Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere

Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Mange utlendinger i fengslene i Norge, og de fleste ran i Oslo er gjort av Innvandre

Jeg tror det ikke er innvandrerne som er problemet, men straffenivået i Norge.

Jeg tror på fengsler med kummerlige forhold, og lange og strenge fengselsstraffer. 15 år får ran, ville skremt dem fra å gjøre det. Og de få som gjorde det, de ville ikke kunnet gjort noe på 15 år. For eksempel. Det er alt for lave straffer i Norge. Og et inkompetent politivesen.

Så det er ikke innvandrerne som er hovedproblemet. Det er lovene i Norge (at det er så mange av dem at mange mister respekten for lovene) og straffenivået: At de forbrytelsene som blir begått belønnes med opphold i luksusfengsler, samt at de får slippe ut etter et par måneder eller år, selv om de har begått rimelig alvorlige forbrytelser.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det ikke er innvandrerne som er problemet, men straffenivået i Norge.

Jeg tror på fengsler med kummerlige forhold, og lange og strenge fengselsstraffer. 15 år får ran, ville skremt dem fra å gjøre det. Og de få som gjorde det, de ville ikke kunnet gjort noe på 15 år. For eksempel. Det er alt for lave straffer i Norge. Og et inkompetent politivesen.

Så det er ikke innvandrerne som er hovedproblemet. Det er lovene i Norge (at det er så mange av dem at mange mister respekten for lovene) og straffenivået: At de forbrytelsene som blir begått belønnes med opphold i luksusfengsler, samt at de får slippe ut etter et par måneder eller år, selv om de har begått rimelig alvorlige forbrytelser.

Så du mener/tror at innvandrere er mer kriminelle fordi vi har lave straffer? Eller sier du at norge generelt sett, uavhenigig av etnisiteter ,preges av et voldelig og forbryterfullt samfunn?

Lenke til kommentar

Så du mener/tror at innvandrere er mer kriminelle fordi vi har lave straffer?

Ja. Der de kommer fra er det strenge straffer. Avkapping av hender, og til og med dødsstraff. Så kommer de hit og får vite at straffen for et RAN er for eksempel X antall år, hvor X repressenterer lav straff; F.eks. 30 måneders fengsel for ran...

De får i alle fall vite at risikoen er liten, og at man får alt man peker på i fengsel, enten det er halal-slaktet mat eller hva det enn måtte være. Ikke særlig avskrekkende.

Det sier seg selv at folk vegrer seg noe mer mot å begå kriminelle handlinger dersom risikoen for å bli tatt er stor, og straffen for å gjøre noe sånt er frihetsberøvelse, i ikke fullt så luksuriøse fengsler, over svært lang tid...

Eller sier du at norge generelt sett, uavhenigig av etnisiteter ,preges av et voldelig og forbryterfullt samfunn?

Nei. Det har jeg ikke sagt. Men det er IKKE på grunn av lave straffer, og at vi syntes mer synd på gjerningsmannen enn offeret her i Norge. Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Der de kommer fra er det strenge straffer. Avkapping av hender, og til og med dødsstraff. Så kommer de hit og får vite at straffen for et RAN er for eksempel X antall år, hvor X repressenterer lav straff; F.eks. 30 måneders fengsel for ran...

De får i alle fall vite at risikoen er liten, og at man får alt man peker på i fengsel, enten det er halal-slaktet mat eller hva det enn måtte være. Ikke særlig avskrekkende.

Det sier seg selv at folk vegrer seg noe mer mot å begå kriminelle handlinger dersom risikoen for å bli tatt er stor, og straffen for å gjøre noe sånt er frihetsberøvelse, i ikke fullt så luksuriøse fengsler, over svært lang tid...

Nei. Det har jeg ikke sagt. Men det er IKKE på grunn av lave straffer, og at vi syntes mer synd på gjerningsmannen enn offeret her i Norge.

Åja så terskelen for å begå kriminalitet er altså lavere for (regner med at du mener ikkevestlige)innvandrere. Så med andre ord er det innvandrere som er hovedproblemet, ikke lave straffer. Da må jo konklusjonen være at Norge ville vært tryggere uten ikke-vestlig innvandring.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Åja så terskelen for å begå kriminalitet er altså lavere for (regner med at du mener ikkevestlige)innvandrere. Så med andre ord er det innvandrere som er hovedproblemet, ikke lave straffer. Da må jo konklusjonen være at Norge ville vært tryggere uten ikke-vestlig innvandring.

Blir Norge tryggere når velferdsstaten kollapser fordi det ikke finnes nok unge skattebetalere uten innvandring?

Lenke til kommentar

Dette er HVIS det er slik at det dere sier er rett. Men det høres uansett rart ut at vestlige mennesker er mindre kriminelle enn folk som ikke er vestlige. Jeg tror dette er mest basert på fordommer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er HVIS det er slik at det dere sier er rett. Men det høres uansett rart ut at vestlige mennesker er mindre kriminelle enn folk som ikke er vestlige. Jeg tror dette er mest basert på fordommer.

Jeg foreslår at du tar deg en tur innom Sogn, Etterstad, Sofienberg, dette er alle innvandrerdominerte VGS i Oslo, så ser du hvordan holdningene i klasserommet er:)

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du tar deg en tur innom Sogn, Etterstad, Sofienberg, dette er alle innvandrerdominerte VGS i Oslo, så ser du hvordan holdningene i klasserommet er:)

Vel. Jeg føler vel en liten motvilje her, men. ;)

Men bare det at man har skyfflet alle innvandrere på noen utvalgte få steder, sier jo litt om et inkompetent system. Mange mennesker er ikke skapt for teoretisk og tung skole. Og om man akkurat har lært språket, så blir det jo ikke enklere. Dette skaper frustrasjon, og at man "faller litt utenfor".

Et annet problem er at rike arbeiderpartister fra herskerklassen, som selv bor i blendahvite områder på vestkanten, plasserer alt på ett sted med tvang. =P

Det er jo det som er feil. Det er politikken til disse.

Men mer regulering tror jeg ikke er svaret. Hadde man kuttet ut plikten til å gå på offentlig skole etc, og kuttet ut tvangsfinansiering av disse, så måtte de vel tatt seg en jobb, og bidratt, og da hadde de vel ikke hatt tid til å drive med kriminalitet. ;)

Dette kombinert med strenge straffer for å begå kriminalitet. Slik at det på ingen måte kunne ha vært lønnsomt å begå vinnings-kriminalitet i forhold til å ta en skikkelig jobb.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

:) Men da har vi jo resonnert oss frem til, at det er fattigdommen som er hovedproblemet og ikke menneskene i seg selv. Så om vi gjør noe med fattigdommen, så vil vi få mindre kriminalitet.

Så du linker praktisk utdanning til fattigdom? Og hvilken fattigdom er det vi prater om egentlig? Du menerat 3. gen. innvandrere akkurat har lært seg språket? For hvis en innvandrer er født og oppvokst i Norge men fremdeles ikke kan språket etter 20år så sier jo dette noe om hvilke holdninger som rår...dette gjenspeiles også i klasserommene på de nevnte skolene. En gi f...holdning.

Mattelærere min var innvandrer. Han kom fra tyskland og kom for ikke mange år siden, han kan flytende norsk. Noen rare bøyninger i ny og ned, men det kan vi leve med.

Endret av Nektard
Lenke til kommentar

:) Men da har vi jo resonnert oss frem til, at det er fattigdommen som er hovedproblemet og ikke menneskene i seg selv. Så om vi gjør noe med fattigdommen, så vil vi få mindre kriminalitet.

Fattigdommen er hovedproblemet og vi vil få mindre kriminalitet med mindre fattigdom. Men det er ikke samfunnet sin feil at innvandrere ikke får jobb. De må gjøre en innsats selv.

De får gratis norskkurs og de får hjelp til å skrive cv og jobbsøknad. Resten må de gjøre selv. Det hjelper ikke å sy puter under armene på dem hvis de ikke er villige til å gjøre noe selv ;)

Det gjelder egentlig alle men kanskje mest innvandrere

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

Det var ingen påstand, det var et teoretisk spørsmål. Blir Norge tryggere hvis velferdsstaten kollapser uten innvandring?

Vel, du hevder at samfunnet kollapser i selve spørsmålet, derfor vil det være retorisk. Men jeg kan svare deg. Nei, velferdsamfunnet vårt vil ikke kollapse uten flere ikke-vesltige innvandrere. Sålenge alle bidrar.

Lenke til kommentar

Fattigdommen er hovedproblemet og vi vil få mindre kriminalitet med mindre fattigdom. Men det er ikke samfunnet sin feil at innvandrere ikke får jobb. De må gjøre en innsats selv.

Det vil de gjøre om systemet er lagt opp på en god måte. Når staten krever inn pengene våre med tvang for å finansiere deres lediggang, så sier det seg selv at dette ikke er bra. Og når straffenivået er lavt, så gjør dette at vinnings-kriminalitet kan lønne seg, osv. Ran osv. har så lave straffer at mange ikke bryr seg om risikoen ved å bli tatt.

De får gratis norskkurs og de får hjelp til å skrive cv og jobbsøknad. Resten må de gjøre selv. Det hjelper ikke å sy puter under armene på dem hvis de ikke er villige til å gjøre noe selv ;)

Jeg er enig. :)

Men også norskkurset burde optimalt sett finansieres på en frivillig måte, gjerne av næringslivet selv. (Som stort sett alltid har bruk for arbeidskraft).

Det gjelder egentlig alle men kanskje mest innvandrere

Yep. =) Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du linker praktisk utdanning til fattigdom?

Ser at du har redigert innlegget, og at jeg blir nødt til å svare på nytt :p

Nei. Jeg linker ikke praktisk utdanning til fattigdom. Snarere tvert i mot. Utdanning, dersom den blir tatt frivillig (veldig viktig for argumentet mitt) fører til velstand. Tvungen utdanning, og finansiering av lediggang, er derimot ikke bra.

Og hvilken fattigdom er det vi prater om egentlig?

Hva slags fattigdom som fører til kriminalitet? Det er jo vanskelig å svare på.

Hva slags forskjellige fattigdommer har man egentlig å velge mellom, ettersom du spør "hvilken av dem" vi snakker om?

Du menerat 3. gen. innvandrere akkurat har lært seg språket? For hvis en innvandrer er født og oppvokst i Norge men fremdeles ikke kan språket etter 20år så sier jo dette noe om hvilke holdninger som rår...dette gjenspeiles også i klasserommene på de nevnte skolene. En gi f...holdning.

Nei. Ja. Derfor er det systemet det er noe galt med. Ikke gi de som har feil holdninger penger. Ikke la dem rave rundt å begå kriminalitet, men straff kriminalitet hardt, og sørg for at det virkelig lønner seg å arbeide, gå på skole (for å senere kunne arbeide med noe som gir større intekt osv)... Det er den eneste måten å skape forståelse; å skape et oversiktlig og enkelt system som alle forstår.

Mattelærere min var innvandrer. Han kom fra tyskland og kom for ikke mange år siden, han kan flytende norsk. Noen rare bøyninger i ny og ned, men det kan vi leve med.

Ja. =) Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...