Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere


Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva skal man gjøre med det? Henrettelse? Sende de til Nordpolen?

 

Nordpolen får så dårlig plass med all den globale oppvamingen. Men vi kan vel kanskje åpne noen nye gruvesjakter på Svalbard, så kan de jobbe for føda mens de er der...?

 

Du vil jo etter sigende ha livstids utestengelse fra landet for butikknasking. Et sted må vi gjøre av dem.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hva skal man gjøre med det? Henrettelse? Sende de til Nordpolen?

 

eller, passende doser med nerveberoligende til de engstelige sjelene som får nattesøvnen sin spolert av frittgående turbaner på våre gader og stræder

 

;)

Lenke til kommentar

Bedre om de alltid var på prøve. Da hadde de holdt seg unna kriminalitet :) Om man ikke kan respektere loven i et land man selv har valgt å flytte til er det noe som er riv ruskende galt :(

Dette kan brukes bare for de som ikke har nådd statsborgerskap. Har du statsborgerskap er forskjellbehandling ulovlig. Typisk prøvetid i USA er 5 år før mann kan få statsborgerskap og bare etter en har demonstrert at er er velintegrert

 

Har mann statsborgerskap er mann en ekte amerikaner, ikke en utlending som kan sendes hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samtlige asylsøkere og ikke-vestlige innvandrere bør ha en prøvetid på minimum fem år i Norge, før statsborgerskap kan oppnås. Det bør også være en eksamen på slutten av prøvetiden og ikke en frivillig prøve som i dag.

 

Stryker en denne prøven, begår en kriminalitet eller gjør seg skyldig i andre brudd på grunnloven under prøvetiden, bør en umiddelbart interneres i et lukket asylmottak og snarest utransporteres av Norge. Hvis annet ikke er nødvendig bør en også under prøvetiden bli selvforsørgende, inneha eget arbeid og betale skatt tilbake til Norge.

 

Ingen om et minimum av offentlige ytelser bør mottas under prøveperioden.

 

Dette hadde sendt sjokkbølger til omverden og en skal se asylstrømmen hadde sunket til et minimum.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Dette hadde sendt sjokkbølger til omverden og en skal se asylstrømmen hadde sunket til et minimum.

 

Høres bedre ut enn å bare kappe huet av dem .. :p , men det er noen detaljer jeg er absolutt enig i - så som en form for prøvetid, hvor man så klart sørger for at den "mistenkte" også har adekvat rettslig hjelp i bakhånden, så lenge prøveperioden varer, Og samfunnet skal vel bidra med adekvat "skolegang" inkludert hva det koster osv?

 

Tettere oppfølging, er vel ordene her, og det er jeg helt enig i

 

:)

Lenke til kommentar

Dette kan brukes bare for de som ikke har nådd statsborgerskap. Har du statsborgerskap er forskjellbehandling ulovlig. Typisk prøvetid i USA er 5 år før mann kan få statsborgerskap og bare etter en har demonstrert at er er velintegrert

 

Har mann statsborgerskap er mann en ekte amerikaner, ikke en utlending som kan sendes hjem.

:hmm:

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvilke av disse arbeidsinnvandrerene, som ikke må blandes med asylsøkere, er det som mottar trygd?

Jeg har ikke hørt om dette.

 

For øvrig så tror jeg at Norge ville blitt mindre trygt av å ikke ta i mot arbeidsinnvandrere eller flyktninger; Vi sliter allerede med rasisme og fremmedfrykt, og kom blant annet i CIA sitt søkelys på grunn av den økende rasismen allerede for ti år siden.

 

Jeg forutså for mange år siden at høyreekstreme kom til å stå for terrorangrep før muslimer.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Samtlige asylsøkere og ikke-vestlige innvandrere bør ha en prøvetid på minimum fem år i Norge, før statsborgerskap kan oppnås. Det bør også være en eksamen på slutten av prøvetiden og ikke en frivillig prøve som i dag.

 

Stryker en denne prøven, begår en kriminalitet eller gjør seg skyldig i andre brudd på grunnloven under prøvetiden, bør en umiddelbart interneres i et lukket asylmottak og snarest utransporteres av Norge. Hvis annet ikke er nødvendig bør en også under prøvetiden bli selvforsørgende, inneha eget arbeid og betale skatt tilbake til Norge.

 

Ingen om et minimum av offentlige ytelser bør mottas under prøveperioden.

 

Dette hadde sendt sjokkbølger til omverden og en skal se asylstrømmen hadde sunket til et minimum.

Alle innvandrere, ikke bare asylsøkere bør stilles krav. Forskjellen bør være at asylsøkerne bør støttes og få mer hjelp. De ofte har psykiske lidelser og trenger utdannelse og hjelp til å fungere i er moderne samfunn. Det er de som bør få mer sjanser enn andre til å integrere seg

 

Det som må skje også er at etniske nordmenn må se på Norge litt annerledes enn før og akseptere at Norge blir et multikulturelt land slik at Norges selvbilde inkluderer andre enn de med hvite hud. Deres nye borgere må vite at de kan bli "norsk" også, ikke bare borgere som får oppholdstillatelse

Lenke til kommentar

Vi er nok grunnleggende uenige.

 

For mitt vedkommende vil en ikke-vestlig asylsøker aldri bli norsk, vedkommende kan i ytterste konsekvens få norsk statsborgerskap, men blir aldri av nordisk ætt. Det å være nordmann handler om mer enn å inneha norsk pass.

 

At du mener asylsøkere skal ha mer hjelp enn andre for stå på din regning. Jeg er sterkt uenig og mener nettopp at dets større puter vi syr under armene deres, dets større bjørnetjeneste gjør vi oss selv som nasjon. Dette er vokse mennesker som selv har ansvar for eget liv.

 

For å kommentere det du skriver angående psykiske lidelser, så er det psykiske helsevernet i Norge allerede svært underbemannet. At vi skal bruke de få ressursene vi har på dette feltet på å hjelpe fremmedkulturelle asylsøkere uten stabstorborgerskap er noe jeg er svært uenig i.

 

Er disse en fare for rikets sikkerhet skal de interneres i lukkede asylmottak. Har de ikke gyldig legitimasjon skal de uttransporteres ti hjemlandet.

 

Det er akkurat en slik naiv- og snillistisk mentalitet som har ført Norge og Skandinavia i det uføre vi nå befinner oss i.

 

*red

Endret av Hrodebert
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, begge deler diskriminerer. Men det er en betydelig forskjell: Den førstnevnte diskrimineringen gjøres av en kommersiell aktør som det er frivillig å handle med, nemlig forsikringsselskapet. (Man kan selvsagt være så uheldig at alle forsikringsselskaper har samme policy.) Den andre begrenser din rett til livets opphold i det hele tatt.

 

* Du har ikke slips, så du får ikke spise på denne restauranten.

* Du har ikke slips, så du får ikke spise.

 

Er det noen prinsipiell forskjell?

 

Geir :)

Det jeg ville ta opp var at det allerede er utstrakt brukt av gruppetilhørighet/genetikk/kjønn for å forskjellsbehandle mennesker her i landet. Hva vi kaller dette er forsåvidt likegyldig.

 

-Gode fedre stiller med et handicap mhp å få rettens medhold i barnefordelingssaker pga sin mannlighet

-Hvis jeg flytter til Finmarksvidda for å drive rein og bo i gamme så får jeg ikke være med i sametinget, med mindre mine besteforeldre var "samer".

 

Dersom man argumenterer med at slik forskjellsbehandling er generelt umoralsk eller irrasjonell i ett tilfelle så burde man mene det samme også i andre tilfeller. Hvis ikke så opererer man sannsynligvis med noen ekstra betingelser som det ville ha vært interessant for leseren å vite om.

 

Jeg kjenner til folk som faller inn under betengnelsen "ung, muslimsk utseende mann" som når de reiser alene er utsatt for særdeles grundige sikkerhets-kontroller. Selvsagt gjør dette vedkommende rasende (noe jeg også ville ha blitt). Men er det urimelig av samfunnet å bruke slike karakteristikker ved stikkprøver?

 

En sann liberaler ville kanskje si at det burde være helt greit å kjøre i fylla - ingen behøver å bli skadet bare fordi gruppen "1.5 i promille" historisk sett har vært elendige sjåfører. Først når skaden har skjedd (du kjører på noen) så har du gjort noe kriminelt og skal straffes (hardt). Når vi faktisk stopper fyllekjørere så er det vel basert på (velbegrunnede) antagelser om at risikoen blir uakseptabelt stor. Man kan tenke seg en godt beruset fører som flytter bilen 50 meter i lav fart som neppe utgjør større økning i risiko enn en vanlig jobbpendler som fikler med radioen, likevel er straffen betydelig.

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

 

Det er en fornærmelse for de som ikke er kriminelle men det betyr ikke at det ikke er sant.

Kan ikke helt se hvorfor man fornærmer noen ved å påpeke at de ikke blir inkludert i gruppen "kriminelle"?

 

Jeg har ADHD og har lest at det er mange med ADHD som blir kriminelle. Selv om det ikke var verdens hyggeligste lesestoff så betyr det ikke automatisk at det ikke stemmer.

Ny tittel: "Norge ville vært tryggere uten ADHD'ere!"
Lenke til kommentar

Alle innvandrere, ikke bare asylsøkere bør stilles krav. Forskjellen bør være at asylsøkerne bør støttes og få mer hjelp. De ofte har psykiske lidelser og trenger utdannelse og hjelp til å fungere i er moderne samfunn. Det er de som bør få mer sjanser enn andre til å integrere seg

 

Det som må skje også er at etniske nordmenn må se på Norge litt annerledes enn før og akseptere at Norge blir et multikulturelt land slik at Norges selvbilde inkluderer andre enn de med hvite hud. Deres nye borgere må vite at de kan bli "norsk" også, ikke bare borgere som får oppholdstillatelse

Asylsøkere bør ha høyere krav til seg,

 

Det er noen av oss som ikke ønsker er multikulrellt land. Det er faktisk noen av oss som følger med og ser problemene dette tifører landet vårt. Også finnes det andre som sluker denne propagandaen om dette samfunnet lett, sånne som dere. Som regel mennesker som enten er så gamle at de ikke vil oppleve konsekvensene av det, eller som mangler virkelighetsoppfatning og tror på at myndighetene sier, og lever i sin egen boble.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...