Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere

Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Asylsøkere bør ha høyere krav til seg,

Det er noen av oss som ikke ønsker er multikulrellt land. Det er faktisk noen av oss som følger med og ser problemene dette tifører landet vårt. Også finnes det andre som sluker denne propagandaen om dette samfunnet lett, sånne som dere. Som regel mennesker som enten er så gamle at de ikke vil oppleve konsekvensene av det, eller som mangler virkelighetsoppfatning og tror på at myndighetene sier, og lever i sin egen boble.

Jeg har bodd I et multikulturelt land nesten hele mitt liv og ser både fordeler og ulempene. Jeg bodde i sørstaten north Carolina i 60 tallet og erfarte rasisme og konflikt på måter Norge har aldri sett. Segregering, integrering, vold, KKK ... Alt jeg har selv opplevet personlig

Jeg sluker ingen propaganda men en ting jeg er helt sikkert, enten må du akseptere dine nye statsborgere som dine egne og sette pris på deres evner og røtter eller sende dem tilbake. Ellers blir du aldri kvitt av mer og merkriminalitet og konflikt

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bodd I et multikulturelt land nesten hele mitt liv og ser både fordeler og ulempene. Jeg bodde i sørstaten north Carolina i 60 tallet og erfarte rasisme og konflikt på måter Norge har aldri sett. Segregering, integrering, vold, KKK ... Alt jeg har selv opplevet personlig

Jeg sluker ingen propaganda men en ting jeg er helt sikkert, enten må du akseptere dine nye statsborgere som dine egne og sette pris på deres evner og røtter eller sende dem tilbake. Ellers blir du aldri kvitt av mer og merkriminalitet og konflikt

Problemet er litt annerledes her. De blir påtvinget medborgere uten å gjøre en dritt (mange av de), og vil betaler for det.

For eksempel meg selv. Jeg er student, men prøver å jobbe så mye som mulig for å tjene opp penger til å tjene opp penger opp litt småpenger ved siden av min utdanning, og for å si del mildt er det ganske frustrerende av at mange min ekstra arbeidstimer ved sine av studier og jobb går til å finansiere at "nye landsmenn" skal få leve i Norge og likevel ser jeg av venner/venninner av meg får livet sitt ødelagt av disse menneskene jeg betaler for at skal bor her, skal få bo i Norge.

For å si det litt stygt; send de til helvete ut. Jeg jobber og studere på samme tid for å få ting til å gå rundt, mens store deler av pengene jeg tjener opp går til mennesker som ødelegger livene til vennner av meg.

Vær så snill å fortell min venninne som var på joggetur i skogen og ble voldatt av en somalier at det ble gjort for "the greater good". Hun vil se på dere som en gjeng tullinger som ikke einer virkelighetsoppfatning og lever på gamle pensjonsordninger. For oss som faktisk ønsker å vokse opp i dette landet er denne innvandringen et problem, som dere enten ikke klarer, eller evner å fortstå.

Gjerne gi meg en god forklaring på hva jeg skal fortelle henne, dere innvandirngsvennlige mennekser på dette forumet. Forklar meg hvordan jeg skal fortelle henne hvordan hun er en del av et del av et vellykket innvandringseksperiement. Gi meg en forklaring på hvorfor hun skal være redd for å gå utendørs alene, uten å være redd. Hvorfor skal hun som jobber 40 timer i uka på en ufaglært jobb være prøvekanin på ekspiriment som dette? Hvorfor skal mennesker fra samme by og område få en sjanse seg å vise seg annerledes enn den jævla idioten som ødela deler av hennes liv får en sjanser til å bo i dette landet? Skal vi prøve ut alle, eller er det greit å gi alle en sjanse, selv om det går utover våres egne? Jeg vil gjerne si en forklaring på hvorfor dette ekspirimentet. Oppklar meg, vær så snill! For å si det sånn som det nå:

"Du er delaaktig av et multikulruellt samfunn, og det må du tåle. Overfallvoldekter er en del av vår nye hverdag, og det må du tåle. Vi vil gi alle en sjanse, og han som voldtok deg ble dessverre ikke tatt. Se her, fyll ut, så du kan betale litt skattt så han skal klare å leve i Norge. Han kommer fra et annet land, stakkars, og skjønner ikke at voldtekter ikke er vanlig, stakkars. Det er viktig at du og andre betaler for at de skal forbli i Norge, sånn at de skal forbli i Norge og lære seg norsk kultur. De skjønner ikke det, stakkars"

For å si det sånn, om vi fortsetter i samme baner som nå, så vil det bli bråk. Om 13 vil vår egen hovedstad bli i overtall av innvandrere, om ikke tempoet senkes, og dette vil spre seg utover landet vårt. Jeg er ønsker å vokse opp i er fredlig land, men dessverre, ser det ut til at meg og mine gjevnalderenede, ikke får lov til det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gjerne gi meg en god forklaring på hva jeg skal fortelle henne, dere innvandirngsvennlige mennekser på dette forumet.

Under andre verdenskrig flyktet nordmenn fra et krigsrammet land og fra sult.

Det ville ikke vært moralsk riktig å nekte å ta i mot asylsøkere så lenge vi selv ønsker tryggheten av å ha muligheten til flykte.

Og utenom det moralske grunnlaget for å tillate asylsøkere gjennom å ønske å ha muligheten selv om det skulle være nødvendig, så kan det nevnes at nær 90% av voldtekter som begås ikke anmeldes, fordi offeret kjenner gjerningsmannen eller er redd for å ikke bli trodd fordi gjerningspersonen er norsk.

Videre så vet vi følgende om kriminalitet:

Lav fødselsvekt fører til større fare for kriminalitet. (Årsaker: Sult, nød, krig, fattigdom)

Lav utdannelse fører til større fare for kriminalitet. (Årsaker: Nød, krig, underutviklede samfunn, fattigdom)

Dårlig språk(lig utvikling) fører til større fare for kriminalitet. (Årsaker: Nød, krig, underutviklede samfunn, fattigdom)

Arbeidsledighet fører til større fare for kriminalitet: (Årsaker: Mangel på utdannelse, krig, underutviklede samfunn)

Dårlig sosialt nettverk fører til større fare for kriminalitet. (Årsaker: Mangel på utdannelse, dårlig språk(lig utvikling), arbeidsledighet)

Menn er mer kriminelle enn kvinner. (Årsaker: Testosteron, evolusjonærpsykologi)

Unge er mer kriminelle enn eldre. (Årsaker: Mangel på erfaring, arbeidsledighet, dårlig sosialt nettverk)

Krig fører til større fare for kriminalitet.

Det er ikke tilfeldig.

Men.

Har jeg forstått deg riktig i at du ikke ønsker å ta i mot asylsøkere, selv om dette betyr at man også bør mene at nordmenn ikke skal ha rett til å flykte til andre land ved eventuell krig med mindre man er dobbeltmoralsk?

Eller er det bare noen land -- og bare fram til de ikke lengre er i krig, og blir fredlige slik at borgerene i landet får muligheten til å forbedre forholdene slik at utvandrere fra disse landene er bedre skikket til å leve i fredlige samfunn, slik at disse ikke trenger å utvandre for å leve i fred i utgangspunktet -- som ødelegger poenget med asylpolitikk?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vær så snill å fortell min venninne som var på joggetur i skogen og ble voldatt av en somalier at det ble gjort for "the greater good". Hun vil se på dere som en gjeng tullinger som ikke einer virkelighetsoppfatning og lever på gamle pensjonsordninger. For oss som faktisk ønsker å vokse opp i dette landet er denne innvandringen et problem, som dere enten ikke klarer, eller evner å fortstå.

Gjerne gi meg en god forklaring på hva jeg skal fortelle henne, dere innvandirngsvennlige mennekser på dette forumet. Forklar meg hvordan jeg skal fortelle henne hvordan hun er en del av et del av et vellykket innvandringseksperiement. Gi meg en forklaring på hvorfor hun skal være redd for å gå utendørs alene, uten å være redd. Hvorfor skal hun som jobber 40 timer i uka på en ufaglært jobb være prøvekanin på ekspiriment som dette? Hvorfor skal mennesker fra samme by og område få en sjanse seg å vise seg annerledes enn den jævla idioten som ødela deler av hennes liv får en sjanser til å bo i dette landet? Skal vi prøve ut alle, eller er det greit å gi alle en sjanse, selv om det går utover våres egne? Jeg vil gjerne si en forklaring på hvorfor dette ekspirimentet. Oppklar meg, vær så snill! For å si det sånn som det nå:

"Du er delaaktig av et multikulruellt samfunn, og det må du tåle. Overfallvoldekter er en del av vår nye hverdag, og det må du tåle. Vi vil gi alle en sjanse, og han som voldtok deg ble dessverre ikke tatt. Se her, fyll ut, så du kan betale litt skattt så han skal klare å leve i Norge. Han kommer fra et annet land, stakkars, og skjønner ikke at voldtekter ikke er vanlig, stakkars. Det er viktig at du og andre betaler for at de skal forbli i Norge, sånn at de skal forbli i Norge og lære seg norsk kultur. De skjønner ikke det, stakkars"

For å si det sånn, om vi fortsetter i samme baner som nå, så vil det bli bråk. Om 13 vil vår egen hovedstad bli i overtall av innvandrere, om ikke tempoet senkes, og dette vil spre seg utover landet vårt. Jeg er ønsker å vokse opp i er fredlig land, men dessverre, ser det ut til at meg og mine gjevnalderenede, ikke får lov til det.

Jeg ville sagt til henne at dette er en forferdelig hendelse, og støttet henne for å klare å legge det bak seg.

Jeg ville ikke "hjulpet" henne til å holde "såret åpent" (og dermed fortsette å "voldta seg selv"), ved å fokusere på voldtektsmannens opphav, og skremme vettet av henne. Du er ikke særlig til god venn, slik jeg forstår det du skriver. Du sier at "livet er spolert av denne hendelsen", og hvilken hjelp er det for henne? Intet er spolert, men jo lengre du hjelper henne til å være i "offertilstand", jo verre blir det for henne, og til slutt er det du som spolerer alt

Hva hadde du sagt hvis voldtekstmannen var en venn og en "fullverdig nordmann"?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Vær så snill å fortell min venninne som var på joggetur i skogen og ble voldatt av en somalier at det ble gjort for "the greater good".

Men det ble ikke gjort "for the greater good". Det ble gjort for å tilfredstille en eller annen (i dette tilfellet mørkhudet) drittsekk som mente at hennes beste ("good") ikke var viktig, og at hans var å voldta henne. Jeg ville sagt at det viktige er at hun ikke tenker slik, at hennes beste er viktig. At det fortsatt er viktig, etter det som skjedde, og at hun må leve livet slik at det fortsetter å være det.

Hun er ikke en del av et eksperiment, hverken vellykket eller mislykket. Jeg ville aldri sagt noe slikt. Et voldsoffer er offer for en grusom handling, ingen "poster child" for innvandringspolitiske hensyn, enten de er for eller mot. Hun har mer enn nok med å bære sin egen skjebne, om hun ikke skal brukes som argument for eller mot andres.

Nå har jeg hatt den samtalen noen ganger i livet. (Tre-fire av dem tenker jeg er relevante.) Vold er hyppigere enn vi liker å tro. Tilfeldighetene vil ha det til at gjerningsmannen for mine venninner bortsett fra i ett tilfelle har vært etnisk norske, og enten samboer eller ektemann. De har tenkt akkurat slik som offere fort tenker: "Det er meg det er noe galt med, ellers ville det ikke skjedd". Løsningen for dem har vært å gå videre. Ikke alle har klart det, hun som ikke klarte det forble offer, og byttet en overgriper med en annen, og en tredje...

Jeg sa - i mine unge år - til en av dem at hvis ikke rettsvesenet stopper overgriperen, så vil jeg gjøre det. Det er sånn man sier når man er ung og skal være ridderlig. Det fikk damen til å blir bekymret for hva som kom til å skje med meg istedet. Om det var psykologisk riktig kan diskuteres.

Din venninne skal leve med dette. Hun kommer til å møte somaliere i butikken og på gata. Det hun trenger å forstå for å komme seg videre er at disse somalierne ikke er voldtektsmenn, og at han som var det ikke må få knekke henne. Det betyr ikke at hun må "tåle" at det skjedde. Ingen må tåle det. Voldtektsmenn skal og må straffes, og de bør straffes hardere enn idag. Det er ikke synd på ham. (Kanskje er han en av de skjebner det er synd på, men det gir ikke frikort til overgrep.)

Det gjør ikke livet hennes enklere å si at så lenge ikke alle somaliere straffes "solidarisk" med gjerningsmannen, så er hennes overgrep ikke hevnet. Det kommer ikke til å skje, og hun kommer aldri til å legge dette bak seg hvis det skal være premisset. Hun er nødt til å lære seg å se forbi hudfargen og se gjerningsmannen som individ i all sin stakkarslige voldsomhet.

En av mine venninner må forholde seg til voldsmannen hele tiden. De bor i samme bygd og de har delt foreldrerett. Han ble aldri straffet, fordi hun aldri anmeldte det. Det burde hun kanskje, synes jeg, men det er ikke meg gitt å vite hva som er best for andre. Men de ble skilt og hun har etter beste evne frigjort seg fra fortiden og skapt et eget liv. Omgivelsene vet, og det er han som er "stakkaren" nå. (At en del av de samme omgivelsene visste når det pågikk og ikke gjorde noe får bli deres dårlige samvittighet.)

Din venninne er del av et multikulturelt samfunn. Det er et uungåelig faktum. Men nei, hverken hun eller andre behøver å tåle de mørke sidene av de ulike kulturene. Det kan og skal vi gjøre noe med. Vi skal påtale det når det dukker opp, slik Aftenposten gjør i denne saken: Oslo-moské ut mot radikalisering, hadde besøk av radikal imam. Og vi skal ikke bare si, men også demonstrere, at slikt ikke hører hjemme her i landet. (Ikke noe annet land heller, etter min mening, men vi får ta små skritt der.)

Det er en kamp vi alle må ta, også moderate muslimer om de skal vise at dette er unntak og dermed slippe at du og andre holder dem solidarisk ansvarlige. Du får ta kampen på det vis du mener er best. Men din venninne skal ikke være forpliktet til det. Hun skal ikke behandles som noen salderingspost på det innvandringspolitiske regnskap. Hun har aldri bedt om å bli det, og må finne løsningen for sin egen skjebne og egen fremtid, i likhet med alle de andre tusenvis av voldtatte kvinner som går rundt i samfunnet vårt og bærer på dette inni seg. Noen av dem utenpå også, de finner styrke i det.

Kanskje finner hun endog trøst i innvandringsmotstand. Det er ikke godt å si. Men da lar hun etter mitt syn gjerningsmannen gjemme seg bak hudfargen, som et tre i skogen. Og å hugge ned hele skogen er en altfor drøy jobb for et enkelt menneske.

Hun jobber ikke 40 timer i uken som ufaglært for å være prøvekanin. Akkurat som at jeg ikke gjorde det når jeg begynte å jobbe som 17-åring. Man gjør det ikke for samfunnets skyld, man jobber for å gjøre det beste ut av sitt eget liv. Noen ganger deler livet ut møkkakort, men man får gjøre så godt man kan med de kortene man får utdelt. Det skylder man seg selv.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg vil muligens påpeke at det er voldtekten som er problemet, ikke innvendringen. Eller mener du at det ville vært greit om voldtektsmannen var en hvit nordmann?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har desverre ikke noe hjemland å returnere norske kriminelle til

Dette er et godt poeng. For personer som har Norsk statsborgerskap så må vi håndtere deres kriminalitet, f.eks ved straff, trussel om straff, eller forebyggende tiltak (sosial utjevning kan være et slikt tiltak).

For personer som ikke har Norsk statsborgerskap så finnes det faktisk et alternativ.

Problemet burde være "hvordan tiltrekke oss flinke, arbeidssomme og lovlydige mennesker uten å samtidig få med oss de vi ikke ønsker".

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er litt annerledes her. De blir påtvinget medborgere uten å gjøre en dritt (mange av de), og vil betaler for det.

For eksempel meg selv. Jeg er student, men prøver å jobbe så mye som mulig for å tjene opp penger til å tjene opp penger opp litt småpenger ved siden av min utdanning, og for å si del mildt er det ganske frustrerende av at mange min ekstra arbeidstimer ved sine av studier og jobb går til å finansiere at "nye landsmenn" skal få leve i Norge og likevel ser jeg av venner/venninner av meg får livet sitt ødelagt av disse menneskene jeg betaler for at skal bor her, skal få bo i Norge.

For å si det litt stygt; send de til helvete ut. Jeg jobber og studere på samme tid for å få ting til å gå rundt, mens store deler av pengene jeg tjener opp går til mennesker som ødelegger livene til vennner av meg.

Kjøre du bil?

Lenke til kommentar

Under andre verdenskrig flyktet nordmenn fra et krigsrammet land og fra sult.

Det ville ikke vært moralsk riktig å nekte å ta i mot asylsøkere så lenge vi selv ønsker tryggheten av å ha muligheten til flykte.

Elsker denne ihjel-spilte sammenligningen.

Var vi Nordmenn overrepresentert i statistikken voldtekt, ran, drap, vold og tyveri i Sverige? Så vi kunne med god og rettferdiggjort grunn blottgjøre oss for alle moralske verdier og generell folkelig anstendighet, starte en kriminalitetsbølge i Sverige fordi vi var flyktninger, og Norge på den tiden var jo et krigsherjet land og kampene på i Østlandet hadde gitt oss dype traumer?

Ved fredsslutningen i Norge i 1945 vendte de fleste flyktningene tilbake til Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Den gode nordmann ventet til krigen var over, så lot de disse så kalte "tyskertøsene" få gjennomgå. Så vi er kanskje litt mer systematisk hva angår overgrep

Lenke til kommentar

Elsker denne ihjel-spilte sammenligningen.

Var vi Nordmenn overrepresentert i statistikken voldtekt, ran, drap, vold og tyveri i Sverige? Så vi kunne med god og rettferdiggjort grunn blottgjøre oss for alle moralske verdier og generell folkelig anstendighet, starte en kriminalitetsbølge i Sverige fordi vi var flyktninger, og Norge på den tiden var jo et krigsherjet land og kampene på i Østlandet hadde gitt oss dype traumer?

Ved fredsslutningen i Norge i 1945 vendte de fleste flyktningene tilbake til Norge.

Skandinavere som utvandret til USA deltok i kriminelle gjenger og terroriserte folk i det nye fremmede land samtidig som de bodde i gettoer en stund og prøvde å bevare deres kultur og språk

Lenke til kommentar

Kan ikke helt se hvorfor man fornærmer noen ved å påpeke at de ikke blir inkludert i gruppen "kriminelle"?

Ny tittel: "Norge ville vært tryggere uten ADHD'ere!"

Ikke spesielt mye tryggere. Det er mest småkriminalitet som hasjrøyking og ordensforstyrrelser vi er skyldige i. Vi er sjelden mordere og voldtektsmenn :tease:

Lenke til kommentar

Tryggere uten noen innvandrere - men meget tryggere uten diverse politikere.

Kan nevne Ap, SV, venstre, KRF, Høyre, SP, Rødt med flere som har skylden for hver eneste voldtekt, ran, drap, knivstikk og slag.

Egentlig har de ikke lov til å utføre dette selv - kalles for vold da, men de kan importere andre til å gjøre jobben for seg.

For så å lene seg tilbake og skylde på befolkningen.

Endret av Vårbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...