Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan i alle dager kan tomlene dine kræsje i hverandre på One kontrollen, og ikke på DS4 ? :p

Og takk for ett kjempebra innlegg :)

PS4-vs-Xbox-One-controller.jpg

Xbox One-kontroller

For min del som har ekstremt liten fartstid med Xbox generelt, er det ikke riktig av meg å gi en full utredning på Xbox-kontrolleren. Da må evt. Toman er SirKratoS tre til. Det jeg KAN si noe om, er hvordan den føltes i forhold til DS4.

Det første som slo meg er at Xbox-kontrolleren er mindre en DS4; og for liten for min hender. Jeg har store hender, det skal sies, men jeg ble uansett svært overrasket. Tomlene kræsjet borti hverandre, og jeg følte at kontrolleren satt dårligere i hånda sammenlignet med DS4 (husk nå at DS4 satt ekstremt godt!). I tillegg var analogstikkene for små for tomlene mine. Der det på DS4 var god plass til å gjøre både det ene og det andre, ble Xbox sine små og kronglete, og det var vanskelig å få det til å passe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager kan tomlene dine kræsje i hverandre på One kontrollen, og ikke på DS4 ? :p

Og takk for ett kjempebra innlegg :)

Forklaringen er vel at på DS4 havnet tuppen av tomlene perfekt på analogspakene, på Xbox One havnet analogspakene lenger innpå tomlene. Du ser det spesielt på venstresiden, kort avstand fra kanten inn til analogstikken, på høyresiden er lengden inn ekvivalent med DS4.

Er det jeg kom på nå. Jeg la uansett med en gang merke til at det var et problem. Sammen med at gropen i stikkene var for liten.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Forklaringen er vel at på PS4 havnet tuppen av tomlene perfekt på analogspakene, på Xbox One havnet analogspakene lenger innpå tomlene. Du ser det spesielt på venstresiden, kort avstand fra kanten inn til analogstikken, på høyresiden er lengden inn ekvivalent med DS4.

Er det jeg kom på nå. Jeg la uansett med en gang merke til at det var et problem. Sammen med at gropen i stikkene var for liten.

Ja, tror faktisk jeg vet va du mener :) Skjønner ! Har ikke spesielt store hender selv, så har nok ikke det problemet. Men desto merkelig er det hvor jævlig DS3 ligger i hånda, ikke store greiene det heller liksom, men hele utformingen der på absolutt alt er jo ett stort spørsmålstegn. Alle lovordene rundt DS4 varmer virkelig i hjertet kjenner jeg :p

Lenke til kommentar

Fratelli eller Casa Mia, Begge ligger i storgata

Solheimshagen vis du digger chinese

1: Big Horn, veldig nærme

2: Egon, et stykke unna

3: Jacob Aall Tapas, så og si samme sted som Big Horn

4: Fratelli, ca. samme sted som Egon (beliggenhet), men Fratelli er en mer "fisefin" og dyr resturant ;)

Edit: Også Casa Mia, som Belfez nevnte + en god del med asiatiske resturanter

Takktakk! :D

Blir SpillExpo på meg på Søndag, får håpe det fortsatt er litt spirit igjen.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Kan legge inn mine inntrykk i denne tråden også :p

Jeg testet både Driveclub på PS4 og Killer Instinct på Xbone. Spillene i seg selv testet jeg Ikke lenge nok til å kunne si så mye om, bortsett fra at grafikken ser veldig bra ut i begge leirer.

Ingen problemer hos Sony, alt gikk som smurt. Kontrollen var utrolig behagelig. Ingenting å utsette på den så langt.

Hos Xbox foregikk spillingen inne i en lukket boks som var altfor dårlig ventilert, og altfor varm (uten at det skal ha noe å si for spillingen sin del). Kontrollen var helt grei. Knappene ubehagelige. Og triggerknappene virket uferdige. D-paden var elendig (glemte å teste Sony sin).
Kan også nevne at to av testmaskinene til Xbox streiket på den korte tiden jeg var der.

Og til slutt, for dere som var der lenger enn meg. Noen som fikk med seg hva premiene var på spill-quizen? Jeg fikk melding akkurat i det jeg var kommet hjem om at jeg var videre i finalen :p Lurer bare på hva jeg potensielt gikk glipp av når det gjelder premiene!

Edit: Må "skryte" litt av en liten greie også. På standen/butikken til Retroland.no fant jeg Conkers Bad Fur Day til N64. Det kostet 2499,- (ja, det er riktig, tastet ikke et 9-tall for mye der nei). Dette spillet, med eske og manual, står her hjemme i hylla mi!! Hoho

Endret av Mumsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange som kommer der i dag(lørdagen). Selv selv inn der så bare send pm om noen vil møtes å snakke om PS 4 og andre ting.

Lurer også på hvordan det er å parkere der om morgen, ved 11 tiden. Sikkert helt stappet?

Hadde vært kult hvis noen finner en del bugs i spillene :p.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Må bare si at innlegget ditt Selvin var utrolig bra skrevet, du skriver jo bedre enn mange såkalte "spilljournalister" :-) Og jeg kan stille meg bak det aller meste av dine meninger.

Ellers så var TearAway til Vita messens underdog må jeg si. Et fargerikt og unikt Vita spill som garantert blir et obligatorisk kjøp for oss som ikke bare spiller skyte- og bilspill. Det spillet er jeg glad for at jeg allerede har forhåndsbestilt!

Endret av SirKratoS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...