Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere

Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du, Lady_A, jeg ser nå at du faktisk ikke forstår, ei heller kommer til å forstå poenget mitt så jeg tror vi lar akkurat dette ligge:)

Jeg er forrestem fullt klar over at halal er relatert til islam, og jeg har genrelt heller i kke noe imot det. Hadde du klart å tyde ordene mine og satt sammen setningene mine i hodet ditt, hadde du selfølgelig skjønt at utsagnet mitt ikke dreide seg om hvorvidt halal er religionsrelatert eller ikke.

Eksemplene er satt på spissen slik at du skulle fatte og forstå, men jeg misslyktes.

Det er ikke min oppgave å "lese mellom linjene" på de linjene du faktisk taster inn.

Ikke gidder jeg det heller.

Jeg svarte Hargo i tidligere innlegg, og det var du som absolutt ville kverulere.

Du får ordrette deg riktig neste gang da vettu, så er det kanskje da mulighet for en litt mer ryddig diskusjon,istedenfor at du skal taste i "gåter".

Du svarte meg heller ei på deg jeg spurte deg om tilbake, men jeg trenger egentlig ikke noe svar ifra deg heller.

Dette var bl.a det jeg svarte Hargo :

Det er jo selvsigende og selvsagt.. og jeg er enig med deg.

Men jeg påpekte kun grunnen til at de "klager" på maten. Ikke fordi de vil ha mer eller mindre luksus, men fordi det er religions-relatert.

Har ingenting med fårikål, grandiosa og brunost å gjøre.. Syns derfor det ble en teit sammenligning ;)

Men jeg er forøvrig enig i resten av det du sa.

....

Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt finner tid og ork halv 5 om morgenen å kverulere på akkurat dette, men det får bli opp til deg.

Og det nytter forresten ikke å sette ting "på spissen", når man prøver å saklig diskutere med hverandre.

Da kan jo jeg gjøre det samme tilbake, noe som tilslutt bare blir urelevant, usaklig og uinteressant.

"Lemlestning" var fremdeles ett veldig dårlig eksempel ;) Og dette har ingen forbindelse med "muslimer" og ei heller "halal-mat". Proporsjoner er greit vett... ikke lag en sak ute av noe som ikke finnes engang.

Vi gikk ifra å drøfte halal-mat konseptet i fengsel, til at du utdyper deg i hva en muslim fortjener etter å for eksempel ha lemlestet noen.

Poengløst... og det er litt tid og noen minutter du kunne spart meg ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor ikke forstyrre støyen? Skal man holde kjeft om ting man ikke liker, istedet for å uttale seg om det? Det må være lov å kritisere slike ting. Det er prinsippsaker.

- Bønnerop fem ganger om dagen er bråkete.

Hvis du gjør "støyen" personlig (for det er bare en tom lyd, helt til du bestemmer deg for å reagere), så har du selv aktivt oppsøkt støyen, og da er det ditt personlige problem. Selv liker jeg ikke trafikkstøy, og generell "støy" på sosiale media, men jeg gjør dem ikke til mine personlige fiender, og dermed plager de ikke meg heller.

velg dine fiender med større omhu og visdom, er mitt råd

:)

Lenke til kommentar

Det er ikke min oppgave å "lese mellom linjene" på de linjene du faktisk taster inn.

Ikke gidder jeg det heller.

Jeg svarte Hargo i tidligere innlegg, og det var du som absolutt ville kverulere.

Du får ordrette deg riktig neste gang da vettu, så er det kanskje da mulighet for en litt mer ryddig diskusjon,istedenfor at du skal taste i "gåter".

Du svarte meg heller ei på deg jeg spurte deg om tilbake, men jeg trenger egentlig ikke noe svar ifra deg heller.

Dette var bl.a det jeg svarte Hargo :

Det er jo selvsigende og selvsagt.. og jeg er enig med deg.

Men jeg påpekte kun grunnen til at de "klager" på maten. Ikke fordi de vil ha mer eller mindre luksus, men fordi det er religions-relatert.

Har ingenting med fårikål, grandiosa og brunost å gjøre.. Syns derfor det ble en teit sammenligning ;)

Men jeg er forøvrig enig i resten av det du sa.

....

Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt finner tid og ork halv 5 om morgenen å kverulere på akkurat dette, men det får bli opp til deg.

Og det nytter forresten ikke å sette ting "på spissen", når man prøver å saklig diskutere med hverandre.

Da kan jo jeg gjøre det samme tilbake, noe som tilslutt bare blir urelevant, usaklig og uinteressant.

"Lemlestning" var fremdeles ett veldig dårlig eksempel ;) Og dette har ingen forbindelse med "muslimer" og ei heller "halal-mat". Proporsjoner er greit vett... ikke lag en sak ute av noe som ikke finnes engang.

Vi gikk ifra å drøfte halal-mat konseptet i fengsel, til at du utdyper deg i hva en muslim fortjener etter å for eksempel ha lemlestet noen.

Lese mellom linjene? Jeg skriver i gåter? Da jeg skrev " Hadde du klart å tyde ordene mine og satt sammen setningene mine i hodet ditt" var det en hentydning til at du ikke skjønner hva jeg skriver. At du ikke forrstod det heller, slo ikke ned som en bombe, det er immidlertidig Imponerende at du tok det som en oppfordring fra min side til at du skal lese mellom linjene. At du i tillegg presterer å mene at jeg skriver i gåter sier vel litt om intelligensnivået. Du ordlegger og debbaterer som ei 14 år gammel jente og forståelsen din er på lik linje.

Som du selv sier er det kun et eksempel, uten noen reel tylknyttinng til saken. Men er der for å illustrere et poeng, som du riktig nok ikke tar. Og nei det er ikke myntet på muslimer generelt.

Ikke hvorvidt vedkommende fortjener eller ikke, heller om det berretiget å kreve noe som er religiøst betinget etter en handling som viser at du egentlig tar avstand fra alt av religion og etikk. Men dette har vært poenget hele tiden.

Selv om du ikke forstår poenget, vil ikke det si at det er poengløst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare statskirken og ateism i norske fengsler da?

Utøv akkurat den religionen du ønsker til den grad det er mulig. Har ikke fengselet et halal-kjøkken så var jo det litt synd.

Hvis du gjør "støyen" personlig (for det er bare en tom lyd, helt til du bestemmer deg for å reagere), så har du selv aktivt oppsøkt støyen, og da er det ditt personlige problem. Selv liker jeg ikke trafikkstøy, og generell "støy" på sosiale media, men jeg gjør dem ikke til mine personlige fiender, og dermed plager de ikke meg heller.

Vel jeg er enig i at hvis alle mennesker hadde sett bort fra all støyen til sidemannen hadde vi levd i en fredeligere verden. Det har sålangt ikke vist seg at vi mennesker er helt satt sammen sån desverre. Man må etterhvert oppsøke støyen, hvis ikke kommer noen bare til å fortsette å skru opp volumet.

Lenke til kommentar

Lese mellom linjene? Jeg skriver i gåter? Da jeg skrev " Hadde du klart å tyde ordene mine og satt sammen setningene mine i hodet ditt" var det en hentydning til at du ikke skjønner hva jeg skriver. At du ikke forrstod det heller, slo ikke ned som en bombe, det er immidlertidig Imponerende at du tok det som en oppfordring fra min side til at du skal lese mellom linjene. At du i tillegg presterer å mene at jeg skriver i gåter sier vel litt om intelligensnivået. Du ordlegger og debbaterer som ei 14 år gammel jente og forståelsen din er på lik linje.

Som du selv sier er det kun et eksempel, uten noen reel tylknyttinng til saken. Men er der for å illustrere et poeng, som du riktig nok ikke tar. Og nei det er ikke myntet på muslimer generelt.

Ikke hvorvidt vedkommende fortjener eller ikke, heller om det berretiget å kreve noe som er religiøst betinget etter en handling som viser at du egentlig tar avstand fra alt av religion og etikk. Men dette har vært poenget hele tiden.

Selv om du ikke forstår poenget, vil ikke det si at det er poengløst.

Aaaha! Slapp nå av, du dreit deg regelrett ut og klarer ikke å hente deg inn eller rettferdiggjøre din idioti på noen som helst måte, selv om du prøver.

Sigh.

Spar meg.

Jeg kan også fint komme på noen adjektiv for å beskrive det som oppfattes som ditt nivå av intelligens, men det er heller "lite hyggelig", og jeg har faktisk bedre ting å gjøre, så jeg gidder ikke å ta meg bryet.

Og jo, sånn forresten;

Kverulanter er like interessante som dasspapir. :thumbup:

Lenke til kommentar

Aaaha! Slapp nå av, du dreit deg regelrett ut og klarer ikke å hente deg inn eller rettferdiggjøre din idioti på noen som helst måte, selv om du prøver.

Sigh.

Spar meg.

Jeg kan også fint komme på noen adjektiv for å beskrive det som oppfattes som ditt nivå av intelligens, men det er heller "lite hyggelig", og jeg har faktisk bedre ting å gjøre, så jeg gidder ikke å ta meg bryet.

Og jo, sånn forresten;

Kverulanter er like interessante som dasspapir. :thumbup:

Gjerne påpek hvor jeg regelrett dreit meg ut:)

Endret av Nektard
Lenke til kommentar

Personlige fiender faktisk. Det at jeg er imot masseinnvandring til Norge betyr ikke at innvandrere er mine personlige fiender.

Det må være lov å uttale seg om slike temaer også, akkurat som alle andre temaer.

Men det jo litt typisk norsk naivitet. "Lukk øynene, hold kjeft og alt går så fint atte"

Endret av Hargo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at jeg er imot masseinnvandring til Norge betyr ikke at innvandrere er mine personlige fiender.

Det må være lov å uttale seg om slike temaer også, akkurat som alle andre temaer.

Dessverre er dette typisk hersketeknikk som benyttes av dem som støtter multikulturalisme og jeg velger å tro at det er gjort bevisst for å kneble og ikke av ren uvitenhet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Personlige fiender faktisk. Det at jeg er imot masseinnvandring til Norge betyr ikke at innvandrere er mine personlige fiender.

Så hvorfor er du så imot at muslimene får lage sine muslimske lyder da? Det er bare tomme lyder, hvor du personifiserer disse og gir dem ditt eget innhold. Det kan kalles ditt "personlige drama", og det får du i likhet med meg og alle andre ha, men det betyr ikke at alle andre skal innrette sitt liv etter dine ører

Selvfølgelig. selv om jeg synes det minner om unødig "støy"

Men det jo litt typisk norsk naivitet. "Lukk øynene, hold kjeft og alt går så fint atte"

Neida, tvert i mot - det heter å ta tingene på alvor

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dessverre er dette typisk hersketeknikk som benyttes av dem som støtter multikulturalisme og jeg velger å tro at det er gjort bevisst for å kneble og ikke av ren uvitenhet.

Du er hjertelig velkommen til å snakke med meg direkte, og denne metoden du nå bruker for å ramme sånne som meg, er et langt tydeligere eksempel på luguber hersketeknikk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Man må etterhvert oppsøke støyen, hvis ikke kommer noen bare til å fortsette å skru opp volumet.

overfor støyete personer er beste måten å få de til å bli stille, er å selv snakke veldig lavt - det bruker å gi best effekt. Å konkurrere med andre i hvem som lager mest støy, er litt sånn leking i sandkasser, og hører barndommen til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...