Grimmert Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Velger å spørre om dette her siden jeg egentlig er helt blank på hva årsaken til problemet er. Problemet er altså at PCen henger seg opp fra tid til annen. Noen ganger låser den seg helt slik at jeg enten må starte den på nytt eller slå av/på igjen. Det skjer også at musepekeren skifter oppløsning etter at den henger seg en periode. Ser nesten ut som noe som kunne ha vært fra Windows 94, og det hender også at ikonene henger igjen fra før ting låste seg midlertidig. Jeg vet ikke helt hva mer av info jeg skal skrive her, for jeg har som sagt ikke peiling på hvor jeg skal begynne feilsøkingen. Om problemet er software eller hardware. Noen som har et forslag til hvor jeg bør begynne? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Hva er spekksa på maskinen? OS? Hva har du gjort til nå for å prøve å finne feilen? Har du installert masse crap på den? Lenke til kommentar
Grimmert Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 PCen er litt over 2 år gammel. Har lenge vurdert å begynne og oppgradere diverse, men har ikke hatt det store behovet ennå. Asus P8P67 LE Intel Core i5 - 2500K Corsair XMS3 1600MHz 8GB Vengeance CL9 Gainward Geforce GTX560Ti 1GB Silver Power SS500 500W PSU WD Caviar 500GB Bruker Windows 7 Jeg har ikke gjort spesielt mye for å finne feilen, fordi jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Har ikke opplevd lignende feil tidligere og har heller ikke noe blåskjerm feks å gå etter. Akkurat nå så henger PCen seg i noen sekunder med jevne mellomrom, også når jeg skriver dette innlegget, men det rare er at alt går fint mens jeg skriver. Men flytter jeg på musen så henger det seg igjen ganske kjapt. Så nylig en dokumentar på NRK nett-tv og det gikk helt fint, men rørte jo da riktignok ikke musen på en drøy time. Prøvde også å fyre opp Splinter Cell Blacklist nylig og det hakket noe voldsomt + at musepekeren (altså ikonet) var på skjermen hele tiden og hadde låst seg på ett sted. Men selve spillet lastet like kjapt som alltid. Akkurat nå har jeg installert veldig lite på maskinen. Det er ikke så veldig lenge siden sist jeg formaterte og installerte windows på nytt, men har vært bortreist ganske lenge så jeg kan ikke huske om problemet dukket opp før eller etter sist gang jeg installerte windows på nytt. Akkurat nå har jeg kun installert et par spill og firefox, chrome, openoffice, avast antivirus, astrill, vlc og noen få andre programmer. Ikke noe utenom det vanlige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå