Gå til innhold

Er treningsstudio verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Jeg er en student som lurer på om et treningstudio er verdt pengene. Jeg vil virkelig komme i form, men økonomien min er ikke akkurat på sitt beste. Oppsettet til studioe jeg så på virket veldig bra, og de forlanger 399 kr måneden for bruk (dette var visst nok et tilbud for øyeblikket. Normalpris kunne komme opp mellom 500-600) Du binder deg visst nok til et år da, noe jeg er litt skeptisk til. Samtidig trenger jeg en forandring i hverdagen min, og fysisk aktivitet er noe jeg har virkelig bruk for. Jeg er faktisk en undervektig individ, men mesteparten av dagen min tilbringer jeg desverre sittende, noe som gjør meg bekymret for helsen. Jeg lider også av angst og depresjon, noe jeg har hørt og opplevd at fysisk aktivitet har hjulpet mot.
Frykter at jeg skal bli slapp med å bruke tilbudet jeg betaler for, men kan være at tanken på det jeg betaler motiverer meg til å trene mer. Med alt dette i betraktning, er det verdt pengene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor i landet du befinner deg, men ofte finnes det enten noe studiestedet driver eller har avtaler med. Noen steder har rabatt hvis du er student og jeg vet i Oslo har de flere treningssentre som ikke har gruppetimer og slikt, og da blir det naturligvis litt billigere. Når jeg bodde i Oslo betalte jeg 199,- pr mnd.

Tanken på at du betaler er sjelden en motivator alene, finnes bla. veldig mange støttemedlemmer :p men det virker jo ut som du har motivasjon fra før av, og hvis du setter deg noen mål kan det også hjelpe deg å holde motivasjonen oppe.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor i landet du befinner deg, men ofte finnes det enten noe studiestedet driver eller har avtaler med. Noen steder har rabatt hvis du er student og jeg vet i Oslo har de flere treningssentre som ikke har gruppetimer og slikt, og da blir det naturligvis litt billigere. Når jeg bodde i Oslo betalte jeg 199,- pr mnd.

Tanken på at du betaler er sjelden en motivator alene, finnes bla. veldig mange støttemedlemmer :p men det virker jo ut som du har motivasjon fra før av, og hvis du setter deg noen mål kan det også hjelpe deg å holde motivasjonen oppe.

Takk for svaret! Motivasjon trur jeg ikke blir noe problem. Er forsiktig med å gi bort bostedet mitt, men i min alder er 399 det billigste jeg kommer på i mitt område (det er inkl. studierabatt). Treningsstudio har ofte en aldersgrense på 18 om det er ubetjent, og derfor er dette tilbudet et av de få i nærområde mitt.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...