Slatravi Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Hei! Jeg har utrolig mange VHS'er hjemme som jeg ville hatt på DVD, men jeg vet ikke helt hva jeg trenger for å få dette til. Er også noen venner så har spurt om jeg kunne fikset det for de også ( men de vil ikke at jeg skal se videoene) hvordan gjør jeg dette og hvordan legger jeg det på DVD uten å se på det? hva trenger jeg? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Billigste er vel en Dazzle-enhet eller lignende. Du tar opp på PC og brenner ut igjen på DVD. Ganske sikker på at du kan få kjøpt pakker med capture-enhet og nødvendig software. Lenke til kommentar
Jululu Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Det får du faktisk kjøpt her. http://www.elektronikkbutikken.no/overfor-gamle-vhs-filmer-til-dvd. Fant det her om dagen, vet ikke om hvor bra den er, eller om den fungerer. Men det står hverfall at det skal gå. Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg kjøpte denne saken fra elektronikkbutikken, men mottok en annen helt lik denne: http://www.aliexpress.com/store/product/4-Channel-USB-2-0-Audio-Video-VHS-Easycap-to-DVD-Converter-Capture-Card-Adapter/600510_2039210216.html Er konklusjonen at denne er feil, og ikke kan brukes? Det står riktignok VHS nevnt på den linken, men hvordan kan det funke uten begge lydkanaler? Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Hmmm, ja det er jo ikke akkurat optimalt Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 De enhetene som linkes til her funker ok. Har en annen type selv, og resultatet blir VHS kvalitet. Det eneste kjedelige er at man faktisk må se alt innholdet som det er, da det ikke finnes noen metode å øke hastigheten. Har man da mye som skal overføres, så sett av tid. Husk å test deg frem før du setter skikkelig i gang med jobben. Når du gjør opptak, sett på noe musikk på PCen for å sjekke om den tar med det også, og finn hva som ødelegger for resultatet. Det er litt kjedelig å ha tatt opp ett par timer for så å se at nettsiden man måtte inn å sjekke ødela resultatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå