Horrorbyte Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Det bør gå helt fint, Actibus. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Det er flere grunner til at det er en fordel å kryptere partisjonen som har Windows. I farten kan jeg nevne at uten kryptering blir det betydelig lettere for de med fysisk tilgang å legge inn programvare som kan spionere på deg Indeed, men vær obs på at kryptering av operativsystemdisken gir deg minimalt med sikkerhet dersom noen uten at du er klar over det har fysisk tilgang til maskinen din ettersom et rootkit vil kunne omgå det du måtte ha av kryptering på disken. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Nja, ikke unngå det direkte, men du tenker kanskje på en form for "bootkit"? Jeg har diskutert dette med diverse folk tidligere, og f.eks. luftet muligheten for å benytte hashing til å verifisere at de aktuelle områdene på disken ikke har blitt endret. Men da må denne programvaren hentes fra en ekstern enhet som er adskilt fra PC-en, f.eks. en minnepinne man bærer med seg. Uansett så er nok dette litt vel overkill i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Jeg vil bare oppdatere tråden med en liten stauts. Alle harddiskene mine er nå kryptert. Det tok ca 12 timer pr TB. Alt fungerer akkuratt like bra som før, og merker ingen tap av ytelse. Eneste forskjellen er at jeg skriver inn et passord før Windows laster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå