Lolcat2016 Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Testet ut den nye Shadowplay-funksjonaliteten i R331 som kom ut nå nylig. Jeg ble positivt overrasket over hvor bra Shadowplay fungerte, til tross for at det fremdeles er på beta-stadiet. Det var enkelt å sette opp og ting fungerte uten masse styr Jeg har tidligere brukt FRAPS og Dxtory, men har aldri vært helt fornøyd med resultatene: Enten gikk ytelsen i spillet vesentlig ned, eller så ble selve videoen hakkete. Et annet problem var den dårlige nedskaleringen fra 2560 x 1600 til lavere oppløsninger, og frameraten måtte begrenses til 30 FPS. Med Shadowplay merker jeg ikke at det pågår et opptak: I f.eks. Guild Wars 2 kan jeg kjøre 1080p@60-opptak uten noen av de (ytelses)problemene som FRAPS og Dxtory sliter med. En annen kul ting er at man kan sette Shadowplay til å alltid ta opp de siste 20 minuttene. Man trenger ikke huske på å starte opptaket. For øyeblikket støtter ikke Shadowplay nedskalering til 1920 x 1200, som vil gi korrekt aspektforhold sammenlignet med den opprinnelige oppløsningen på 2560 x 1600. Men dette er tross alt en beta, og jeg vet at Nvidia jobber med å støtte flere oppløsninger. Opptakstiden er også begrenset til 20 minutter, men dette vil nok Nvidia fikse etterhvert. Jeg synes dette er et flott tiltak fra Nvidia og jeg ser frem til den endelige release-versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå