke. Endret 30. oktober 2013 av oyvangen Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 31. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har det samme fenomenet på mitt HD7970, og etter å ha lest rundt på nettet så virker årsaken å være når kortet skifter klokkefrekvenser opp eller ned. Noen ganger får jeg et lite "hopp" i skjermbildet. Dette er en bug som jeg håper AMD bøter på. Lenke til kommentar
oyvangen Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har det samme fenomenet på mitt HD7970, og etter å ha lest rundt på nettet så virker årsaken å være når kortet skifter klokkefrekvenser opp eller ned. Noen ganger får jeg et lite "hopp" i skjermbildet. Dette er en bug som jeg håper AMD bøter på. Hmm, så det er ikke ute noen "fiks" for dette? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har det samme fenomenet på mitt HD7970, og etter å ha lest rundt på nettet så virker årsaken å være når kortet skifter klokkefrekvenser opp eller ned. Noen ganger får jeg et lite "hopp" i skjermbildet. Dette er en bug som jeg håper AMD bøter på. Rart, har aldri hatt noen slike problemer med mine to 7970er. Muligens det hjelper å skru av ULPS? Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 31. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2013 Hmm, så det er ikke ute noen "fiks" for dette? Prøv i følgende rekkefølge: Har du et 7870 Tahiti LE og hvordan er bios innstillingene for pci-e på hovedkortet? De står som vanligvis på auto. men endre dette til pci-e og 3rd gen i bios. Har du prøvd andre utganger på skjermkortet? Hvis ikke det nytter, da kan du undersøke om skjermen "flikker" når hastigheten på rammen forandrer seg. Det kan være at kortet flicker hver gang det skifter clock state. En fiks for det er å hindre at rammen klokker seg ned eller at du klokker ned rammen/fjerner fabrikkoverklokken. Lenke til kommentar
oyvangen Skrevet 3. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. november 2013 (endret) Takk for svar, har vært bortreist denne helgen. Så skal prøve forslagene deres snart! Endret 3. november 2013 av oyvangen Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 3. november 2013 Rapporter Del Skrevet 3. november 2013 (endret) Hvis det kommer av forandring i klokkefrekvensene så kan det lett løses med å skru av ulps. Endret 3. november 2013 av Taake89 Lenke til kommentar
oyvangen Skrevet 4. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2013 Hjalp ikke å skru av ULPS. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 4. november 2013 Rapporter Del Skrevet 4. november 2013 Hvis du laster ned "GPU-Z" og følger med på kjernefrekvensen og minnefrekvensen, er det en sammenheng mellom flikking og forandring der? Lenke til kommentar
oyvangen Skrevet 4. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2013 Hvis du laster ned "GPU-Z" og følger med på kjernefrekvensen og minnefrekvensen, er det en sammenheng mellom flikking og forandring der? Skal prøve! Lenke til kommentar
oyvangen Skrevet 4. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2013 Når skjermen flikker, er kjernefrekvensen (300.0 MHz) og minnefrekvensen (301.0 MHz) på det laveste. Når den da flikker hopper frekvensen på kjernen opp til 501.0 MHz og minnefrekvensen opp til 1250.0 MHz for så å stupe rett ned til det laveste igjen. Det er da det som utløser flikkingen, frekvensen hopper opp til maks og rett ned igjen. Noen tips til hva som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 5. november 2013 Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Last ned musikk afterburner og sett på unofficial overklokking mode 2. Da vil kortet alltid kjøre på maks klokk. Kortet kommer til å bli en del varmere idle/i desktop nå. Lenke til kommentar
oyvangen Skrevet 5. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Last ned musikk afterburner og sett på unofficial overklokking mode 2. Da vil kortet alltid kjøre på maks klokk. Kortet kommer til å bli en del varmere idle/i desktop nå. Hvordan vil dette få ut over levetiden til skjermkortet? Kan vel ikke være bra for kortet at den står på max hele tiden ? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 5. november 2013 Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Er ikke noe problem. Skjermkort er lagd for å tåle over 100c, så ikke bekymre deg for levetiden. Lenke til kommentar
oyvangen Skrevet 5. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Er ikke noe problem. Skjermkort er lagd for å tåle over 100c, så ikke bekymre deg for levetiden. Bare sånn for å være sikker, så er det MSI Afterburner du mener? Har lastet det ned, og finner ikke helt ut av hva du mener med mode 2. Er det unofficial overclocking with powerplay support eller unofficial overclocking witout powerplay support du mener ? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 5. november 2013 Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Set UnofficialOverclockingMode to 1 to keep PowerPlay active (may not work on old ASICs), 2 to traditionally disable PowerPlay or to 0 to temporary disable unofficial overclocking path Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå