jjkoggan Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Norge er det nye Amerika. Kor mange i Amerika er det som har originale røtter der lengre? Meget få fordi de fleste ønsket å gifte seg med europeiske amerikaner Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Istedet for å fokusere på alvorlig kriminalitet, så ønsker mange av de samme folka som vil fjerne den å bruke politiets resurser på å jage mennesker som spør etter penger fra gatene. Politiet prioriterer også mopedister som har trimsett, fremfor å ta virkelig kriminelle. Politiet er ikke inkompetente, de gjør bare den jobben de er satt til. Det er velgerne som er inkompetente til å velge riktige politikere, eller ikke velge dem dersom politikerne prioriterer feil. Godt poeng det der.... Dog er jeg usikker på om det er mulig å stoppe alt mulig selv om en prøver.. Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Meget få fordi de fleste ønsket å gifte seg med europeiske amerikaner Ja også var det den lille detaljen med folkemord. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Ja også var det den lille detaljen med folkemord. Ingen folkemord idag eller i de siste 100 år enten i USA eller Norge men heller frivillig ekteskap. Native american idag er privilegert Endret 19. november 2013 av jjkoggan Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Godt poeng det der.... Dog er jeg usikker på om det er mulig å stoppe alt mulig selv om en prøver..Nei, det er ikke mulig. Derfor må man prioritere det som er viktig og nedprioritere det som er uviktig. Å ta mennesker som bare skader seg selv, for eksempel (narkoitkabruk) er ikke viktig å bruke politiresurser på, det er helsevesenet sin oppgave å hjelpe mennesker som holder på med selvskading, mens det er viktig å bruke politiresurser på ta ranere, og voldtektsmenn etc. og sørge for en god etterforskning av dette. Tiggere er heller ikke viktig å ta knekken på. Derfor kan man ikke ha lover mot tigging, da dette vil medføre at politiets resurser blir sløst bort på å ta tiggere fremfor å ta alvorlig kriminalitet, osv osv osv... Endret 19. november 2013 av turbonello 1 Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Ingen folkemord idag eller i de siste 100 år enten i USA eller Norge men heller frivillig ekteskap. Native american idag er privilegert Når nemnte eg noko om dei siste hundre år? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 På hvilken måte? Når noe ikke fungerer (eller gpr galt) kan skylden alltids skyves over på: 1. Byråkratiet, da fortrinnsvis på individuelt nivå, ettersom byråkratiet per se er hevet over kritikk 2. De som stemte på de politikerne som av en eller annen grunn blir anklaget for feil. Det er egentlig ALDRI politikernes skyld når noe går galt, dermed er det heller aldri noen grunn til å sparke disse. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Når noe ikke fungerer (eller gpr galt) kan skylden alltids skyves over på: 1. Byråkratiet, da fortrinnsvis på individuelt nivå, ettersom byråkratiet per se er hevet over kritikk Jeg er i mot tvungen finansiering av byråkrati. 2. De som stemte på de politikerne som av en eller annen grunn blir anklaget for feil.Det er bedre å skylde på de som har stemt på politikerne enn politikerne selv, da politikerne bare gjør det folk vil at de skal gjøre, og det de selv vil gjøre. De har fått sin makt av folket, og dermed må man legge skylden på folk som stemmer på dem, for at de har gitt makt til feil mennesker, som prioriterer feil. Det er egentlig ALDRI politikernes skyld når noe går galt, dermed er det heller aldri noen grunn til å sparke disse. Da er vi uenige, og enige. Jeg er uenig i det du sier, men du er også uenig i det du sier, så da er jeg uenig i det du skriver, men enig med deg og din uenighet til det du selv skriver. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Når nemnte eg noko om dei siste hundre år? Frivillige kulturelle endringer er ikke folkemord. Lenke til kommentar
Militant Bærplukker Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Frivillige kulturelle endringer er ikke folkemord. Innvandringen til Norge er ikke frivillig. 1 Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Frivillige kulturelle endringer er ikke folkemord. Med andre ord så var det at når Europearane kom til Amerika og gjekk gjennom forskjellige busetningar over heile landet og slaktet folk som om dei var dyr, ikkje eit folkemord? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Innvandringen til Norge er ikke frivillig. Vil du utdype? Geir Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Med andre ord så var det at når Europearane kom til Amerika og gjekk gjennom forskjellige busetningar over heile landet og slaktet folk som om dei var dyr, ikkje eit folkemord? Gjør innvandrere det til Norge idag? Hvorfor sammenligner du de ? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) http://www.dagbladet.no/2013/11/20/nyheter/ransbolgen2013/oslo/politiet/30416760/ Pressekonf. om ranene btw. en 94 år gammel dame ble ranet i natt av rumenere i porsgrunn Endret 20. november 2013 av hfthomas Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) 90-åring: Tryggere under krigen Er glad jeg ikke bor i Oslo, folk rømmer jo fra steder de har bodd i alle år pga. de ikke vil la familien vokse opp i et volds eller rans miljø preget av utlendinger. Endret 20. november 2013 av Dolph Lundgren 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 http://www.dagbladet.no/2013/11/20/nyheter/ransbolgen2013/oslo/politiet/30416760/ Pressekonf. om ranene Ikke mye spennende der, desverre. Byrådslederen og politimesteren sa det forventede, og det ble bare ett spørsmål etterpå, nemlig om borgervern. Problemstillinger som at man ikke har reaksjonsmuligheter på kort sikt mot unge lovbrytere ble ikke nevnt. Geir Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Ikke mye spennende der, desverre. Byrådslederen og politimesteren sa det forventede, og det ble bare ett spørsmål etterpå, nemlig om borgervern. Problemstillinger som at man ikke har reaksjonsmuligheter på kort sikt mot unge lovbrytere ble ikke nevnt. Geir Jepp. Men, siste ord er nok ikke sagt da. Bare synd det ikke er litt mer gravende spørring blandt journalistene. Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Gjør innvandrere det til Norge idag? Hvorfor sammenligner du de ? Eg la aldri vekt på at dei gjorde det. Eg samenlikna Noreg og Amerika grunne begge er/ var "the land of opportunities". Men alle veit korleis det gjekk med originalbefolkningen i Amerika, defor sette eg eit spøkefullt spørsmålsteikn med korleis det kommer til å gå med oss. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Eg la aldri vekt på at dei gjorde det. Eg samenlikna Noreg og Amerika grunne begge er/ var "the land of opportunities". Men alle veit korleis det gjekk med originalbefolkningen i Amerika, defor sette eg eit spøkefullt spørsmålsteikn med korleis det kommer til å gå med oss. Det er en tåpelig sammenlignelse, det er en stor forskjell når en dreper til å okkupere mitt hus og når en kjøper naboens hus. De overveldende flertall innvandrere til USA i de siste 150 år ikke snakket engelsk som deres morsmål men unntatt nye innvandrere og deres barn er det meget få som kan et annet språk enn engelsk selv om uhyre mange innvandrere har flyttet til USA. Har amerikansk kultur som det eksistert i 1850 forsvunnet eller har innvandrerne integrert seg og blitt amerikansk? Hvorfor snakker ikke innvandrernes barnebarn bestefarens morsmål og vet lite om hvor han kom fra? Fordi de kreftene som forandrer innvandrernes kultur er mye større enn de kreftene som forandrer de innfødtenes kultur Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jepp. Men, siste ord er nok ikke sagt da. Bare synd det ikke er litt mer gravende spørring blandt journalistene. Kan jo selvsagt skyldes at journalistene vet at det ikke er de to nevnte herrer som sitter med nøkkelen. De sitter der fordi de har sin del av ansvaret, ikke fordi de har svaret. Dette krever nok like deler med rikspolitisk vilje og lokalpolitisk initiativ. Og som jeg sa, å ansvarliggjøre foreldrene og omgivelsene. Slike ting kan ikke politiet gjøre noe med. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå