Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva bør jeg gjøre mens jeg er ung?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde startet og trene så tidlig som mulig.
Holdt meg mer utenfor forhold (har vært i 3 forhold de i 5 av mine siste 6 år), godt glipp av mye gutteturer til syden osv på grunn av dette.

Sånn ellers så er jeg rimelig fornøyd med hva jeg har gjort hittil.. Kanskje jeg hadde gått mer skole, noe annet enn yrkesskolen hvertfall :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde startet og trene så tidlig som mulig.

Holdt meg mer utenfor forhold (har vært i 3 forhold de i 5 av mine siste 6 år), godt glipp av mye gutteturer til syden osv på grunn av dette.

Sånn ellers så er jeg rimelig fornøyd med hva jeg har gjort hittil.. Kanskje jeg hadde gått mer skole, noe annet enn yrkesskolen hvertfall :)

Trene kondis, eller styrke? Og er det lettere å holde seg stor/sterk hvis man starter ung?

Anonymous poster hash: 86312...e37

Lenke til kommentar

Trene. Styrke. Bruk den gull-alderen du har til å bygge super muskler super raskt. Tren kun med 1 kompis, IKKE bli en del av den guttegjengen på 4-5 som alle trener på samme apparatet, med 4-5 minutters pause mellom hver økt. Da blir jeg sur på deg. Nei, skaff deg en treningskompis eller gå alene, og tren styrke ASAP! Når du er 18 er du fit as fuck og du er den med best kropp av alle dine kompiser. Love. Peace.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Trene. Styrke. Bruk den gull-alderen du har til å bygge super muskler super raskt. Tren kun med 1 kompis, IKKE bli en del av den guttegjengen på 4-5 som alle trener på samme apparatet, med 4-5 minutters pause mellom hver økt. Da blir jeg sur på deg. Nei, skaff deg en treningskompis eller gå alene, og tren styrke ASAP! Når du er 18 er du fit as fuck og du er den med best kropp av alle dine kompiser. Love. Peace.

Jeg har vekter hjemme, hvordan trene f.eks armer og mage best? Og må jeg jogge/sykle for å få bedre kondisjon?

Lenke til kommentar

Det beste du kan gjøre, er å gjøre akkurat hva faen du vil. Det kan du ikke senere i livet. Ble greit skuffa over at ingen så på fravær fra vgs f.eks. Etter at eg var ferdig. Du kan også gjøre mye før du får nedsatt i oppførsel. Du tjener ingenting på å være snill. Fuck alle og lev ett herlig liv

Lenke til kommentar

Den største utfordringen din er å kompansere festligheter med skole. Å feste synes jeg har vært en viktig del av ungdommstiden min, uansett hvor teit det måtte høres ut. En fest er en sammenkomst av så mye mer enn bare fyll og rølp. Personlig har jeg en bestevenn jeg aldri hadde møtt (sannsynligvis) hvis vi ikke var på samme fest. Vær innstilt på at skolen vil ta mye av tiden, og det kan hende du må offre noen helger til en prøve på mandag. UANSETT er dette verdt det. Finnes ikke noe bedre å komme ut av klasserommet på mandagen og vite at du har gjort det bra, mens du ser på andre som har mislykkes pga. de har prioritert annerledes enn deg.

Personlig har jeg hatt mye utfordring ved å prioritere skole, trening og sosiale begivenheter, og du kommer nok til å oppleve det samme.

Lenke til kommentar

Du tjener mye hos andre på å være snill. Man skal ikke være dumsnill, men det er fint å behandle andre bra og med respekt.

Det beste du kan gjøre, er å gjøre akkurat hva faen du vil. Det kan du ikke senere i livet. Ble greit skuffa over at ingen så på fravær fra vgs f.eks. Etter at eg var ferdig. Du kan også gjøre mye før du får nedsatt i oppførsel. Du tjener ingenting på å være snill. Fuck alle og lev ett herlig liv

Lenke til kommentar

Hadde jeg startet fra 15 år igjen hadde jeg fokusert kraftig på å få en utdannelse der jeg var sikret å tjene godt resten av arbeidslivet. Tror jeg hadde satsa alt på en offshore utdannelse, jobbe når man er på jobb og ha FRI når man har friperiode. Investert i egen plass å bo og holdt meg unna damer tenker jeg... :)
Er 38 år nå. Med barn og lån er prisen for å gjøre slike endringer nå for stor.

Lenke til kommentar

Spar mest mulig penger. Jeg mener ikke at du skal ofre fester og sammenkomster, men droppe å sløse penger på mye godteri og brus. Den dagen du blir 18, så anbefaler jeg deg også å sette opp en BSU-konto :)

I forhold til dop (hvis du må absolutt prøve) så vent helst til du er 19-20. Da er du ferdig utviklet og du ødelegger ikke utviklingen som mange gjør når de eksperimenter med det på din alder.

Lenke til kommentar

Hvilket snitt bør jeg ha på 10. siste halvår? Og bør jeg ha G i orden?

Synes ikke du skal tenke på hva du vil ha i snitt. Gi det beste du kan yte, og ikke tenk for mye på karakterene du får. Det var først på vidregående at jeg forstod at det er innsats som teller, ikke IQ. Ordenskarakteren er ikke like alvorlig som de fleste skal ha det til. Lite fravær og god orden skader heller ikke hos lærerne.

Lenke til kommentar

Foruten om treningstipset mitt, la meg gi deg litt visdomskunnskap:

Skole suger. Yes. It does. Men hey, du er på VGS nå? Du savner ungdomskolen sant? Og du savner i hvert fall barneskolen? Visst faen. Barnehagen? Hells yes! Tro meg, når VGS er ferdig, vil du savne den, uansett hva du gjør etterpå. Ta gjerne et friår der du jobber, det er ufattelig deilig. Så skal du studere videre, sant? Da kommer du til å savne VGS. Alt som kommer senere er bare verre enn det som var først, men du utvikler deg selv på en måte som gjør at alt egentlig føles som det samme. Ta skolen seriøst. Legg ned en liten time med lekser hver dag, bare gjør det. Så vanvittig mye å tjene på det. Karakterene har faktisk noe å si for om du kommer inn på hva du vil studere senere. Og husk og tren styrke. Fred.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Satse på skolen. Hadde du vært jente hadde jeg bedt deg være kritisk til hva slags gutter du roter deg borti ;)

Men skole ja. Husk at livet alltid går videre. Trene er ikke dumt, finn en treningsform du liker. Sats på å få en utdannelse. Selv om du nå kanskje tror man er gammel etter tretti, så kan du bli overrasket over hvor ung du fortsatt føler deg ;). Dvs jeg er ung enda.

Det sies vel at man angrer på det man ikke gjorde. Om du har sjansen til noe spennende, så gjør det. Selv turte jeg ikke ta ett år i USA da jeg var 15. Angrer forsåvidt på det.

Lenke til kommentar

en ting ekstra, prøv og hold deg unna snus og røyk. selv om det kan virke fristende og kult. har selv snust, og røkt endel på fest samt litt på jobb, men i de siste årene har både jeg og flesteparten av de jeg kjenner kuttet ut med dette. det er veldig unødvendig og dyrt. noe du vil innse ettersom du blir eldre:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...