Bofur Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Ja,jeg sa at det egentlig ikke var verdt prisen i forhold til IC7-G dette på grunnlag av det/de kortene jeg har hatt av dette og der kjenner jeg meg ikke igjen i din feilbeskrivelse av kortet.Når du nå trekker frem at MAX3 kortet har problemer med div minne er du den første jeg har hørt si det,selv har jeg testet kortet med flere typer minnebrikker fra bla Geil,Corsair og Twinmos og det har aldri vert problemer med det. Og når du ser på pris koster MAX3 2183, IC7, 1255 og asus P4 800E 1892, så det er ikke tvil om at IC7 gir mest for pengene og når du ser på bundeln som er med ja da blir selv MAX3 mer for pengene enn asus kortet. Joda Max 3 har de samme problemene som IC7-G når det gjelder mem dev 5/4 og 3/2 ved bruk av minne som er utstyrt med winbond ch5 brikker, men nok om det. Trådstarter skal sikkert ikke dalle med de billigere minnebrikkene heller. Men at P4C800-E støtter prescott sintt nye powerdesign så er vel ikke valget så vanskelig å ta er det det?? Abit skulle ha ventet med utgivelsen av max 3 til den nye revisjonen av 875 kort ble gitt i fra Intel. Men la det være sagt jeg er siker på at Intel nok igjen endrer på spesifikkasjonene til prescott. Nå ser det jo ut til at prescott ikke kommer før januar 2004 som opprinnelig skulle ha lansering i sommer. Skjønner fortsatt ikke hvor du har dette fra,du er som sagt den eneste som har funnet det ut, i mine tester av minne kjører jeg dette også på 5/4 og 3/2 det har aldri vert problemer ei heller har jeg sett dette nevnt i en test. Det som imidlertid er tilfellet er at da det kom ut hadde det problemer med å kjøre minnet på 1:1 over 255mhz noe som raskt ble fikset med en biosoppdatering. Ser forøvrig at Viperlar.com har en test der de sammenligner akkurat disse kortene og max3 vinner samtlige. Har du prøvd dette kortet selv ettersom du er den eneste jeg har sett som har disse problemene eller er det noe du bare tror?? Leste da her forrige uke(forumet til abit) om en kar som klagde over de samme problemene jeg opplever ved bruk av ch5 altså cheksum error når en prøver benytter 5/4 dev ved hastigheter over 255MHz. Her kan det jo seff kommet endringer under veis fra abit, slik at det er kun de første kortene som opplever dette problemet. Uansett så er vi uenige over hva som er det beste 875 Kortet nå. Du kan sikkert ramse opp haugevis av tester som utroper MAX3 til kongen og jeg kunne sikkert ha funnet det motsatte. Her har sikkert trådstarter fått de tipsa/rådene for valg av et Intel oppsett slik at denne diskusjonen våres bidrar ikke noe særlig, eller hjelper trådstarter noe. Han vill uansett bli storfornøyd med Abit eller Asus knallkort begge to. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Vel bare til slutt, så skulle vel denne underbygge min påstand :wink: du finner den HER Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Denne hjalp noe vilt ja tror nok Abit er det beste av de to ærlig talast Så det er en 2.4c cpu jeg burde få eller bedre alternativ / pris / klokking (IKKE!! AMD) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 2,4 er en meget bra sak og kan klokkes høyt har som sagt kjørt den på 3,5 med vannkj og 3,3 med luftkj, et tips kan vere å vente til etter den 20ende da settes prisene ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå