Gå til innhold

Erfaring med Jobbsøknader.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Pris for korrektur tjeneste: 900 NOK"

:w00t:

Ville vært ganske kritisk til dette siden de ikke sier noe om bakgrunnen til de som skriver søknaden for deg. Er dette skoleelever som har laget en "elevbedrift" og kun har gjort research på hvordan skrive jobbsøknader ved å lese på nettet, eller er det folk med lang erfaring fra f.eks. å motta jobbsøknader.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville vært skeptisk til en tjeneste som dette når jeg etter å kun ha tittet i et minutts tid har funnet flere skrive-, orddelings- og tegnsettingsfeil på nettsiden. Hvis de ikke klarer å korrekturlese sin egen nettside, tviler jeg på at de er eksperter.

Endret av KidArctica
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prisen er det eigentleg ikkje så mykje å seie på, det er klart at det er mykje penger for nokon som driver å søker etter jobb, men dette er ikkje dyrare enn andre konsulenttjenester. For mange blir det nok også ein eingongskostnad.

Men språket på sida er ikkje spesielt godt. Det er ikkje alt som er direkte feil, men spesielt lettleselig er det det ikkje. Nå er eg dyslexiker, men sjølv eg klarer å peike ut opp til fleire feil. Som f.eks i dette avsnittet:

Ved å bestille en av våre tjenester garanterer vi:

• En lett bestillingsprosess: Send en hendvendelse til eposten vår og du får svar innen 24 timer.
  • CV/søknad skrevet av profesjonell: Våre søknadsforfattere er høy utdannede,talenfulle og har lang erfaring med søknadsskriving. Vi vet hva rekrutteringsbransjen ser etter.
  • Personlig oppfølgning: Etter at du har sendt din bestilling,vil en av våre konsulenter ta kontakt med deg og jobbe personlig sammen med deg for å skrive søknaden eller CV din.
  • Rask service: Motta din flunkende nye søknad etter tre arbeidsdager

Heile avsnittet er basert mykje rundt orda "vi" og "du", burde det ikkje være innlysande kven som er partane her? At det er "vår" epost og at det er "du" som får svar seier vell seg sjølv.

Kan ein i det heile tatt seie "en lett bestillingsprosess" på godt norsk? Heiter det ikkje "en enkel bestillingsprosess"?

"... skrevet av profesjonell" gir også lite meining, ein profesjonell kva for noke? Eller er det rett og slett meint at det er profesjonelle som står bak? Det står forøvrig ingenting om kva kompetanse selskapets ansatte har. Alle som selger varer eller tjenester er profesjonelle per definisjon, men dei treng verken å være flinke eller inneha relevant kompetanse av den grunn.

Men i rettferdigheitas navn så er det fint mulig å skrive svært gode CV/søknader utan å kunne skrive gode settninger i vanlig tekst. Søknadstekster har ofte ei mykje enklare settningsoppbygning enn det som er vanlig i andre samanhenger, men i utganspunktet så ville eg vært forsiktig med å hoppe rett på ei slik løysning utan ein form for tredjepartskontroll av kvaliteten.

Lenke til kommentar

Oi, på den siden var det mye skrivefeil og orddelingsfeil. Dyrt var det også. Stod litt forskjellig prisinfo på siden, Et sted stod det 1500 og 1850 for spesialtilpasset jobbsøknad. Hællemåne.

Svarer meg selv her, men siden til Norsk Kunnskapsbevis AS, nokun.no virka lovende da, var ikke så himla risky med tanke på pris heller. Kosta ikke mer 150, men er siden beregnet på innvandrere tro?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Heisann!

Tenkte å komme med en respons på kommentarene som ligger her angående Jobbsøknader.no.

Ser at ingen som har svart på dette innlegget har vært kunde hos Jobbsøknader.no, men at det er mange synspunkter angående websiden og dens innhold.

Heldigvis er de kundene som faktisk har kjøpt tjenesten vært svært fornøyde. Så langt har vi ikke fått negative tilbakemeldinger på tjenestene og mange er veldig takknemlige for hjelpen de har fått til å komme seg ut på arbeidsmarkedet.

Det er selvsagt synd nettsiden ikke faller i smak hos alle. Mye kan nok forbedres når det gjelder innhold og design. Det skal vi se nærmere på. Siden skal være fri for skrivefeil, men det er muligens noen som har sneket seg inn enkelte plasser. Noen skrivefeil/ordelingsfeil er gjort bevisst på grunn av google rating. Det viser seg nemlig at mange søker på ord oppdelt altså "jobb søknad" istedet for "jobbsøknad" osv.

Ønsker å forbedre oss så klart så det er bare å sende mail via nettsiden om du har spørsmål, ønsker å komme med kritikk eller gjøre oss oppmerksom på uvelkomne skrivefeil.

Vi har også en rekke referanser fra tidligere kunder som er fornøyd med tjenestene de har handlet hos oss. Ta kontakt dersom du ønsker å se disse.

Deler noen av tilbakemeldingene her:

Tilbakemelding fra HR direktør:

Hei,

Jeg har mottatt dokumentene og er kjempe fornøyd, dette var veldig bra!!!

Takk for hjelpen - jeg skal sørge for å anbefale denne tjenesten til nettverket mitt. Dette var veldig bra!!

Mvh Trude S

Tusen takk for hjelpen:)

Tilbakemelding fra Offshore elektriker:

Hei

blei kanon fornøyd. Helt rå søknad.

Mvh

Chris Berntz

Tilbakemelding fra arkitekt:

Hei igjen ,

Det er vel den beste søknad jeg har lest!

Jeg er kjempe fornøyd og jeg satser på at søknaden vil få napp nå.

Takk for innsatsen og jeg vil anbefale deg til kollegaer som er i samme situasjon som meg ;)

Mvh

Jacob J

Tilbakemelding fra distriktssjef (salg):

Hei!

Ser knall fint ut!

Jeg sender søknad.

Og du sender regning!

TAKK IGJEN!

Inge

Tilbakemelding fra politiaspirant:

Hei.

Tusen takk for en fantastisk søknad. Jeg ser stor forskjell fra søknadene jeg har skrevet, kontra denne. Dine ord, uttrykk og formuleringer, synes jeg gjenspeiler etatens verdier. Jeg er veldig fornøyd. =)

Tusen takk igjen.

Hilsen Charlotte

Tilbakemelding fra finansanalytiker:

Hej,

Tack för rask service :) Nu ska jag ut i jobbsökarvärlden!

MVH

Martin

Tilbakemelding fra offshorearbeider:

Hei!

Dette ser kjempe bra ut! Takk for hjelpen, tar kontakt om jeg trenger mere hjelp.

Ha en trivelig dag og en fin før juls tid.

Mvh

Thomas Malvik

Tilbakemelding fra pressekontakt:

Hei.

Det var en god søknad. Det høres ut som jeg er helt fantastisk, tror du det slår an hos arbeidsgiver?

Har du skrevet om på CV også?

Jeg tenkte søke på stillingen i morgen.

Ann-C

Hei igjen,

Tusen takk for godt arbeid med søknaden.

Nå gleder jeg meg virkelig til å søke nye jobber. Dette er helt klart et mer vinnende dokument.

Når det gjelder cv'n så er jeg i grunn enig at det er best å endre rekkefølge på erfaringene.

Hvis du har andre tips så er jeg glad for det. :-)

Med vennlig hilsen

J. Strømsvik

Endret av Jobbsøknader.no
Lenke til kommentar

Interessant at skrivestilen er overraskende lik på mange av tilbakemeldingene, jeg ser også at det tydeligvis er veldig vanlig med to utropstegn!! Jeg stiller meg også litt tvilende til at en "HR direktør" benytter seg av dette tilbudet, dersom hun alt har en toppstilling burde hun kunne skrive en jobbsøknad.

Det er forresten ikke designet på siden som er problemet, men at den er full av skrivefeil og kronglete setninger.

Endret av Christeven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...