Gå til innhold

På uttikk etter en ny pc skjerm til gaming, 24'' eller 27''?

Halky

Anbefalte innlegg

Noen som har noe tips til en god pc skjerm? Sitter nå på en BenQ G2412HD 24'' 60 HZ Føler for og oppgradere skjermen, vurderer og også og gå opp til 27'' og høyere oppløsning en 1920-1080 som jeg bruker nå på den jeg har.

Skjermen blir mest brukt til spilling og ellers vanlige oppgaver på pcn.

Spiller noe FPS, men ikke så mye. Går mere i forskjellige MMO's og noe RTS/RPG/FM og andre typer spill :D

Skader ikke med litt høyere HZ en de 60 som er på den skjermen jeg bruker nå heller, siden jeg spiller en del.

Kom gjerne med anbefalinger folkens og tips :D

Takker på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste den testen av skjermen og joa den ser og virker grei nok ut. Men så har den igjen kun støtte for den klassiske 1920 x 1080 oppløsningen ;( Og siden jeg nå vil ha noe litt større en den jeg har nå så føler jeg at den oppløsningen fort blir litt for liten.

Lenke til kommentar

ja det er også noe men når oppløsninga går opp. Så går hz ned,

og Responstid går opp.

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=774683&sku=772490&sku=761882

Her er 3 skjermer der 2 har ips panel som mest er laga til bildebehandling film og ellers der det er behov for og vise rett farge. Den siste som er tn panel er den typen med raskere hz og kortere responstid. men har blassere farger.

Endret av sirhedly
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har noe tips til en god pc skjerm? Sitter nå på en BenQ G2412HD 24'' 60 HZ Føler for og oppgradere skjermen, vurderer og også og gå opp til 27'' og høyere oppløsning en 1920-1080 som jeg bruker nå på den jeg har.
Skjermen blir mest brukt til spilling og ellers vanlige oppgaver på pcn.
Spiller noe FPS, men ikke så mye. Går mere i forskjellige MMO's og noe RTS/RPG/FM og andre typer spill :D
Skader ikke med litt høyere HZ en de 60 som er på den skjermen jeg bruker nå heller, siden jeg spiller en del.
Kom gjerne med anbefalinger folkens og tips :D
Takker på forhånd ;)

Kan anbefale deg å ta en kikk på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=776078

Du får mye skjerm for pengene, spesielt til spilling.

24'' verisjonen er så og si den samme, der du også får 144hz variant. Jeg kjøpte nettopp denne og gikk fra 24'' varianten, og må si meg veldig fornøyd.

Selv om oppløsningen på alle disse skjermene er 1080p, er det stor forskjell å spille på 27'' - den gir en mer utfyllende opplevelse i alle spill jeg kjører, mulig det er psykisk - men følelsen er der.

Det kan ha mer å si for lommeboken om du går på en skjerm som er både fysisk større og har større oppløsning. Avhengig av hvilke/et skjermkort du sitter på, vil 1080p med dagens kort nesten alltid gi deg en god flyt. Vurderer du derimot å gå for en 27'' med 1440 oppløsning, får du desto mer krav på skjermkortet.

Et tips er at du ikke sitter på gjerdet om du absolutt vil ha en ny skjerm nå, før du vet ordet av det kommer G-sync skjermer, og da vil du nok ville bytte igjen - om du har nvidia oppsett :)

ASUS VG248QE får støtte allerede i slutten av 2013, med DYI kit - ellers har nvidia vært stille med å si en bastant dato for resterende skjermer og leverandører, men hintet til Q1/2 2014.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ingen som har noen utspill og komme med her?

Ser for meg at det blir innkjøp sommeren 2014, sammen med en ny pc ;)

Vil nå tro det kan ha kommet noen nyere skjermer innen den tid som kan være aktuelle for mitt bruk.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Prøver meg på en bump av denne, da det enda ikke har blitt til noe kjøp av skjerm enda. Men nå er man i gang med og sette sammen en kraftig eller bra pc for min del, så da lurte jeg litt på om det var noen gode skjermer som kunne egnet seg. Har planer om og kjøre to GTX 780 i ett SLI oppsett.

Ser helst etter en skjerm rundt 27-28'' og gjerne med en høyere standard oppløsning en 1920x1080 som de fleste skjermene av 24'' og en del av 27-28'' kjører.

Ser jo nå at det begynner og komme en del 4k skjermer fremover, også er det disse G-sync skjermene som kommer, men vil tippe de blir passe dyre ;S

Kan strekke meg til noe rundt 3-5 tusen kroner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...