Pernicious Weed Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Frykt er oftest lite rasjonelle. Det man bør frykte mer fordi det er mer sannsynlig (bilulykker f. eks.) frykter man lite. Det er mye mer sannsynlig at en dame blir voldtatt av en etnisk nordmann enn overfallvoldtekt fra en innvandrer(for eksempel). Det handler jo også om trygghet. Tror de fleste føler seg tryggere kjørende langs E-18 en alene på gata nattestid i Oslo. Og uten å ha tall på det tror jeg det er større sjanse for å bli rana i Oslo akkurat nå enn det er å havne i en bilkræsj med personskader i samme område. Det er kanskje mer sannsynlig ut i fra antall innbyggere, men da ignorer jo det faktum at slike overfallvoldtekter de siste årene nesten utelukkende har skjedd av innvandrere, til tross for at de er klart i undertall i selve innbyggertallet. Lenke til kommentar
Lady_A Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Fant ett aldri så lite artig, fantastisk lite innlegg på facebook som jeg så absolutt gjeeerne vil dele her med dere Og don't worry, innlegget er ikke skrevet av en "innvandrer".. nei du det er det virkelig ikke! Dette er ei norsk jente (hel norsk altså, jeg lover), som virkelig vet å sette ord på ting.Og til de forøvrige kverulanter som kommer til å påstå at dette ikke har noe med denne diskusjonen å gjøre; JO, det har det faktisk. Enten du liker det eller ei Les nøye igjennom hva denne fantastisk opplagte unge kvinnen skriver. Hvem vet, kanskje du faktisk lærer deg en ting eller to.Kudos til deg Ina! "På tide med en liten opprydning på Facebook merker jeg. Jeg er drittlei av å lese meningene til enkelte på vennelisten min som omtrent aldri har satt sin fot utenfor Norges landegrenser og lever i sin lille boble hvor de tror Norge er verdens navle og nordmenn perfekte. Jeg er utlending i et annet land, i Brasil, i et samfunn hvor man i hvert fall ikke dømmer etter tro og hudfarge, men hvor det verdsettes, og jeg har vært utlending i mange andre land, og jeg har aldri blitt annet enn fantastisk tatt imot av alle jeg har møtt. Jeg har aldri blitt møtt med avsky eller hatt noen som har forhåndsdømt meg fordi jeg er norsk, selv om jeg kommer fra samme landet som han blonde, blåøyde terroristen som jaktet barn på Utøya som om de var fritt vilt. Selv om de vet at nordmenn tok livet av sine egne landsmenn under 2. verdenskrig for 75 år siden bare fordi de var jøder, hadde brune øyne og brunt hår.Jeg er ikke stolt av å være norsk når jeg må forklare for mine utenlandske venner hvor trangsynte og ignorante nordmenn kan være når jeg oversetter et par statuser og kommentarer her på Facebook for dem, og de rynker på nesen fordi de ikke kan skjønne at Norge, som er et så velutviklet og vakkert land, kan ha så mange mennesker med disse meningene. Blir ugjerninger begått av nordmenn blir det kalt tragedier... Blir de gjort av innvandrere så er helvetet løs og landegrensene må stenges - ingen andre skal få slippe inn til Norge igjen! ...Dere glemmer visst at nordmenn gjør kriminelle handlinger i andre land. Hva er nordmenn i Thailand, i Filippinene når de bærer rundt på de store pengesekkene sine og kjøper alt og alle? Hva gjør nordmenn i Brasil når de forgriper seg på unggutter og barneprostituerte mens de filmer og fotograferer seg selv og ofrene sine? Hva når de begår drap? Voldtekter? Hva med Moland som ble avbildet med et glis mens han tørket blod fra førersetet på en bil i Kongo? Hva tror dere lokalbefolkningen mener om dem?De er da norske? Det samme er jeg. Og jeg er heldig fordi jeg er fullstendig klar over at Norges rikdom er et resultat av FLAKS, og ingenting annet. Vi hadde flaks da vi fikk tildelt oss store oljereserver som ingen visste om. Hvor hadde vi vært om vi ikke hadde oljen? Tenk deg om.Kanskje hvis du setter litt mer pris på denne flaksen du har hatt som er født nordmann, og heller begynner å leve i viten om at du er født med gullhår i ræven, mens andre ikke er det - kanskje du heller vil hjelpe dem? Hjelpe og lytte fremfor å dømme, hate, trenge dem ut av landet "ditt"? Er det fordi de har en annen tro eller annen hudfarge? Hva om vi bare slettet alt som het landegrenser? Hva om det ikke lengre var noe "ditt lille land"? Hva er argumentet deres da? Mvh Ina. " Endret 8. november 2013 av Lady_A 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Det handler jo også om trygghet. Tror de fleste føler seg tryggere kjørende langs E-18 en alene på gata nattestid i Oslo. Og uten å ha tall på det tror jeg det er større sjanse for å bli rana i Oslo akkurat nå enn det er å havne i en bilkræsj med personskader i samme område. Det er kanskje mer sannsynlig ut i fra antall innbyggere, men da ignorer jo det faktum at slike overfallvoldtekter de siste årene nesten utelukkende har skjedd av innvandrere, til tross for at de er klart i undertall i selve innbyggertallet. Hvis vi vurdere sjansen å bli drept i gatene i Oslo vs å kjøre i og rundt Oslo er det mer drap fra bilulykker enn mord. Fra dette perspektiv er det tryggere å gå rundt Oslo enn å kjøre rundt Oslo jeg antar de fleste føler det motsatte Lenke til kommentar
nesnes111 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Fant ett aldri så lite artig, fantastisk lite innlegg på facebook som jeg så absolutt gjeeerne vil dele her med dere (...) Selv om enkelte nordmenn utøver kriminalitet i andre land er ikke dette et problem som dukker opp måned etter måned. De har ikke problemer som at skandinavere voldtar flere barn enn deres egne borgere og så videre (orker ikke skrive to a4-saker om problemer med utlendinger her vs nordmenn som utlendinger i utlandet). La det bare være visst at det er ikke en asyldiskusjon i brasil pga. en voldsbølge utøvet av mentalt ustabile nordmenn/skandinavere/europeere. Gjør vondt å lese sammenligningene i den posten. Men jeg skal ikke late som om jeg ikke forventet annet av en "fin, oppegående jente". Naiviteten blant de unge er på topp. 1 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Fant ett aldri så lite artig, fantastisk lite innlegg på facebook som jeg så absolutt gjeeerne vil dele her med dere Det innlegget der blir bare for dumt... Det er basert på at vi skylder noen noe bare fordi vi har det bra... Vi skylder ikke noen andre en drit og det å si noe annet blir som å påstå at de som tjener mye må gi avkall på deres rikdom fordi andre ikke har det så bra.. Vi må få lov til å føle oss trygge i eget land selv om vi bor på ei oljetønne... Send dem til Saudi Arabia... Der tjener de mer enn oss i Norge... Ren logikk om en skal tolke dine meninger... Endret 8. november 2013 av αкαѕнα 4 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Fant ett aldri så lite artig, fantastisk lite innlegg på facebook som jeg så absolutt gjeeerne vil dele her med dere En vesentlig stor forskjell på dette her da. Nordmenn i utlandet er stort sett turrister, eller i alle fall personer som legger igjen en del penger der de reiser. Lokalbefolkning man kommer i kontakt med i utlandet er ofte mennesker som lever av turrisme, enten det er hotelarbeidere, selgere eller servitører i barer eller restauranter. Det er en vesentlig forskjell fra innvandring til Norge. For å se litt kynisk på det. Turisme er en stor inntektspost. Innvandring er en stor utgiftpost. Nordmenn er kanskje ikke det mest åpne folkeslaget i verden, det skal jeg være enig i. Men hele det innlegget der bærer en del preg av dårlig kunnskap. At man mener Norge bare har hatt flaks med olja og det er ingen nordmenns fortjeneste at landet faktisk er et av verdens beste land å leve i. Ta en titt på andre land med olje i f.eks. midtøsten. Hvordan er fordelingen av godene der? Hvordan er de med bistand i forhold til Norge? Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Du skrev at mange av landene var en gjeng med gærninger. Har du dokumentasjon på dette? Mye krig og uro der, det sier seg selv. Du kan ikke være så fjern at du ikke skjønner dette. Da trenger du ikke en kilde. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 At man mener Norge bare har hatt flaks med olja og det er ingen nordmenns fortjeneste at landet faktisk er et av verdens beste land å leve i. Vel, der er endel Nordmenn som faktisk er uenige i påstanden om at Norge er verdens beste land å leve i, og derfor har tatt konsekvensen av det og forlatt "arbeidernes paradis". Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Mye krig og uro der, det sier seg selv. Du kan ikke være så fjern at du ikke skjønner dette. Da trenger du ikke en kilde. Så, var våre besteforeldre og deres forfedre gærninger? List of conflicts in Europe Jeg mener or ordens skyld at det er åpenbart at folk preges av krig og vold. Geir Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 http://www.osloby.no/nyheter/krim/Knuste-ankelen-pa-ransoffer---fire-gutter-domt-7366137.html Innvandre bak dette også Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 En vesentlig stor forskjell på dette her da. Nordmenn i utlandet er stort sett turrister, eller i alle fall personer som legger igjen en del penger der de reiser. Lokalbefolkning man kommer i kontakt med i utlandet er ofte mennesker som lever av turrisme, enten det er hotelarbeidere, selgere eller servitører i barer eller restauranter. Det er en vesentlig forskjell fra innvandring til Norge. For å se litt kynisk på det. Turisme er en stor inntektspost. Innvandring er en stor utgiftpost. Nordmenn er kanskje ikke det mest åpne folkeslaget i verden, det skal jeg være enig i. Men hele det innlegget der bærer en del preg av dårlig kunnskap. At man mener Norge bare har hatt flaks med olja og det er ingen nordmenns fortjeneste at landet faktisk er et av verdens beste land å leve i. Ta en titt på andre land med olje i f.eks. midtøsten. Hvordan er fordelingen av godene der? Hvordan er de med bistand i forhold til Norge? Et bedre sammenligning er kriminalitet og negativt oppførsel som hendte når så mange fattige og ressursvale nordmenn reiste til USA, deltok i ran, kriminelle gjeng aktiviteter og bodde i gettoer med andre nordmenn Etter flere generasjoner ig god integrering som ble lettere med det norsket hvitt hud enn for mørke hud, såble norsk amerikaner ikke nokså forskjellige enn andre amerikaner med hvitt hud når det gjelder kriminalitet. Sen i 1800 tallet ble det ikke helt klart at disse norske innvandrere ville bidra stort til det amerikanske samfunn som deres barn gjør idag 2 Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Et bedre sammenligning er kriminalitet og negativt oppførsel som hendte når så mange fattige og ressursvale nordmenn reiste til USA, deltok i ran, kriminelle gjeng aktiviteter og bodde i gettoer med andre nordmenn Etter flere generasjoner ig god integrering som ble lettere med det norsket hvitt hud enn for mørke hud, såble norsk amerikaner ikke nokså forskjellige enn andre amerikaner med hvitt hud når det gjelder kriminalitet. Sen i 1800 tallet ble det ikke helt klart at disse norske innvandrere ville bidra stort til det amerikanske samfunn som deres barn gjør idag Bor 4 millioner nordmenn i Amerika har jeg lest Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Bor 4 millioner nordmenn i Amerika har jeg lestOg når de ikke kunne snakke engelsk og var fattige, bodde i gettoer og deltok de i mer kriminelle aktiviteter enn andre hvite amerikanere 3 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Et bedre sammenligning er kriminalitet og negativt oppførsel som hendte når så mange fattige og ressursvale nordmenn reiste til USA, deltok i ran, kriminelle gjeng aktiviteter og bodde i gettoer med andre nordmenn Etter flere generasjoner ig god integrering som ble lettere med det norsket hvitt hud enn for mørke hud, såble norsk amerikaner ikke nokså forskjellige enn andre amerikaner med hvitt hud når det gjelder kriminalitet. Sen i 1800 tallet ble det ikke helt klart at disse norske innvandrere ville bidra stort til det amerikanske samfunn som deres barn gjør idag Må jo nevnes at verden har kommet bittelitt lenger siden 1800-tallet. Samt at de aller fleste som levde i USA var innvandrere dem selv. Det er jo tross alt en nasjon bygd opp av innvandrere, ikke en nasjon som innvandrere har kommet til i etterkant av oppbyggingen. Nordmenn som utvandret den gang kom også fra et veldig fattig land, i likhet med mange innvandrere til Norge nå. Men vi kan jo sikkert bruke den 1800-tallssammenlikningen vi, siden vi er i gang. Holdningene og kulturen til mange innvandrere til Norge i dag er mye av det samme som de var i Norge på 1800-tallet. Derfor er det også vanskelig å intergrere en del av dem. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Mye krig og uro der, det sier seg selv. Du kan ikke være så fjern at du ikke skjønner dette. Da trenger du ikke en kilde. Afrika er mye mer fredelig og har hatt en stor utvikling de siste ti årene. Du kan ikke dømme ett kontinent fordi det er noen kriger der. Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Afrika er mye mer fredelig og har hatt en stor utvikling de siste ti årene. Du kan ikke dømme ett kontinent fordi det er noen kriger der. Jeg mener ikke å dømme hele Afrika, men enkelte land Og når de ikke kunne snakke engelsk og var fattige, bodde i gettoer og deltok de i mer kriminelle aktiviteter enn andre hvite amerikanere Er du Amerikaner eller noe? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Det er ikke bare "innvandrere" som voldtar vet du. Sist jeg sjekket så hadde nordmenn også penis, og de har også vært dømt i uttallige voldtektssaker de også. Generalisering er på barnehage-nivå. Skjerp dere alle sammen. Latterlig... Norske menn er ikke kjent for å velge ut et tilfeldig offer da gjerne annen hudfarge en dem selv for så slå dem halvt ihjel og voldta dem på åpen gate.. Norske menn er kjent for hva som skjer blant menn i ALLE land, nemlig voldtekt under innflytelse av alkohol der begge parter har drukket og en person ikke har skjønt eller godtatt et nei fra kvinnen. Er ytterst sjeldent at en etnisk Nordmann slår en dama halvt ihjel for så voldta hun.. Men ja det har nok skjedd men langt mer sjeldent en hva man ser fra ikke vestlig innvandrerer. Husk også at vi etniske Nordmenn er i ekstremt overtall. Endret 8. november 2013 av DaniNichi 1 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) fuck this shit (deleted) Endret 8. november 2013 av SonicDragon 2 Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 DaniNichi, Det er nå, men om 100+ år er det ikke sikkert Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Jeg mener ikke å dømme hele Afrika, men enkelte land Så navngi de landene og forklar hva du mener da, det er ikke så vanskelig hvis du har kilder. Så kan du forklare at landene er " en gjeng med gærninger". Endret 8. november 2013 av Andeith Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå