Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler meg likegyldig, ønsker kontakt

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fylt 16 år, og har i hele min barndom hatt en stor kjærlighet for spill. Jeg har alltid vært ganske innadvendt, og spillgleden var så stor at jeg har ofret flere venner og aktiviteter for å komme meg så fort hjem etter skolen for å spille. Mot midten av første år på ungdomsskolen var denne spillgleden tilnærmet forsvunnet, av grunner jeg ikke kan forstå. Jeg savner det også den dag i dag, siden jeg følte det var den største gleden i livet mitt, som nå er vekke. Vet ikke om dette er relevant for det som kommer:

Da jeg gikk ut av barneskolen hadde jeg vel så og si ingen venner, men da jeg kom på ungdomsskolen fikk jeg to nye venner, som jeg faktisk ikke trivdes sammen med. I løpet av ungdomsskolen følte jeg at jeg forandret meg til det bedre, og holdt ut situasjonen i den tro at det ville bli bedre på videregående. Jeg har nå gått på videregående i noen måneder, og føler jeg igjen har havnet med to venner jeg ikke trives særlig godt med. Hele mitt liv har vennskap aldri betydd noe for meg, og da kom bare vennene automatisk, føler jeg. Nå har jeg faktisk lyst på noe bedre, men får det ikke til. Jeg er ikke i stand til å få nye venner selv om jeg prøver, og føler meg fastlåst. Jeg har noen jeg gjerne vil bli kjent med men disse virker uinteresserte i å bli kjent med meg.

Jeg går ikke rundt og er lei meg, eller glad for den saks skyld. Jeg har jo såklart veldig små ups and downs, som f.eks. hvis jeg begår en liten flause eller ser noe morsomt på TV, men i det store bildet føler jeg meg bare likegyldig. Jeg gjør lekser, vandrer formålsløst rundt på internett og er med mennesker som egentlig bare sliter meg ut, som en eller annen tom maskin.

Har dere noen inspill?

Anonymous poster hash: c5cb2...bce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst.
Folk du ikke liker å snakke med, være med eller finne på noe med er vel ikke venner.

De er vel mere "folk du kjenner"
Hvis det er kun disse som finner interesse i å være sammen med deg så blir de vel kanskje en slags "venner".

Hva er det som sliter deg ut med disse folka da?

Forøvrig så kalles det vel puberten.

Du får en trang til å selvrealisere deg og starte på veien til å bli det mennesket du en gang skal bli om maaange år.

Du må vel finne likesinnede som liker det samme som deg, eller i alle fall noe av det samme og bygge videre derifra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skaff en hund. Gjør den til verdens lykkeligste hund. Hold deg unna mennesker som prater om klær, shopping, nye mobiltelefoner, intimbarbering og cv'er. Konsentrer deg om hunden.

Jeg tuller litt, men bare litt...

Jeg har en hund, og han er vel en av de få tingene som gir meg glede her i livet.

Først og fremst.

Folk du ikke liker å snakke med, være med eller finne på noe med er vel ikke venner.

De er vel mere "folk du kjenner"

Hvis det er kun disse som finner interesse i å være sammen med deg så blir de vel kanskje en slags "venner".

Hva er det som sliter deg ut med disse folka da?

Forøvrig så kalles det vel puberten.

Du får en trang til å selvrealisere deg og starte på veien til å bli det mennesket du en gang skal bli om maaange år.

Du må vel finne likesinnede som liker det samme som deg, eller i alle fall noe av det samme og bygge videre derifra.

Jeg har altså ingen venner, så oppmuntrende. Jeg trives jo litt med en av dem, siden vi har like interesser, men han virker så fjern, og jeg føler liksom ikke vi får skikkelig kontakt. Er det som gjør det så anstrengende. Han andre virker direkte rar.

Anonymous poster hash: c5cb2...bce

Lenke til kommentar

Har du noen interesser? Noe du kan bli med på? Noe du kan gjøre på nett? Selv har jeg funnet veldig mange venner på nett. VGS var ikke noen flott tid for meg heller, men det ble bedre senere.

Ps - om du har en bruker og ikke har noe imot at jeg vet brukernavnet, så er det bare å skrive pm til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...