Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere


Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

At Norge nå er mer etablert. Store "gettoer" med folk med annen bakgrunn i Norge nå er direkte skadelig.

Innvandrer gettoer med høy kriminalitet har aldri stanset i USa, bare etnisitet forandres når den nye innvandre gruppe kommer. Det er ikke mer skadelig idag enn da innvandre gettoene bestå av skandinavere og deres kriminelle gjenger og USA var mindre utviklet Det var verre tidligere da det var mer korrupsjon og ingen velferdstøtte. Gjengene ofte fikk drepe uten å bry seg om straffe

 

Integreringsprosessen tok lang tid for nordmenn i Amerika og det tar lang tid for deres nye landsmenn. En som venter at innvandrer ville med engang kaste bort deres kultur, vær ivrig til å lære norsk, ikke bo sammen og ikke har kriminelle gjenger, ikke har studert innvandring og integrering. Veldig få folk utvandrer deres land fordi de mener et land er overlegen på alle måter, det er ofte fordi de ønsker bedre sikkerhet og anledninger til å støtte deres familier

 

Det har blitt meget intersannt å se på hvordan dere ser på innvandring og integrering, særlig hvordan dere skal løse Norges identitet, som har aldri vært multikulturellt. Etter min mening det er deres største problem. Vi har sett her i USA hva kan hende hvis et land ikke ser på en hel etnisitet som ekte statsborgere. Det gikk ikke så bra og har vært meget pinlig for alle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier det egentlig ganske greit, og forklarer i grunn det jeg prøver å si angående Norge. Vi er ikke tjent med masseinnvandring til Norge. Kall meg en kynisk jævel, men jeg ønsker å vokse opp i mye av det samme Norge jeg har blitt født inn til, ikke et helt annet land fordi norsk snillisme og naivitet skal ødelegge velferdsstaten som er bygd opp.

Lenke til kommentar

Du sier det egentlig ganske greit, og forklarer i grunn det jeg prøver å si angående Norge. Vi er ikke tjent med masseinnvandring til Norge. Kall meg en kynisk jævel, men jeg ønsker å vokse opp i mye av det samme Norge jeg har blitt født inn til, ikke et helt annet land fordi norsk snillisme og naivitet skal ødelegge velferdsstaten som er bygd opp.

Litt komisk for meg at du hevder Norge har hatt masseinnvandring. Det viser hvor lite toleranse finnes blant flere i Norge. Innvandrere generellt har vært en stor fordel til USA, som førte til supermakt status. Endrer dere din innvandringspolitikk, blir det en stor fodel til dere også.

Lenke til kommentar

Litt komisk for meg at du hevder Norge har hatt masseinnvandring. Det viser hvor lite toleranse finnes blant flere i Norge. Innvandrere generellt har vært en stor fordel til USA, som førte til supermakt status. Endrer dere din innvandringspolitikk, blir det en stor fodel til dere også.

 

Arbeidsinnvandring, arbeidere med kompetanse, det er bra. Dessverre er det slik at det ikke er tilfellet i Norge per nå.

Lenke til kommentar

Har da vært på arbeidskurs hvor en afghansk kirurg fortalte at han må ta hele utdanningen på nytt om han vil bli kirurg i Norge (selv om man bruker latinsk i lege-yrket), og derfor tar han nå strøjobber som vaskehjelp.

Finnes eksempler fra begge sider av saken.
Noen slasker som ikke vil jobbe, og noen som ikke får jobb fordi utdanningen deres ikke godtas.

Lenke til kommentar

Har da vært på arbeidskurs hvor en afghansk kirurg fortalte at han må ta hele utdanningen på nytt om han vil bli kirurg i Norge (selv om man bruker latinsk i lege-yrket), og derfor tar han nå strøjobber som vaskehjelp.

 

Finnes eksempler fra begge sider av saken.

Noen slasker som ikke vil jobbe, og noen som ikke får jobb fordi utdanningen deres ikke godtas.

Det løses lettvint , en får ikke statsborgerskap før man har vist at en er produktivt og oppholdstillatelse har bestemt grenser. Det er pinlig å integrere seg i Norge, det måtte jeg gjøre selv engang i livet mitt, mange må tvinges
Lenke til kommentar

Litt komisk for meg at du hevder Norge har hatt masseinnvandring. Det viser hvor lite toleranse finnes blant flere i Norge. Innvandrere generellt har vært en stor fordel til USA, som førte til supermakt status. Endrer dere din innvandringspolitikk, blir det en stor fodel til dere også.

Tror ikke mer innvandring er noe sjakktrekk akkurat. Da er det nok bedre å stenge krana helt når det gjelder ikke-vestlig innvandring, og at nabolandene deres kan ta de imot i steden. Folk fra helt andre verdensdeler har vanskelig for å finne seg til rette her og da er det bedre at nabolandene trør til :)

Lenke til kommentar

Det er flere sider av samme sak, ja. En afghansk familiefar som bor i nabolaget der jeg har vokst opp har tatt ingeniørutdanning her i Norge, men sleit lenge med å få jobb, til tross for at han jobba rævva av seg med utdanningen sin i tillegg til jobber ved siden av. Han endte opp flere år med å måtte jobbe to jobber med dårlig betalt for å få ting til å gå rundt og forsørge familien sin. Nå har han heldigvis fått seg en god jobb som ingeniør, og det var godt. Sånne innvandrere er det veldig viktig å ta vare på.

Lenke til kommentar

Tror ikke mer innvandring er noe sjakktrekk akkurat. Da er det nok bedre å stenge krana helt når det gjelder ikke-vestlig innvandring, og at nabolandene deres kan ta de imot i steden. Folk fra helt andre verdensdeler har vanskelig for å finne seg til rette her og da er det bedre at nabolandene trør til :)

Uten ikke vestlige innvandring til usa ville det bli ingen silikon valley. Mer enn 50% av PhD i vitenskapelig fag i USA består av ikke vestlige studenter

 

Ingen Apple uten ikke vestlige innvandring

 

Du eliminerer mange flinke folk

Lenke til kommentar

Uten ikke vestlige innvandring til usa ville det bli ingen silikon valley. Mer enn 50% av PhD i vitenskapelig fag i USA består av ikke vestlige studenter

 

Ingen Apple uten ikke vestlige innvandring

 

Du eliminerer mange flinke folk

 

Å studere i Norge er en dyr affære for utelandske studenter, og nok også vanskeligere pga. språket. Nå har jeg ikke styring på hvor mange av fagene på norske universiteter som foregår på engelsk, men det kunne sikkert vært flere.

 

Det er også vanvittig mange ikke-vestlige studenter som studere i Storbritannia, men de har fortsatt mye av det samme motforestillingene mot innvandring som vi har i Norge.

 

Det er ingen tvil om at det finnes vanvittig mange dyktige mennesker ute i verden som Norge kunne tjent vanvittig mye på å få til landet. Men tiltrekker Norge seg disse hjernene på samme måte, og legges forholdene nok til rette for at de skal komme hit og lykkes?

 

Sånn type innvandring er noe helt annet enn det som snakkes om i tråden her.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

At nordmenn har gjort dette, er det vil liten tvil om. Besteforeldra mine og faren min var i USA på 80-tallet og besøkte gammel slekt som hadde utvandret til USA. Der var det fortsatt folk som pratet norsk, i tillegg til engelsk selvsagt.

 

Det er naturlig at folk med samme kultur søker sammen i nye land også. Det er også litt av problemet med masseinnvandringen til Norge nå. Norge nå kontra USA for 100-150 år er stor forskjell. USA var den gang en nasjon i frammasj, Norge nå er mer etablert. Store "gettoer" med folk med annen bakgrunn i Norge nå er direkte skadelig.

"Skadelig" for hvem?
Lenke til kommentar

 

Arbeidsinnvandring, arbeidere med kompetanse, det er bra. Dessverre er det slik at det ikke er tilfellet i Norge per nå.

 

Er det ikke? Tvert om, de siste ti årene har arbeidsinnvandringen vært langt høyere enn asylinnvandringen, og den øker mer også:

 

post-52698-0-74462900-1384438980_thumb.png

 

 

Det betyr at det kommer dobbelt så mange europeiske innvandrere som afrikanske og asiatiske:

 

post-52698-0-80361400-1384438659_thumb.png

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det ikke? Tvert om, de siste ti årene har arbeidsinnvandringen vært langt høyere enn asylinnvandringen, og den øker mer også:

 

attachicon.gifInnvandringsgrunn.png

 

 

Det betyr at det kommer dobbelt så mange europeiske innvandrere som afrikanske og asiatiske:

 

attachicon.gifInnvandring.png

 

Geir :)

 

Jepp, dette er svensker, polakker og andre østeuropeere som kommer for å jobbe i service- eller byggebransjen, stort sett. Det jjkoggan snakket om her er innvandrere med høyere utdanning, i alle fall forstod jeg det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...