Gjest medlem-141789 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Mannen som sikret diktaturet i Romerriket Veit ikkje kva som er verst eg. Ein diktator som sikrer makten ved å sikre seg støtte til folket. Eller eit oligarki, der rikmenn og aristokratiske familiar styrer, med litt inflytelse fra folket. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Veit ikkje kva som er verst eg. Ein diktator som sikrer makten ved å sikre seg støtte til folket. Eller eit oligarki, der rikmenn og aristokratiske familiar styrer, med litt inflytelse fra folket. Vet ikke, det vi har idag virker som en god blanding av disse 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Som kva? Har han fått til noko? Nei, alt han har gjort er å fått folk drept. Kva har han inspirert? Ingen ting, heller fått folk til å ønske det motsette. Uten Hitler hvor ville da Wernher von Braun ha vært? Og uten von Braun hvor ville da romteknologien vært? Og uten Hitler med WW2 hvor ville da middlene og insentivene til å utvikle jetmotoren ha vært? Eller RADAR? Eller kjernekraft? Osv. Endret 1. november 2013 av flesvik Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Jeg skal ikke lage noen liste, men jeg merker meg fraværet av oppfinnere og realister - uten disse ville vi vært i steinalderen, og etter mitt skjønn er denne betydningen viktigere enn det politikere og andre har drevet med opp gjennom tidene. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Var ein som nevnte Thomas Edison i vertfall, men det er riktig det du seie. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Norman Borlaug Denne Nobels Fredpris-vinneren sies å ha reddet milliarder av menneskeliv, med sin nye hvetevariant som gjør innhøstingene mye større. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå