Pestario Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Kjører i dag to nVidia gtx570 kort i SLI, men merker at det begynner å bli på tide med en oppgradering. Står for øyeblikket mellom AMD R9 290X og nVidia GTX780. Er veldig usikker på hvilken jeg skal velge. Jeg kjører med trippel monitor, og spiller stort sett på 5760 x 1080. Er litt derfor jeg blir usikker på hvilket kort som passer meg best. Har sett masse fine tester, men lite på de oppløsningene. Ett punkt som trekker meg mot nVidia for øyeblikket, er temperaturen til R9 290X. Har hørt at dette kortet blir utrolig varmt, noe som ikke frister så veldig. Dette igjen fører også til mye bråk. Har ett veldig åpent kabinett, så lyden høres godt. Spiller sjeldent med headset... Så slik jeg ser det så langt, så heller jeg mot GTX780 kortet. Bedre drivere (selv om AMD-kortet er ferskt, veit det), mindre støy, kjøligere (gjenspeiler temp i hele kabinettet), og noenlunde samme prisen. Så da er det ytelsen ved multi-monitor, og oppløsninger på rundt 5760 x 1080, som jeg ikke klarer å tolke ordentlig. Noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Pestario Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Ok, har sjekket litt mer rundt. Driver sterkt og vurderer å bestille meg ett EVGA GTX780 Classy kort nå. Noen som synes det kan være en god idé? edit; Kommer forresten bare til å kjøle med luft, og har god plass i kabinettet. Endret 29. oktober 2013 av Pestario Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Vurderte det samme selv og hadde bestemt meg for 290X inntil priskuttet som kom igår. Jeg gikk derfor til innkjøp av Classified så tror jeg blir fornøyd med det:-) Endret 29. oktober 2013 av BioNor Lenke til kommentar
Pestario Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Vurderte det samme selv og hadde bestemt meg for 290X inntil priskuttet som kom igår. Jeg gikk derfor til innkjøp av Classified så tror jeg blir fornøyd med det:-) Har sjekket litt rundt, og det ser ut til de som virkelig skal pirke på 290X vs 780 classy, bare bruker prisen. Nå som prisen ikke er så stort tema, så ble det jammen meg en classy bundle på meg også. Gleder meg stort til dette kommer :0) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Kjører i dag to nVidia gtx570 kort i SLI, men merker at det begynner å bli på tide med en oppgradering. Står for øyeblikket mellom AMD R9 290X og nVidia GTX780. Er veldig usikker på hvilken jeg skal velge. Jeg kjører med trippel monitor, og spiller stort sett på 5760 x 1080. Er litt derfor jeg blir usikker på hvilket kort som passer meg best. Har sett masse fine tester, men lite på de oppløsningene. Ett punkt som trekker meg mot nVidia for øyeblikket, er temperaturen til R9 290X. Har hørt at dette kortet blir utrolig varmt, noe som ikke frister så veldig. Dette igjen fører også til mye bråk. Har ett veldig åpent kabinett, så lyden høres godt. Spiller sjeldent med headset... Så slik jeg ser det så langt, så heller jeg mot GTX780 kortet. Bedre drivere (selv om AMD-kortet er ferskt, veit det), mindre støy, kjøligere (gjenspeiler temp i hele kabinettet), og noenlunde samme prisen. Så da er det ytelsen ved multi-monitor, og oppløsninger på rundt 5760 x 1080, som jeg ikke klarer å tolke ordentlig. Noen som kan hjelpe meg?? Sånn tips til neste gang: Høyere driftstemperatur betyr bare en mindre aggressiv vifteprofil. 290X er designet for å kjøre på 95C, nettopp for at støyen blir minst mulig. Støyproduksjonen fra 290X er i samme område som 570 og 580 (eller blåst kraftig ut av proporsjoner.) Med en blower-kjøler som AMD har laget kortet med vil temperaturen i kabinettet i verste fall være identisk til det den er nå ettersom all varmen spys ut bak kabinettet. Driverne fra NVidia har i det siste vært litt mer plaget med feil og småproblemer enn AMDs drivere, i likhet med hvordan situasjonen var for tre år siden er det ikke forskjeller verdt å hoppe i taket for til tross for at posisjonene har snudd seg på driversiden. Ytelsesmessig er 290X kompetetivt mot 780 i 1920x1080 og slår det med 10-20% i høyere oppløsninger som 5760x1080 og 3840x2160. Når det er sagt, så er nok 780 fortsatt det beste kjøpet for din bruk. Endret 30. oktober 2013 av arni90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå