EvilSeagull Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Tør jeg gjette at kriminaliteten blandt befolkningen i Oslo er høyere enn resten av landet Ergo hadde Norge vært tryggere uten Oslofolk! Oslo er den kommunen med størst andel innvandrere Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Hva definerer egentlig en råner? Er det en gruppe, annet enn et utrykk man bruker for unge gutter som kjører rundt i gamle volver med høy musikk gjennom bygdesentrum natt og dag? Råning er en kultur, og en gruppe rånere har felles geografisk og sosial bakgrunn. Norge som land kan velge å ikke gi opphold til mennesker, og det mener jeg man skal gjøre. Enkelte innvandrergrupper har veldgi høy arbeidsledighet, veldig delaktig på voldstatistikkene og generelt dårlig integrert. Dette handler om at de kommer fra en kultur og et land, så annerledes enn Norge at de ikke klarer å tilpasse seg. Jeg registrerer at disse gruppene faktisk jobber når de må, og klarer å tilpasse seg i andre land. Vi har prøvd nå lenge med mange av disse, og gang på gang feiler det, selv om det selvsagt ikke gjelder alle. Synes ikke det er verdt overfor de menneskene det går utover at alle induviduelt skal få sjansen. Jeg mener at vi faktisk ikke har prøvet med disse. Vi har sluppet dem inn i landet, og det er det. Vi har akseptert lediggang og ikke gjort noe for å forlange at de skikker seg. Det er nemlig den motsatte effekten: Vi stiller ikke krav til asylsøkere, men forventer at folk skal integrere seg uten incentiver. Når de ikke gjør det, så vil noen ha forbud og strengte grenser. Det er lett å snakke, og tenke at det ikke er et problem, men litt verre å forklare for et menneske som har fått livet sitt ødelagt på grunn av disse feilaktige eksprimentene noen av disse innvandringene er. Jeg registrerer at det bare unntaksvis er folk som har fått livet sitt ødelagt som snakker om "disse feilaktige eksperimentene". Det syns derimot å være nok av mennesker som taler på deres vegne. Tenk deg at du har en 17 år gammel datter, som går hjem fra en venninne en mørk høstkveld. På veien står tre somaliere på et gatehjørne og venter på et enkelt offer. Det kan jeg levende tenke meg. Ikke bare har jeg en datter, det er riktig nok lenge siden hun var 17, men hun har to døtre som snart er det. På deres vegne og egne ønsker jeg strengere reaksjoner mot gjengangerkrim og vold generelt. Og - der er jeg kanskje litt utypisk - jeg ønsker å stille innvandrermiljøene kollektivt til ansvar for å forbedre situasjonen, i den grad den er kulturbetinget. Jeg vil ikke forby deres kultur, men vil gjøre dem ansvarlig for å vise at denne kulturen ikke er voldelig, og for å rette søkelyset mot overtramp i egne rekker. Geir Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Oslo er den kommunen med størst andel innvandrereMener du at jeg er urettferdig når jeg stempler alle Oslofolk som kriminelle ettersom det kun er noen få av dem som faktisk utfører de kriminelle handlingene? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Mener du at jeg er urettferdig når jeg stempler alle Oslofolk som kriminelle ettersom det kun er noen få av dem som faktisk utfører de kriminelle handlingene? Men Skatteflykning, du bør ikke være redd å peke på ren fakta. Jeg er glad det finnes ikke mangr innvandrere fra Oslo til USA lengere. Getto og kriminalitet nordmenn engasjerte seg i tidligere trenger vi ikke igjen! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Men Skatteflykning, du bør ikke være redd å peke på ren fakta. Jeg er glad det finnes ikke mangr innvandrere fra Oslo til USA lengere. Getto og kriminalitet nordmenn engasjerte seg i tidligere trenger vi ikke igjen! Feil; Usa har blitt som det er via prøving og feiling, og det nytter ikke å fjerne noe negativt, fordi resultatet er betinget av nettopp det negative med Vi skal takke alle venner og alle fiender - de har alle vært med på å gjøre oss så bra som vi har blitt Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Mener du at jeg er urettferdig når jeg stempler alle Oslofolk som kriminelle ettersom det kun er noen få av dem som faktisk utfører de kriminelle handlingene? Jeg stempler bare de kriminelle som kriminelle Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Jeg stempler bare de kriminelle som kriminelleHmm Kanskje trådens emne da burde endres til "Norge ville vært tryggere uten kriminelle" Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Hmm Kanskje trådens emne da burde endres til "Norge ville vært tryggere uten kriminelle" Det er en fornærmelse for de som ikke er kriminelle men det betyr ikke at det ikke er sant. Jeg har ADHD og har lest at det er mange med ADHD som blir kriminelle. Selv om det ikke var verdens hyggeligste lesestoff så betyr det ikke automatisk at det ikke stemmer. Endret 7. desember 2013 av EvilSeagull Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Hva definerer egentlig en råner? Er det en gruppe, annet enn et utrykk man bruker for unge gutter som kjører rundt i gamle volver med høy musikk gjennom bygdesentrum natt og dag? Norge som land kan velge å ikke gi opphold til mennesker, og det mener jeg man skal gjøre. Enkelte innvandrergrupper har veldgi høy arbeidsledighet, veldig delaktig på voldstatistikkene og generelt dårlig integrert. Dette handler om at de kommer fra en kultur og et land, så annerledes enn Norge at de ikke klarer å tilpasse seg. Vi har prøvd nå lenge med mange av disse, og gang på gang feiler det, selv om det selvsagt ikke gjelder alle. Synes ikke det er verdt overfor de menneskene det går utover at alle induviduelt skal få sjansen. Det er lett å snakke, og tenke at det ikke er et problem, men litt verre å forklare for et menneske som har fått livet sitt ødelagt på grunn av disse feilaktige eksprimentene noen av disse innvandringene er. Tenk deg at du har en 17 år gammel datter, som går hjem fra en venninne en mørk høstkveld. På veien står tre somaliere på et gatehjørne og venter på et enkelt offer. De er utstyrt med kniver og truer henne med i en bakgate hvor de river av henne klærne og gjengvoldtar henne til de er ferdige, banker henne opp og slår henne ned i etterkant. Hun blir forlatt sånn og anmelder dette til politiet og forklarer at tre utlendinger har gjort dette, men ingen kan finne bevis på hvem som har gjort dette, og mennene får forbli i landet, uten å straffes. Disse mennene lever også av dine skattepenger, uten å jobbe og bor i en leilighet dine skattpenger har vært med å betalt for. Alt dette for å gi alle individer en sjanse. Dette er realiteten for alt for mange mennesker i Norge, og den maktesløsheten er ingen god følelse. Videre står poltikerne som styrer landet og forteller så flott om hvor bra med et multikulturellt samfunn i Norge, og disse innvandrerne er med å styrke Norge. For å si det sånn, så er det ikke så veldig rart at det sprer seg rasisme i Norge sånn situasjonen er i dag. Og det er absolutt ingen grunn til å tro at det ikke blir verre. Flere og flere innvandrere, fra land som er kjent for å ikke integrere seg godt, og så mange av dem at integreringen blir vanskelig. I tillegg blir norske verdier mer og mer visket bort, og mange vokser opp på samme sted, som gjør at det å lære seg disse verdiene nærmest blir umulig da de de vokser opp med på skolen ofte kommer fra samme land, eller fra alle mulig andre land i verden. Likevel er dette kjempetabu å prate om i Norge. FrP, som ønsker strammere innvandringspolitikk, blir kalt rasister fordi de ønsker å ta vare på landet vårt før det faller til grus og flere mennesker blir ofre for slike handlinger som beskrevet over. Du mener altså at vi skal la være å ta i mot asylsøkere fra enkelte land? Norge har hatt nullinnvandring, utenom arbeidsinnvandring, som politikk i tredve år. Er det ikke på tide å ta en diskusjon om asylpolitikk i stedet for innvandring, når vi ikke har hatt innvandring fra ikkevestlige land på tredve år? Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Du mener altså at vi skal la være å ta i mot asylsøkere fra enkelte land? Norge har hatt nullinnvandring, utenom arbeidsinnvandring, som politikk i tredve år. Er det ikke på tide å ta en diskusjon om asylpolitikk i stedet for innvandring, når vi ikke har hatt innvandring fra ikkevestlige land på tredve år? Okey. Da tror jeg vi ender diskusjonen, ikke noe vits å diskutere med kverrulanter uten argumenter. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Okey. Da tror jeg vi ender diskusjonen, ikke noe vits å diskutere med kverrulanter uten argumenter. Men det du mener er at vi skal avvise asylsøkere fra enkelte land. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Råning er en kultur, og en gruppe rånere har felles geografisk og sosial bakgrunn. Jepp, men rånere er ikke en gruppe som man kan definere annet enn at det er en oppfatning andre mennesker har av mennenskene. Somailiere, irakere, vietnamesere osv. er folk som kommer fra et land. Det finnes jo uansett preventive tiltak man kan gjøre mot råning, for eksempel egne bestemmelser i de ulike sentrumene for kjøring, som ble gjort i Notodden. Jeg registrerer at disse gruppene faktisk jobber når de må, og klarer å tilpasse seg i andre land. Men ikke her. Det sier vel bare at Norge ikke er rett land for dem, og de er ikke rett for oss. Jeg mener at vi faktisk ikke har prøvet med disse. Vi har sluppet dem inn i landet, og det er det. Vi har akseptert lediggang og ikke gjort noe for å forlange at de skikker seg. Det er nemlig den motsatte effekten: Vi stiller ikke krav til asylsøkere, men forventer at folk skal integrere seg uten incentiver. Når de ikke gjør det, så vil noen ha forbud og strengte grenser. Jepp. Vi tar inn for mange til å gjøre det mulig å integrere dem. Det er ganske enkel logikk at det å putte innvandrere på samme skoler med kun andre innvandrere gjør dem ikke særig integrerte. Det er feilslått hvor folk ender opp med å flytte, men mest av alt mengdene mennesker. Alt, alt for mange for Norge for å ta seg av. Jeg registrerer at det bare unntaksvis er folk som har fått livet sitt ødelagt som snakker om "disse feilaktige eksperimentene". Det syns derimot å være nok av mennesker som taler på deres vegne. Unntaksvis er veldig relativt. Dette er et ekspiriment som har ødelagt livene til ganske mange menneskene. Ville du støttet å ta ut tvunget la oss si 1000 nordmenn til en vaksinetesting som er farlig, og alle ender opp med livsvarige sykdommer, alt for et ekspiriment som skal kunne hjelpe folk i andre land? Det kan jeg levende tenke meg. Ikke bare har jeg en datter, det er riktig nok lenge siden hun var 17, men hun har to døtre som snart er det. På deres vegne og egne ønsker jeg strengere reaksjoner mot gjengangerkrim og vold generelt. Og - der er jeg kanskje litt utypisk - jeg ønsker å stille innvandrermiljøene kollektivt til ansvar for å forbedre situasjonen, i den grad den er kulturbetinget. Jeg vil ikke forby deres kultur, men vil gjøre dem ansvarlig for å vise at denne kulturen ikke er voldelig, og for å rette søkelyset mot overtramp i egne rekker. Ja, der er vi enige. De er kollektivt ansvarlige for en del av det som skjer, og kollektivt bør de også ta straffen for det; deres landsmenn får ikke komme til Norge. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Men det du mener er at vi skal avvise asylsøkere fra enkelte land. Ja. Snodig denne "arbeidsinnvandringa" da. Sitte på rævva og få penger fra NAV. Produktive saker. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Det er en fornærmelse for de som ikke er kriminelle men det betyr ikke at det ikke er sant. Jeg har ADHD og har lest at det er mange med ADHD som blir kriminelle. Selv om det ikke var verdens hyggeligste lesestoff så betyr det ikke automatisk at det ikke stemmer. Løsningen er enkelt. Innvandrere får en prøvetid før de får permanent oppholdstillatelse. Engasjere de i kriminelle virksomheter sendes de tilbake. En kan også kreve de må møte med myndighetene hver 6 måneder til å vise/få hjelp til å integrere seg. Mye kan kreves som minimiserer dårlig oppførsel. På slik måte blir Norge et tryggere sted. Som regel er innvandrere til USA mindre kriminelle enn innfødte amerikaner, ikke minst fordi de vet at de kan sendes hjem snart. USA blir tryggere med innvandring enn uten Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Jepp, men rånere er ikke en gruppe som man kan definere annet enn at det er en oppfatning andre mennesker har av mennenskene. Somailiere, irakere, vietnamesere osv. er folk som kommer fra et land. Somaliere kommer fra Somalia, men det sier akkurat like lite om en tilfeldig somalier som råner sier om en gutt fra en norsk småby. Det finnes jo uansett preventive tiltak man kan gjøre mot råning, for eksempel egne bestemmelser i de ulike sentrumene for kjøring, som ble gjort i Notodden. Ja, og det finnes preventive tiltak mot vold. Men ikke her. Det sier vel bare at Norge ikke er rett land for dem, og de er ikke rett for oss. Nja, det sier at vi gjør noe anderledes enn disse andre landene. Det kan vi gjøre noe med, eller tviholde på at det er innvandrerne det er noe galt med. Jepp. Vi tar inn for mange til å gjøre det mulig å integrere dem. Det er ganske enkel logikk at det å putte innvandrere på samme skoler med kun andre innvandrere gjør dem ikke særig integrerte. Det er feilslått hvor folk ender opp med å flytte, men mest av alt mengdene mennesker. Alt, alt for mange for Norge for å ta seg av. Det er ikke sikkert at det er antallet som gjør det. Det er like sannsynlig at årsaken er at vi båser dem sammen på landsens asylmottak hvor de er avstengt far samfunnet de skal integreres i, og nekter dem å jobbe. Unntaksvis er veldig relativt. Dette er et ekspiriment som har ødelagt livene til ganske mange menneskene. Ville du støttet å ta ut tvunget la oss si 1000 nordmenn til en vaksinetesting som er farlig, og alle ender opp med livsvarige sykdommer, alt for et ekspiriment som skal kunne hjelpe folk i andre land? Jeg snakker ikke om hvor mange som blir rammet, men hvor mange av de som uttaler seg om dette som selv er rammet. Jeg synes vaksinetesting burde være frivillig for dem som deltar, uavhnegig av hvem som skal nyte godt av vaksinen senere. Ja, der er vi enige. De er kollektivt ansvarlige for en del av det som skjer, og kollektivt bør de også ta straffen for det; deres landsmenn får ikke komme til Norge. Nja, nå er du litt for kjapp. Jeg sier ikke at de er kollektivt ansvarlig for handlingene, de er gjerningsmannen/-kvinnene ansvarlig for. Jeg sier de har et ansvar for å forbedre situasjonen, ta tak i elementer i deres kultur som bidrar til situasjonen, og rette søkelys på overtramp i egne miljøer. Kollektiv avstraffelse er en uting, uansett motiv. Geir Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Somaliere kommer fra Somalia, men det sier akkurat like lite om en tilfeldig somalier som råner sier om en gutt fra en norsk småby. En somalier har ikke rett til å få opphold i Norge, problemet er heller det at alt for mange får det. Ja, og det finnes preventive tiltak mot vold. Det gjør det. Et av dem er å ikke slippe voldsmenn inn i landet. Nja, det sier at vi gjør noe anderledes enn disse andre landene. Det kan vi gjøre noe med, eller tviholde på at det er innvandrerne det er noe galt med. Latskap og voldelig oppførsel er valg man tar i livet. Det er ikke sikkert at det er antallet som gjør det. Det er like sannsynlig at årsaken er at vi båser dem sammen på landsens asylmottak hvor de er avstengt far samfunnet de skal integreres i, og nekter dem å jobbe. Det er jo ganske enkel matte at hvis vi skal integrere en innvandrer til norske verdier, så nytter det ikke at denne personen vokser opp uten norsk innflytelse annet enn språket på skolen og valutaen som kommer inn på kontoen. Jeg snakker ikke om hvor mange som blir rammet, men hvor mange av de som uttaler seg om dette som selv er rammet. Jeg synes vaksinetesting burde være frivillig for dem som deltar, uavhnegig av hvem som skal nyte godt av vaksinen senere. Nettopp, og det er ikke frivillig for de som blir utsatt for dette i Norge. Det er ikke er ekspiriment de ønsker å bli utsatt for. Nja, nå er du litt for kjapp. Jeg sier ikke at de er kollektivt ansvarlig for handlingene, de er gjerningsmannen/-kvinnene ansvarlig for. Jeg sier de har et ansvar for å forbedre situasjonen, ta tak i elementer i deres kultur som bidrar til situasjonen, og rette søkelys på overtramp i egne miljøer. Kollektiv avstraffelse er en uting, uansett motiv. Her kan vi snakke preventive tiltak igjen. Flertallet er vel for at 18 er en grei alder å få lov til å ta lappen i foran 16 år som noen andre steder. Likevel finnes det sikkert 16-åringer som er tryggere bak rattet enn 18-åringer, men likevel har vi en regel for dette. Det er for å skjerme mest mulig mennesker for idiotkjøring og ulykker på norske veier. På samme måte kan vi snakke om enkelte innvandrergrupper. De kommer fra en kultur som gjør de dårligere skikket til å fungere i det norske samfunnet, og dette bør man også ta høyde for. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Løsningen er enkelt. Innvandrere får en prøvetid før de får permanent oppholdstillatelse. Engasjere de i kriminelle virksomheter sendes de tilbake. En kan også kreve de må møte med myndighetene hver 6 måneder til å vise/få hjelp til å integrere seg. Mye kan kreves som minimiserer dårlig oppførsel. På slik måte blir Norge et tryggere sted. Som regel er innvandrere til USA mindre kriminelle enn innfødte amerikaner, ikke minst fordi de vet at de kan sendes hjem snart. USA blir tryggere med innvandring enn uten Bedre om de alltid var på prøve. Da hadde de holdt seg unna kriminalitet Om man ikke kan respektere loven i et land man selv har valgt å flytte til er det noe som er riv ruskende galt Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 En somalier har ikke rett til å få opphold i Norge, problemet er heller det at alt for mange får det. Jo, strengt tatt så har han vel det, om han tilfredstiller kravene ellers. Det fremgår av utlendingslovens paragraf 28 (trur eg). Det gjør det. Et av dem er å ikke slippe voldsmenn inn i landet. Nei, det hindrer ikke vold. Det lokaliserer den bare til et annet land. Latskap og voldelig oppførsel er valg man tar i livet. Og så? Det er jo ganske enkel matte at hvis vi skal integrere en innvandrer til norske verdier, så nytter det ikke at denne personen vokser opp uten norsk innflytelse annet enn språket på skolen og valutaen som kommer inn på kontoen. Nettopp. Her kan vi snakke preventive tiltak igjen. Flertallet er vel for at 18 er en grei alder å få lov til å ta lappen i foran 16 år som noen andre steder. Likevel finnes det sikkert 16-åringer som er tryggere bak rattet enn 18-åringer, men likevel har vi en regel for dette. Det er for å skjerme mest mulig mennesker for idiotkjøring og ulykker på norske veier. Allikevel har vi både idiotkjøring og ulykker på norske veier. Hvorfor ikke forby bilkjøring, så unngår vi problemet? Den løsningen kan brukes på mange områder: Hvorfor i alle verden forbyr vi ikke tobakk og alkohol?Vi vet at mesteparten av den "tilfeldige" volden i Norge skjer i forbindelse med alkohol og uteliv. Hvorfor stenger vi ikke alle utesteder? Hva med portforbud for alle under 40, hvis vi først skal drive med kollektiv avstraffelse? På samme måte kan vi snakke om enkelte innvandrergrupper. De kommer fra en kultur som gjør de dårligere skikket til å fungere i det norske samfunnet, og dette bør man også ta høyde for. Ja, vet å lære dem å "drikke med måte", ikke ved å forby ølservering... Geir Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Løsningen er enkelt. Innvandrere får en prøvetid før de får permanent oppholdstillatelse. Engasjere de i kriminelle virksomheter sendes de tilbake. En kan også kreve de må møte med myndighetene hver 6 måneder til å vise/få hjelp til å integrere seg. Mye kan kreves som minimiserer dårlig oppførsel. På slik måte blir Norge et tryggere sted. Som regel er innvandrere til USA mindre kriminelle enn innfødte amerikaner, ikke minst fordi de vet at de kan sendes hjem snart. USA blir tryggere med innvandring enn uten Dette støtter jeg. Så mye som butikknasking burde føre til permanent utestengelse fra landet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Bedre om de alltid var på prøve. Da hadde de holdt seg unna kriminalitet Om man ikke kan respektere loven i et land man selv har valgt å flytte til er det noe som er riv ruskende galt Bedre om vi alle var på prøve kanskje? Er det bedre om man ikke respekterer loven i landet man er født i? Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå