AMD-guru #1 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 en kamerat av meg trenger et slags system som logger all internet trafikk på nettverket..slik at man kan ha oversikt over hva brukerne av nettverket gjør på internet. har en maskin stående som skal brukes til dette formålet.. (spec's: ca. 500MHz, 128MB RAM osv..) det hadde også vært greit om denne maskinen samtidig kunne fungere som en DHCP. kan noen gi meg noen råd?? (hvilket OS, hvordan jeg setter det opp osv.) Lenke til kommentar
1ar Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg har ingen erfaring i hvordan en gjør det i Windows, men mange routere har en loggefunksjon som registrerer alt brukerne gjør. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 hvis jeg setter opp feks. RED HAT som router (DHCP).. vil jeg da kunne logga all trafikk?? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 vil anbefalle: OS: debian nettverkslogging: MRTG systemlogging: phpsysinfo websidelogg(hvis du har en webserver oppe og går på maskina): webalizer Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 takker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå