Gå til innhold

Test: ADATA XPG V2 2x4GB<br /> DDR3 2800 MHz

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor mye disse testene er verdt... selv sitter jeg på 2x4GB Kingston 2400 MHz CL11, og får følgende resultater i ScienceMark og AIDA64 (ScienceMark er 32-bit, mens jeg kjører Windows 8.1 64-bit):

ScienceMark, båndbredde: ca 26391 MB/s
AIDA64, båndbredde: 35566 MB/s
AIDA64, responstid: 43.3 ns

Endret av jonny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har aldri drevet med videoredigering ser jeg.

Videoredigering nå altså? Ikke alle "seriøse" PC-brukere og gamere altså?

Jeg quoter: "Hvem sitter fortsatt på ynkelige 8 GB? Alt under 32 GB blir for lite for de som driver seriøst, selv gamere har forlatt 8 GB."

Du har virkelig 0 peiling på hva du snakker om.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Videoredigering nå altså? Ikke alle "seriøse" PC-brukere og gamere altså?

Jeg quoter: "Hvem sitter fortsatt på ynkelige 8 GB? Alt under 32 GB blir for lite for de som driver seriøst, selv gamere har forlatt 8 GB."

Du har virkelig 0 peiling på hva du snakker om.

Er du skadet? Hvilken del av "seriøse" PC-brukere er det for deg vanskelig å forstå?

Ingen som investerer i PC for å utføre skikkelig arbeid, som f.eks. til videoredigering, kommer til å spare på RAM. Gamere som spiller med flere skjermer, som f.eks. 3x 2560x1600 i Eyefinity sparer heller ikke på mengde RAM, spesielt ikke de som også liker å ta opptak fra sine spill.

Prøv igjen.

Lenke til kommentar

Er du skadet? Hvilken del av "seriøse" PC-brukere er det for deg vanskelig å forstå?

Ingen som investerer i PC for å utføre skikkelig arbeid, som f.eks. til videoredigering, kommer til å spare på RAM. Gamere som spiller med flere skjermer, som f.eks. 3x 2560x1600 i Eyefinity sparer heller ikke på mengde RAM, spesielt ikke de som også liker å ta opptak fra sine spill.

Prøv igjen.

Lag en test som viser hvor mye ram som faktisk blir brukt i forskjellige settinger, så gjør du forumet bedre :)

Du finner nok ikkje mange spill som alene gir bedre ytelse med noe ram over 8GB. :) Har man nok "lag" når en redigerer kan man nok bruke ganske mye ram, men hadde vært kjekt å sett en test på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv igjen.

Du må være et trist lite menneske. Du nevnte absolutt INGENTING om videoredigering og/eller eyefinity i første omgang. Det er vel min feil som ikke visste at "seriøs gaming" må bestå av 3 skjermer osv.

Kryp tilbake til slummen du kom fra.

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

Du må være et trist lite menneske. Du nevnte absolutt INGENTING om videoredigering og/eller eyefinity i første omgang. Det er vel min feil som ikke visste at "seriøs gaming" må bestå av 3 skjermer osv.

Kryp tilbake til slummen du kom fra.

Ai ai ai, kan ikke være sunt å være så bitter og sur på en torsdags morgen.

Hvor nevnte jeg forresten noe som helst om "seriøs gaming"? Jeg nevnte seriøse PC brukere. Kanskje forskjellen på 256 kByte og 32 GB betyr lite for deg, men for mange av de som driver med videoredigering, bilderedigering, musikkredigering og høyoppløst gaming, så betyr det å ha mye RAM tilgjengelig mer effektivt arbeid.

Ha en fin dag ;)

Lenke til kommentar

Prøv igjen.

Beklager, men du feiler atter en gang. Det finnes ikke en eneste seriøs gamer som spiller med 3 skjermer på 2560x1600. Det finnes kanskje bilder at seriøse gamere med dette, men det er isåfall sponsor oppdrag e.l. 3 skjermer med denne oppløsningen vil koste mer enn de fleste betaler for hele suppen sin.

Det er også morsomt å se at maskinen i profilen din her på HW har 8GB ram så da er du vel ikke så seriøs selv...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer du med en test av det for BF4 også? :)

Har testet litt for meg selv, og ser forskjell i ytelse. Samme har Corsair gjort, og de skrev et blogginlegg om det. Var vel ca 13% ytelsesøkning fra 1600mgz til 2400!

Skal komme med egene bevis/ tester etterhvert.

Lenke til kommentar

Kjapt minne gjør det ikke best?

"By changing the memory clock rate alone, you can see a performance boost of 5-10% while applications that need large amounts of data (such as games) may get up to 20-30% faster! So, choosing the right kind of memory for you LGA1155 platform is important. We must note, however, that such benefits can only be achieved after a twofold increase in clock rate whereas a single 266MHz step up leads to a mere 2-3% increase in speed."

You shouldn?t bother about memory with low latencies, by the way. There are fewer such products on the market nowadays because low timings do not offer much in terms of performance on the modern LGA1155 platform.

http://www.xbitlabs.com/articles/memory/display/ivy-bridge-ddr3.html

Lenke til kommentar

"Selv gamere har forlatt 8 GB",,,,,Det er dette du er helt på viddene med gutten min ;)

Som jeg sa, mange gamere har mer enn 8 GB RAM. Jeg sa ikke at ALLE brukte mer enn 8 GB.

Beklager, men du feiler atter en gang. Det finnes ikke en eneste seriøs gamer som spiller med 3 skjermer på 2560x1600. Det finnes kanskje bilder at seriøse gamere med dette, men det er isåfall sponsor oppdrag e.l. 3 skjermer med denne oppløsningen vil koste mer enn de fleste betaler for hele suppen sin.

Det er også morsomt å se at maskinen i profilen din her på HW har 8GB ram så da er du vel ikke så seriøs selv...

Maskinen i min profil er kastet på bossdyngen for lengst. Har selv 16 GB og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...