Tryminator Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Hei Skal bygge en pc til: video/ bilderedigering surfing youtube Vil ha pris rundt 4k, men vist det blir mye bedre av f.eks. 5k så går det fint (er altså litt usikker på pris) Har satt opp denne listen, men er litt usikker på hva jeg bør legge mest penger i til dette bruket. Takker på forhånd for hjelp Endret 30. oktober 2013 av Tryminator Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Listen er ikke offentliggjort. Du får ikke veldig god pc for videoredigering til den prisen. Skal OS være med i prisen? Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Listen er ikke offentliggjort. Du får ikke veldig god pc for videoredigering til den prisen. Skal OS være med i prisen?Da var listen offentlig :-) ja må ha med OS., men prisen kann godt ligge rundt 5k++ Endret 29. oktober 2013 av Tryminator Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Ditt oppsett ser fint ut i forhold til budsjett. Til videoredigering burde du ideelt sett hatt i7 og 16GB RAM, men det kan fint gjøres med ditt oppsett. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 Ditt oppsett ser fint ut i forhold til budsjett. Til videoredigering burde du ideelt sett hatt i7 og 16GB RAM, men det kan fint gjøres med ditt oppsett.Ok, så grafikkort er egentlig kun til Gaming? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Ikke kun, men ditt budsjett tillater ikke dedikert skjermkort. CPU og minne er det viktigste. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 Ikke kun, men ditt budsjett tillater ikke dedikert skjermkort. CPU og minne er det viktigste. OK Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Ikke kun, men ditt budsjett tillater ikke dedikert skjermkort. CPU og minne er det viktigste. Hva med kabinettet? Litt usikker på om jeg skal gå for Fractal design define r4, eller om jeg skal kjøpe et litt billigere. Endret 30. oktober 2013 av Tryminator Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Hva med kabinettet? Litt usikker på om jeg skal gå for Fractal design define r4, eller om jeg skal kjøpe et litt billigere. Core 1000 er et veldig bra kabinett til prisen, men Define R4 er bedre (støydempet). Begge gjør jobben. Midt mellom disse har du Cooler Master Silencio 352 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=783969 Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Core 1000 er et veldig bra kabinett til prisen, men Define R4 er bedre (støydempet). Begge gjør jobben. Midt mellom disse har du Cooler Master Silencio 352 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=783969 OK, skal tenke på det. Vist jeg vil ligge på ca 500 på noe, hva burde jeg bruke de pengene på? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 OK, skal tenke på det. Vist jeg vil ligge på ca 500 på noe, hva burde jeg bruke de pengene på? Hvis du skal drive mye med videoredigering, ville jeg ha satset på den svakeste i7 . Det koster ca kr 850 mer. Hvis du ikke tar deg råd til det, foreslår jeg at du heller sparer pengene. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Hvis du skal drive mye med videoredigering, ville jeg ha satset på den svakeste i7 . Det koster ca kr 850 mer. Hvis du ikke tar deg råd til det, foreslår jeg at du heller sparer pengene. Altså denne? Edit: Mener denne. Endret 30. oktober 2013 av Tryminator Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Altså denne? Edit: Mener denne. Ja. Det er nok den beste oppgraderingen du kan gjøre. Da har du en fin maskin, som du eventuelt senere kan oppgradere med mer minne og skjermkort. Ikke det at i5 er dårlig (du kan redigere alt med denne), men på redigering er i7 raskere/bedre. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Ja. Det er nok den beste oppgraderingen du kan gjøre. Da har du en fin maskin, som du eventuelt senere kan oppgradere med mer minne og skjermkort. Ikke det at i5 er dårlig (du kan redigere alt med denne), men på redigering er i7 raskere/bedre. ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå