Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er faren min en psykopat?

screenman

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest gjennom denne artikkelen så begynner jeg faktisk å tenke på om min egen far faktisk er en psykopat.

Av de 20 spørsmålene som stilles, vil jeg si at min far får ca. 15 poeng.

Noe som vil si at han må regnes som et "tvilstilfelle".

Spørsmålene jeg vil si han scorer på, er spørsmålene rundt empati, storhetsideer rundt egen verdi, manipulering, manglende anger eller skyldfølelse, manglende dybde av følelse, snyltende livsstil, dårlig kontroll av sinne, impulsivitet, uansvarlig foreldreatferd og manglende ansvar for egne handlinger.

I tillegg til disse 20 spørsmålene ville han også scoret på spørsmål rundt ting som "skylder alltid på partneren for problemer i forholdet", "møter hver diskusjon med øye for å vinne den", "sykeliggjør sine nærmeste med kommentarer som: Du burde vært innlagt og Det er du som er gal og vanskelig" og "er sykelig opptatt av mat og penger".

Men hva mener dere? Har jeg en far som er psykopat?

Endret av screenman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo egentlig bare han som kan finne ut av det, eventuelt en ekspert. Mange av disse tegnene handler om å vise følelser, og hvis han aktivt går inn for å ikke vise følelser så betyr det ikke at han ikke føler det, bare at han ikke viser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...