Gå til innhold

[Løst] Ødelagt Normal.DOT i MSWORD

rofl2

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et bilde inn i NORMAL DOT som kommer opp hver gang jeg åpner et nytt dokument.

Jeg fikk en meldng vedr. normal.dot mens jeg jobbet - og det har jeg fått noen ganger før men det har brukt å gå bra, men jeg husker jeg svarte et eller annet og det har tydeligvis vært feil svar.

Jeg har forsøkt å reparere fra CD men det endret ikke noe. Finner heller ikke filen, ellers kunne jeg ha byttet den fordi jeg har flere like installasjoner av MSWORD som jeg kunne kopiere filen fra. Men jeg har ikke klart å finne noen normal.dot fil.

Jeg forsøkte også rett og slett å installer MSWORD igjen med det hjal heller ikke.

Bir det noe surr hvis jeg sletter MSOFFICE og installerer alt pånytt?

Endret av rofl2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør ett forsøk til før du går så drastisk til verks:

Åpne Word. Åpne Visual Basic-editoren (Alt F11 eller tilsvarende).

Velg Normal i prosjektvinduet oppe venstre ved å dobbeltklikke på den. Det skal dukke opp en mappe Microsoft Word Objects som du åpner og velger This Document.

Så går du til menyen View og velger Immediate Window. Et vindu med et tomt hvitt ark dukker opp. Her skriver du

? thisdocument.FullName

og avslutter med Enter. Da står det hvor Normal.dot befinner seg. Avslutt Word, gå i mappen og flytt eller slett filen. Hos meg (på jobb, Word 2007) er banen

C:\Documents and Settings\(brukernavn)\Programdata\Microsoft\Maler\Normal.dotm

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...