XtraPlay Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Ha dere er enkle alle sammen, hva er vitsen med å krangle om hvilket system som er raskest, clueet er om du faktisk virkelig trenger et så raskt system.... Gjør det enkelt kjøp en maskin av hver da styrker dere konkurransen mellom prosessor leverandørene, og vi unngår i det minste monopol tilstander slik det er på programvare fronten Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Hyper-Threading vs ikke (AMD) er P4'n målbart kjappere, det viser de fleste tester uten særlig diskusjon. Det som ikke er målbart er 'feelen' av HT, når du driver med mange ting av gangen vil alle maskiner uten føles mye treigere. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Skjønner hva du mener. Nå trenger jeg bare forslag til om jeg burde ha det nye ASuS kortet og hva det heter ? Hvilket 9800Pro er best å klokke ? takker for svar Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Skjønner hva du mener. Nå trenger jeg bare forslag til om jeg burde ha det nye ASuS kortet og hva det heter ? Hvilket 9800Pro er best å klokke ? takker for svar Det nyeste heter P800E Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 whoops dobbelpost :oops: Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Snekker'n etter å ha lest ram tråden din skjønner jeg du er mannen jeg skal spørre når det gjelder hardware. Alle andre er velkommen til å svare 1. Anbefaler du P800E framfor MAX3? 2. Åssen vifte / ribbe burde jeg kjøpe ? Som sagt skal klokke. 3. Hvilket Radeon9800pro kort klokker / yter generelt sett best ? Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 får du en XP2500+ opp på 2,6Ghz yter den _veldig_ bra så det er sagt.... (NF7-S v2 er must). Det som er fordel med AMD, er at om den første 2500+en din ikke klokker så himla bra, kan du kjøpe 2 til for det en 2,4 Ghz P4 koster 8) Btw, Asetek Waterchill er jo verdt å ta en titt på.. selges hos www.3dfxcool.no Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Snekker'n etter å ha lest ram tråden din skjønner jeg du er mannen jeg skal spørre når det gjelder hardware. Alle andre er velkommen til å svare 1. Anbefaler du P800E framfor MAX3? 2. Åssen vifte / ribbe burde jeg kjøpe ? Som sagt skal klokke. 3. Hvilket Radeon9800pro kort klokker / yter generelt sett best ? 1. Nå har jeg ikke testet 800E men 800C men det skal ikke vere noen forskjell på overklokkingsegenskapene på disse,det er heller andre ting som er forbedret på E utgaven. Utifra dette vil jeg nok holde en knapp på MAX3 når det gjelder klokking, det viser iallefall alt av tester. 2. Når det gjelder vifte/ribbe har jeg ikke mye erfaring da jeg kjører med vannkjøling. 3. Se siggen under :wink: Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Okay, så MAX3 er å holde litt med, forresten er kortet javlig fint også da!! Har bestemt oss at vi ruller for fullt på Intel (denne gang igjen) grunnet overklokking og ytelse Pris kan være det samma. Kameraten min har AMD nå og jeg fikk han over på the "darkside" hehe Håper noen kan gi oss vifteideer fordi maksinen skal bestilles så fort så mulig, venter bare på pengene nu hehe Vi skal ha nesten identisk maskin bare forskjellig tower. Eller HELT identisk og forskjellig tower så gøy blir det Strøm tror jeg vi trenger masse av så må sørge for MIN. 400w (testa wattkalkulator) flere spørsmål å peise på : (gud å jeg maser) 1. Hva er beste valg av vifte ? 2. Hvilket Radeon kort klokker best ? 3. Hvor burde vi kjøpe delene ? (helst alt i samme butikk, ikke tower/psu) 4. P800E vs MAX3 ? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Ville vel kjøpt en Termaltake SP-94 med en papst 39dB og et par til sånne vifter til kabinettet, og en viftestyring så du kan styre hastigheten/lydnivået.. Du må jo se på prisen også når det gjelder de 2hk'a.. men ville nok kjøpt MAX3 Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Ville vel kjøpt en Termaltake SP-94 med en papst 39dB og et par til sånne vifter til kabinettet, og en viftestyring så du kan styre hastigheten/lydnivået.. Du må jo se på prisen også når det gjelder de 2hk'a.. men ville nok kjøpt MAX3 Tror jeg kommer til å gjøre det også. Har hørt litt om den Thermaltake SP-94 så den må jeg gå for. Hvor finner jeg slike? Takker for svar Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 De selger den på www.microplex.no ... kunne godt lagt inn direkte link, men kommer ikke inn der nå... Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Snekker'n etter å ha lest ram tråden din skjønner jeg du er mannen jeg skal spørre når det gjelder hardware. Alle andre er velkommen til å svare 1. Anbefaler du P800E framfor MAX3? 2. Åssen vifte / ribbe burde jeg kjøpe ? Som sagt skal klokke. 3. Hvilket Radeon9800pro kort klokker / yter generelt sett best ? 1. Nå har jeg ikke testet 800E men 800C men det skal ikke vere noen forskjell på overklokkingsegenskapene på disse,det er heller andre ting som er forbedret på E utgaven. Utifra dette vil jeg nok holde en knapp på MAX3 når det gjelder klokking, det viser iallefall alt av tester. 2. Når det gjelder vifte/ribbe har jeg ikke mye erfaring da jeg kjører med vannkjøling. 3. Se siggen under :wink: P4C800-E Deluxe kortet har jeg sett test på hos anandtech http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1851&p=11 kunklusjonen er vel at: Asus med dette nye kortet officielt støtter prescott sin power design, byttet netverkskontroller til fordel for intel's CSA reknologi samme som IC7-G, Intel SATA Raid + en onboard SATA kontroller og nå kommer det viktigste! Kortet her helt fritt for alle barnesjukdommer med inkopatiblitet med forskjellige minnebrikker. Leste også P4C800-E har det beste intigrerte lydkortet av alle 875 kortene. Grunnen til at jeg gikk for ABIT IC7-G og ikke Asus var i bunn og grunn at P4C800 deluxe ikke hadde Intels sørside med raid og CSA lan. Her er noen av de kjente feila med ABIT IC7-G Known Issues Low voltage for ram North Bridge Heat sink Loud or Breaks off Sound problems with mic and sound crackeling Temps reported high Will not detect Hard drives if not set to Fixed in AGP/PCI and 66/33MHz Problems with CH5 Ram see thread on RAM Some people are still haveing Random reboots, if upping the voltage on your ram or different ram (and upping the voltage on your video card by .5) some Og det siste jeg har hørt er at IC7 MAX3 blir sikkerlig ustabil i 3.3v linja når volten stilles over 2.8 NEI Built buy and for Overclockers my ass Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Snekker'n etter å ha lest ram tråden din skjønner jeg du er mannen jeg skal spørre når det gjelder hardware. Alle andre er velkommen til å svare 1. Anbefaler du P800E framfor MAX3? 2. Åssen vifte / ribbe burde jeg kjøpe ? Som sagt skal klokke. 3. Hvilket Radeon9800pro kort klokker / yter generelt sett best ? 1. Nå har jeg ikke testet 800E men 800C men det skal ikke vere noen forskjell på overklokkingsegenskapene på disse,det er heller andre ting som er forbedret på E utgaven. Utifra dette vil jeg nok holde en knapp på MAX3 når det gjelder klokking, det viser iallefall alt av tester. 2. Når det gjelder vifte/ribbe har jeg ikke mye erfaring da jeg kjører med vannkjøling. 3. Se siggen under :wink: P4C800-E Deluxe kortet har jeg sett test på hos anandtech http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1851&p=11 kunklusjonen er vel at: Asus med dette nye kortet officielt støtter prescott sin power design, byttet netverkskontroller til fordel for intel's CSA reknologi samme som IC7-G, Intel SATA Raid + en onboard SATA kontroller og nå kommer det viktigste! Kortet her helt fritt for alle barnesjukdommer med inkopatiblitet med forskjellige minnebrikker. Leste også P4C800-E har det beste intigrerte lydkortet av alle 875 kortene. Grunnen til at jeg gikk for ABIT IC7-G og ikke Asus var i bunn og grunn at P4C800 deluxe ikke hadde Intels sørside med raid og CSA lan. Her er noen av de kjente feila med ABIT IC7-G Known Issues Low voltage for ram North Bridge Heat sink Loud or Breaks off Sound problems with mic and sound crackeling Temps reported high Will not detect Hard drives if not set to Fixed in AGP/PCI and 66/33MHz Problems with CH5 Ram see thread on RAM Some people are still haveing Random reboots, if upping the voltage on your ram or different ram (and upping the voltage on your video card by .5) some Og det siste jeg har hørt er at IC7 MAX3 blir sikkerlig ustabil i 3.3v linja når volten stilles over 2.8 NEI Built buy and for Overclockers my ass 800E kortet er sikkert bra men den støtten til prescott har vel asus fjernet i det stille da det er mye usikkerhet i dette. Når det gjelder "manglene" med IC7 vil jeg si at det nevnes lav volt til minnet vel den er på 2,8 og det er vel stort sett bare geil som er spesifisert for høyere og jeg har nå testet minnet på 3,1 og mine 3500 brikker kjørte på 490mhz ved 2,8 de kjører fortsatt på samme mhz ved 3,1. NB vifta bråkte,ja men alle fikk ny vederlagfritt UTEN å sende inn den gamle (vil asus om nødvendig yte samme service) du nevner flere ting her,men problemet er at du sammtidig hopper glatt over alle feil/mangler med 800C kortet, det er nemmelig dette du må sammenligne abit IC7 med for disse kom ut samtidig. At Asus har laget en E utgave i ettertid er riktig,men det hat Abit også gjordt den heter MAX3 så det er disse to som da må sammenlignes og der kommer nok asuskortet til kort. Du nevner ustabilitet på minnespenningen over 2,9V, ja jeg har lest om det (ocshoot.no) men de er de eneste som har merket dette og de har testet ETT kort, har selv testet mitt og finner ikke noen avvik utover det normale. Nå er ikke jeg her for å svartmale asus eller forgude abit men skal du sammenligne så hold deg til det som er riktig og det er asus siste mot abits siste. :wink: PS: Det mest stabile av alle kort til Intel sin 800 serie jeg har vert borti er fortsatt MSI Neo Fis Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Snekker'n skrev: 800E kortet er sikkert bra men den støtten til prescott har vel asus fjernet i det stille da det er mye usikkerhet i dette. Når det gjelder "manglene" med IC7 vil jeg si at det nevnes lav volt til minnet vel den er på 2,8 og det er vel stort sett bare geil som er spesifisert for høyere og jeg har nå testet minnet på 3,1 og mine 3500 brikker kjørte på 490mhz ved 2,8 de kjører fortsatt på samme mhz ved 3,1. NB vifta bråkte,ja men alle fikk ny vederlagfritt UTEN å sende inn den gamle (vil asus om nødvendig yte samme service) du nevner flere ting her,men problemet er at du sammtidig hopper glatt over alle feil/mangler med 800C kortet, det er nemmelig dette du må sammenligne abit IC7 med for disse kom ut samtidig. At Asus har laget en E utgave i ettertid er riktig,men det hat Abit også gjordt den heter MAX3 så det er disse to som da må sammenlignes og der kommer nok asuskortet til kort. Du nevner ustabilitet på minnespenningen over 2,9V, ja jeg har lest om det (ocshoot.no) men de er de eneste som har merket dette og de har testet ETT kort, har selv testet mitt og finner ikke noen avvik utover det normale. Nå er ikke jeg her for å svartmale asus eller forgude abit men skal du sammenligne så hold deg til det som er riktig og det er asus siste mot abits siste. :wink: PS: Det mest stabile av alle kort til Intel sin 800 serie jeg har vert borti er fortsatt MSI Neo Fis Jo er enig med med det at jeg burde ha sammenlignet med MAX3 og ikke IC7-G men har ikke disse samme problemene a? bortsett fra MAX 3 har høyere spenning for minnet? Men etter å ha kjøpt IC7-G med så mange feil og minne innkompatiblitet så er jeg litt skuffa. Asus har trekte tilbake sin oficielle melding prescott støtte gjalt P4C800 som de fjernet ettr at intel endret designet for prescott. P4C800-e Dette kortet er en nye rev av intels 875. http://usa.asus.com/prog/spec.asp?m=P4C800...Deluxe&langs=09 Og etter hva jeg selv har lest av dine innleg så sier du jo selv at Max3 tre ikke er verdt prisen i forrhold til IC7-G. Dessuten er det kortet litt flakie/ustabilt med visse minnebrikker. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Ja,jeg sa at det egentlig ikke var verdt prisen i forhold til IC7-G dette på grunnlag av det/de kortene jeg har hatt av dette og der kjenner jeg meg ikke igjen i din feilbeskrivelse av kortet. Når du nå trekker frem at MAX3 kortet har problemer med div minne er du den første jeg har hørt si det,selv har jeg testet kortet med flere typer minnebrikker fra bla Geil,Corsair og Twinmos og det har aldri vert problemer med det. Og når du ser på pris koster MAX3 2183, IC7, 1255 og asus P4 800E 1892, så det er ikke tvil om at IC7 gir mest for pengene og når du ser på bundeln som er med ja da blir selv MAX3 mer for pengene enn asus kortet. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Ja,jeg sa at det egentlig ikke var verdt prisen i forhold til IC7-G dette på grunnlag av det/de kortene jeg har hatt av dette og der kjenner jeg meg ikke igjen i din feilbeskrivelse av kortet.Når du nå trekker frem at MAX3 kortet har problemer med div minne er du den første jeg har hørt si det,selv har jeg testet kortet med flere typer minnebrikker fra bla Geil,Corsair og Twinmos og det har aldri vert problemer med det. Og når du ser på pris koster MAX3 2183, IC7, 1255 og asus P4 800E 1892, så det er ikke tvil om at IC7 gir mest for pengene og når du ser på bundeln som er med ja da blir selv MAX3 mer for pengene enn asus kortet. Joda Max 3 har de samme problemene som IC7-G når det gjelder mem dev 5/4 og 3/2 ved bruk av minne som er utstyrt med winbond ch5 brikker, men nok om det. Trådstarter skal sikkert ikke dalle med de billigere minnebrikkene heller. Men at P4C800-E støtter prescott sintt nye powerdesign så er vel ikke valget så vanskelig å ta er det det?? Abit skulle ha ventet med utgivelsen av max 3 til den nye revisjonen av 875 kort ble gitt i fra Intel. Men la det være sagt jeg er siker på at Intel nok igjen endrer på spesifikkasjonene til prescott. Nå ser det jo ut til at prescott ikke kommer før januar 2004 som opprinnelig skulle ha lansering i sommer. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Ja,jeg sa at det egentlig ikke var verdt prisen i forhold til IC7-G dette på grunnlag av det/de kortene jeg har hatt av dette og der kjenner jeg meg ikke igjen i din feilbeskrivelse av kortet.Når du nå trekker frem at MAX3 kortet har problemer med div minne er du den første jeg har hørt si det,selv har jeg testet kortet med flere typer minnebrikker fra bla Geil,Corsair og Twinmos og det har aldri vert problemer med det. Og når du ser på pris koster MAX3 2183, IC7, 1255 og asus P4 800E 1892, så det er ikke tvil om at IC7 gir mest for pengene og når du ser på bundeln som er med ja da blir selv MAX3 mer for pengene enn asus kortet. Joda Max 3 har de samme problemene som IC7-G når det gjelder mem dev 5/4 og 3/2 ved bruk av minne som er utstyrt med winbond ch5 brikker, men nok om det. Trådstarter skal sikkert ikke dalle med de billigere minnebrikkene heller. Men at P4C800-E støtter prescott sintt nye powerdesign så er vel ikke valget så vanskelig å ta er det det?? Abit skulle ha ventet med utgivelsen av max 3 til den nye revisjonen av 875 kort ble gitt i fra Intel. Men la det være sagt jeg er siker på at Intel nok igjen endrer på spesifikkasjonene til prescott. Nå ser det jo ut til at prescott ikke kommer før januar 2004 som opprinnelig skulle ha lansering i sommer. Skjønner fortsatt ikke hvor du har dette fra,du er som sagt den eneste som har funnet det ut, i mine tester av minne kjører jeg dette også på 5/4 og 3/2 det har aldri vert problemer ei heller har jeg sett dette nevnt i en test. Det som imidlertid er tilfellet er at da det kom ut hadde det problemer med å kjøre minnet på 1:1 over 255mhz noe som raskt ble fikset med en biosoppdatering. Ser forøvrig at Viperlar.com har en test der de sammenligner akkurat disse kortene og max3 vinner samtlige. Har du prøvd dette kortet selv ettersom du er den eneste jeg har sett som har disse problemene eller er det noe du bare tror?? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Her ble det HW diskuskon til tusen, helt herlig å lese folk som har peil å disse tingene Angående minnebrikker så er det noen CorsairXMS4000 brikker eller OCZ brikker som skal stappes inni maksinen. Har selv 2xCorsairXMS4000 men har jo ikke noe HK å kjøre de på. Virker som om MAX3 er det beste alternativet, eller tar jeg feil? Angående Prescott så er det ikke nøye, til den tid jeg oppgraderer maskin skal jeg nok ha nytt HK også.. Tror jeg burde vente til 20 Oktober, hørte noe om synking av Intel CPU pris????? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå