Gå til innhold

intel / amd / amd fx ?

Anbefalte innlegg

Meg og en comrade skal ha nye maskiner. Vi har satt sammen noen oppsett. JEG synes vi skal ha Intel, han synes vi skal ha Amd, MEN begge er enige om at AMD FX eier.

Dette er oppsettene våres :

AMD OPPSETT

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack 795,00

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton Boxed 897,00

DFI Lan Party 2 1550,00

TOTALPRIS : 3200,-

INTEL OPPSETT

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC800 1 793,00

Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz, 1 664,00

Corsair XMS4000 DDR-DIMM 512MB PC4000 1 815,00

TOTALPRIS: 5 272,00

FX OPPSETT

Vet ikke pris så vi må vite det fra dere folk

FELLES FOR ALLE OPPSETT

Sapphire/Hercules Radeon 9800PRO 128mb ram 3.500ca..

Masse HDer vi allerede har skaffa...

Vi vil gjerne ha kommentarer på hva som er verd å kjøpe i dag og hva som er best. Det er ikke pengene som stopper oss men det er det som lønner seg som sagt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke noe om FX, men det kommer jo klart frem av prisen her at dere får mer ytelse for pengene ved valg av AMD oppsett. Hvis dere derimot skal overklokke er kanskje Intel best? Var det før, men vet ikke hvordan det er nå. Det er også sagt at Intel er bedre enn AMD når det gjelder videoredigering, men jeg har kun brukt AMD til videoredigering så jeg skal ikke påstå at det er sant. Er forøvrig 100% fornøyd med semiproff videoredigering, rendring osv på Adobe Premiere 6.0/Pinnacle system med min AMD baserte datamaskin.

Uansett kommer dette til å føre til en AMD/Intel diskusjon... ønsker ikke å blande meg inn i den, bare sier hva jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Jeg vet nå ikke om dette blir AMD vs. INTEL diskusjon men gjerne det for meg, jeg vil vite hva vi burde kjøpe fordi det jeg har hørt :

Kjøper jeg AMD ekke CorsairXMS4000 brikkene noe bra. Høres ut som noe tull... Vet ikke jeg..

Hva sier dere til oppsettet og ryktet her ? :shrug:

Lenke til kommentar

Kjøp nå hvertfall Abit NF7 til AMD oppsettet.

Har du pengene, gå for Intel. C prossessorene spenner bra fra.

Men AMD oppsettet gir mye mer for pengene.

Begge prossessorene klokker som guder(merk, AMD oppsettet klokker mye bedre med Abit NF7 i steden for lanparty kortet).

Lenke til kommentar

Kort sagt amd gir mer for pengene...

Intel har ytelsen hvis du har pengene...

Og fx koster mer enn begge oppsettene til sammen :wink: nesten da

1 stk amd athlon 64 fx-51 koster vel ca. 7500kr + at den må ha spesialram(det har kommet minnemoduler rettet mot fx men de skal jeg tro er dyre :-? )

Fx opsett til dere som drømmer ennå :wink:

AMD Athlon 64 FX-51 2,2GHz

- Socket 940 prosessor, 1 MB, BOXED - 7,821,-

Corsair TWINX1024RE-3200LL 1024MB ECC/RE

- Kit w/two matched CMX512RE-3200LL DIMMs - 3,321,-

Asus SK8N Hovedkort for Socket 940

nForce3 PRO 150, SATA, LAN, Firewire - 2,138,-

Total - 13280,-

-C.M

Lenke til kommentar
Jeg vet nå ikke om dette blir AMD vs. INTEL diskusjon men gjerne det for meg, jeg vil vite hva vi burde kjøpe fordi det jeg har hørt :

Kjøper jeg AMD ekke CorsairXMS4000 brikkene noe bra. Høres ut som noe tull... Vet ikke jeg..

Hva sier dere til oppsettet og ryktet her ? :shrug:

Når det gjelder minnet er nok det riktig,det beste for et amd sys er 3200 ram med aggresiv timing,amd er svert avhengig av dette og det får du ikke på 4000 ram dessuten klarer ikke xp å utnytte denne rammen.

Lenke til kommentar

Oki, til alle sammen, TUSEN takk for alle svar, vi har lært masse nytt :) Vi skal klokke som to svin og det er viktig at spill går maxx overglatt, vi tenker ikke på Q3 motor spill men HL2 / Doom3 / FarCry +++ (you get the point ;) )

Vi er ultrakresne, så bare si akkuratt hva dere mener angåene systemoppsett. Hvor mye får vi klokka en XP2500+ med DFI kortet ?

PS. Raid er utrolig viktig !! Har min. 4 hder ;)

Lenke til kommentar

Corsair brikkene er jo fortsatt veldig bra, men du får bare ikke utnyttet den så godt som den kan yte. FSB på XP2500+ går vel gjennom snittlig rundt 220++-- fsb kan jeg tenke meg, da får du jo ikke utnytta en 500DDR brikke, men du kan jo kjøre den til det CPUen din klarer så kan du sette ned timings'ene endel og det har ganske mye å si for ytelsen til AMD systemer.

Hadde jeg vært deg ville jeg vente litt, ikke lenge, men så fort det kommer ut noen nye AMD FX. De "gamle" AMD FX CPU'ene kommer til å bli billigere og de nye raskere ;).

Hvis ikke ville jeg gått for AMD systemet og brukt resten av pengene på noe annet snacks til PC'n :)

Lenke til kommentar

Altså, å vente på FX er jo litt tregt, venter du får du aldri kjøpt noe.. Har venta evig lenge nok nå så (et år :lol: )

Åssen hovedkort er å anbefale og hvilke minnebrikker for å klokke XP2500+ best egentlig ? Begynner å falle i smak den saken.. ;)

Lenke til kommentar
Altså, å vente på FX er jo litt tregt, venter du får du aldri kjøpt noe.. Har venta evig lenge nok nå så (et år :lol: )

Åssen hovedkort er å anbefale og hvilke minnebrikker for å klokke XP2500+ best egentlig ? Begynner å falle i smak den saken.. ;)

HK:

Abit NF7-S Rev 2.0

Det HK har s-ata raid

Minne:

Twinmos PC3200 m/Twinmos

Lenke til kommentar

C0bra ultra kresne var vel mildt sagt. Jeg klarer ikke å se på legging, det er vondt, som å bli påkjørt. Får vondt i huet. kramper i huet osv osv osv. Så 9800XT er vel kanskje verdt å betale for eller er NV38 også ett alternativ?

Lenke til kommentar
Du får iallefall mest verdi for pengane på AMD oppsettet, men Intel ligger vel en smule foran i ytelse (ikkje merkbart though)...

Det er jo by far merkbart. Klokker jeg en Intel til 3.2 og en XP noen mhz oppover så merker jeg jo lang forskjell. OG Intel P2,4c knuser jo en XP2500+ uten klokking. RadeonXT virker som et bra valg men jeg kan ikke vente til det kommer. Så er det dumt av meg å kjøpe 9800Pro ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...