Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere

Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Alle overfallvoldtekter i Oslo siste årene har vært begått av ikke-vestlige innvadrere. Det alene gjør jo at Oslo ville vært tryggere uten innvandrere.

Nei, det indikerer bare at overfallsvoldtekter øker, ikke kriminalitet generellt. Artikkelen viser at kriminalitet generellt har gått ned. Norge er tryggere generellt enn de var før selv om innvandring har gått opp Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men det er grenser for hvor mange milliarder man skal kaste bort på udugelige innvandrere når man heller kan ta imot europeere som faktisk vet hvordan man skal oppføre seg i norge

Jeg kan da vitterlig vise til europeiske folk som ikke vet hvordan de skal oppføre seg i Norge. Blir da "argumentet" ditt ugyldig? Ja. Dessuten så sliter du litt med benevnelsene dine. Det er hovedsaklig arbeidsinnvandrere som kommer fra Europa. Asylsøkere kommer gjerne fra Afrikanske land eller midtøsten på grunn av konflikter. Det er ikke særlig mange konflikter og kriger i Europa, er det vel? Det er trist å se at du ikke forstår at man tar inn folk via asyl ut av solidaritet - men heller ønsker å tjene penger. Hvor mye mener du et menneskeliv er verdt?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det indikerer bare at overfallsvoldtekter øker, ikke kriminalitet generellt. Artikkelen viser at kriminalitet generellt har gått ned. Norge er tryggere generellt enn de var før selv om innvandring har gått opp

Disse overfallvoldtektene gjør jo at halvparten av Norges befolkning føler/bør føle svært utrygge i gatene i hovedstaden.

Påstanden er jo at "Norge ville vært tryggere uten innvandrere". Med disse tallene kan man jo i grunn si at det stemmer. At kriminaliteten generelt har gått ned er jo neppe pga. mer innvandring, da det viser seg at kriminaliteten er høyere i disse gruppene enn resten av befolkningen.

Lenke til kommentar

Disse overfallvoldtektene gjør jo at halvparten av Norges befolkning føler/bør føle svært utrygge i gatene i hovedstaden.

Påstanden er jo at "Norge ville vært tryggere uten innvandrere". Med disse tallene kan man jo i grunn si at det stemmer. At kriminaliteten generelt har gått ned er jo neppe pga. mer innvandring, da det viser seg at kriminaliteten er høyere i disse gruppene enn resten av befolkningen.

Det man føler er ofte lite rasjonelle, og det er der rasisme oftest finner sted.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Den forrige regjeringen anslo at 9 000 asylsøkere ville komme til Norge i år.

Til og med oktober har det kommet 10 344 som har søkt asyl, og prognosen er økt til 13 000 i år. Økningen er stort sett asylsøkere fra Eritrea.

12.september varslet UDI-sjef Frode Forfang at det måtte opprettes opptil 40 nye asylmottak til 3-400 millioner kroner i årlig merkostnad, for å ta unna den nye asylsbølgen.

Er noen busslast det der.

Endret av KarmaZ
Lenke til kommentar

En økning av befolkningen med to promille. Riktig nok før vi trekker fra de som utvandrer, som historisk er ca. 1/6 av innvandringen om vi ser på afrikanere.

Dette skyldes et hopp i august, uvisst av hvilken grunn. Det roet seg litt i september, og enda mer i oktober, og UDI har allerede varslet at det kanskje ikke blir behov for så mange nye mottak allikevel.

Og 13 000 er ikke noe unormalt høyt tall, det kom flere asylsøkere både i 2001, 2002, 2003, 2008 og 2009.

Geir :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Utrolig pussig artikkel du henviser til...

Du kunne jo like godt konkludert med at det var mindre dødsfall i trafikken fordi flere kjørte Volvo nå sammenlignet med 20 år tilbake...

Eller at det er mindre vold fordi det er flere svensker her...

At det er en nedgang har ingenting med saken å gjøre når det er en gruppe som står for mesteparten.

Da ville jo heller kriminaliteten vært tilnærmet null uten dem..

Tenk litt på det i stedet du...

Enig med deg. For å se om ikkevestlig innvandring fører til mer vold enn om vi ikke hadde denne innvandringen må man jo se på volden fra denne gruppen, ikke volden generelt når det norske samfunnet og kulturen tross alt beveger seg lenger og lenger unna voldsbruk.

Lenke til kommentar

Nei, det indikerer bare at overfallsvoldtekter øker, ikke kriminalitet generellt. Artikkelen viser at kriminalitet generellt har gått ned. Norge er tryggere generellt enn de var før selv om innvandring har gått opp

si det til damene som fikk slått inn trynet sitt og voldtatt..

• Liker 3
Lenke til kommentar

si det til damene som fikk slått inn trynet sitt og voldtatt..

Hva er det du egentlig mener? Hvis overfallsvoldtekter øker men ikke kriminaliteten generelt går ned, er Norge blitt tryggere. Det er statistikk og overhodet ikke noe forsøk på å underdrive disse kvinnenes lidelser.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det du egentlig mener? Hvis overfallsvoldtekter øker men ikke kriminaliteten generelt går ned, er Norge blitt tryggere. Det er statistikk og overhodet ikke noe forsøk på å underdrive disse kvinnenes lidelser.

krimstatistikk kan vris og vendes på..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er klart. Hvis du har noe som motbeviser den statistikken eller viser at den er vridd på eller lignende så burde du jo komme med det.

Det skjønner du selv er vrient.

Men som eks var det jo kjent at Asker & Bærum siktet folk for 3 forhold og ikke 1 når de tok folk for narkotika for å pynte på statistikken.

I Oslo ble de vel avslørt for det

http://www.abcnyheter.no/nyheter/helse/100805/oslo-politiet-pynter-pa-oppklaringstall

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10043835

Vanskelig avsløre ting politiet gjør feil eller ulovlig

Ingen av politijuristene ønsker å stå fram med navn av frykt for reaksjoner fra ledelsen.

Så at de kan pynte andre veien også er tydelig..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Likevel, det meste tyder på at Norge hadde vært enda tryggere uten innvandring, og at kvinner kan gå alene i Oslo by uten å være redde for å bli voldtatt.

Lenke til kommentar

Likevel, det meste tyder på at Norge hadde vært enda tryggere uten innvandring, og at kvinner kan gå alene i Oslo by uten å være redde for å bli voldtatt.

Det er ikke bare "innvandrere" som voldtar vet du.

Sist jeg sjekket så hadde nordmenn også penis, og de har også vært dømt i uttallige voldtektssaker de også.

Generalisering er på barnehage-nivå.

Skjerp dere alle sammen. Latterlig...

Lenke til kommentar

Det er ikke bare "innvandrere" som voldtar vet du.

Sist jeg sjekket så hadde nordmenn også penis, og de har også vært dømt i uttallige voldtektssaker de også.

Generalisering er på barnehage-nivå.

Skjerp dere alle sammen. Latterlig...

Det er ikke barnehagenivå, det er snakk om fakta. Så si alle overfallsvoldtekter i Oslo de siste årene er begått av ikke-vestlige innvandrere. Søk det opp om du tviler.

Det er langt fra bare innvandrere som voldtar, det er jeg klar over. Etniske nordmenn høyere representert på blant annet festrelaterte voldtekter.

Nå var det snakk om trygghet i Oslos gater jeg siktet mest til med det utsagnet, og ikke hvem som idioter på fest, med bekjente eller familier. Altså overfallsvoldtekter, og ikke andre typer voldtekter.

Lenke til kommentar

Det er ikke barnehagenivå, det er snakk om fakta. Så si alle overfallsvoldtekter i Oslo de siste årene er begått av ikke-vestlige innvandrere. Søk det opp om du tviler.

Det er langt fra bare innvandrere som voldtar, det er jeg klar over. Etniske nordmenn høyere representert på blant annet festrelaterte voldtekter.

Nå var det snakk om trygghet i Oslos gater jeg siktet mest til med det utsagnet, og ikke hvem som idioter på fest, med bekjente eller familier. Altså overfallsvoldtekter, og ikke andre typer voldtekter.

Ja riktig.

Jeg jobber selv innenfor sikkerhet, og jeg vet derfor akkurat hva det er jeg prater om.

Og det er slik som du sier, fakta snakker for seg selv, det kan verken jeg eller noen andre her inne kvelurere i, MEN det jeg prøver å si her, er at selve TS sin påstand om at "Norge ville vært tryggere uten innvandrere" , ja DET er feil det. Det hadde vært greit å si at "Norge hadde vært tryggere uten visse innvandrere", eller "Norge hadde vært tryggere uten visse nordmenn".

Dette er jo også fakta det.

Det som derimot er helt feil er jo måten hun sier det på. Om hun faktisk er så dum , eller om hun mente å antyde til disse "visse" "innvandrerne", det vet ikke jeg.

Men akkurat den setningen der, den er feil den. Og det er nok derfor folk har reagert så kraftig her inne..

Lenke til kommentar

Det har jo ingenting med følelser å gjøre, dette er ren fakta. Overfallvoldtekter i Oslo begås nærmest utelukkende av ikke-vestlige innvandrere. Enkelt og greit.

Frykt er oftest lite rasjonelle. Det man bør frykte mer fordi det er mer sannsynlig (bilulykker f. eks.) frykter man lite. Det er mye mer sannsynlig at en dame blir voldtatt av en etnisk nordmann enn overfallvoldtekt fra en innvandrer(for eksempel).

Lenke til kommentar

Ja riktig.

Jeg jobber selv innenfor sikkerhet, og jeg vet derfor akkurat hva det er jeg prater om.

Og det er slik som du sier, fakta snakker for seg selv, det kan verken jeg eller noen andre her inne kvelurere i, MEN det jeg prøver å si her, er at selve TS sin påstand om at "Norge ville vært tryggere uten innvandrere" , ja DET er feil det. Det hadde vært greit å si at "Norge hadde vært tryggere uten visse innvandrere", eller "Norge hadde vært tryggere uten visse nordmenn".

Dette er jo også fakta det.

Det som derimot er helt feil er jo måten hun sier det på. Om hun faktisk er så dum , eller om hun mente å antyde til disse "visse" "innvandrerne", det vet ikke jeg.

Men akkurat den setningen der, den er feil den. Og det er nok derfor folk har reagert så kraftig her inne..

At selve påstanden er litt merkelig, skal jeg være enig i. Et Norge uten innvandrere har det aldri vært, og kommer heller aldri til å bli til. Det er ikke noe jeg er interessert i heller, jeg er bare for langt strengere regulering og bedre intergrering, samt litt mer kynisme når man ser på hvilke områder man tar inn innvandrere fra.

Likevel, hun har et poeng at innvandrere står for mer kriminalitet enn vanlige etniske nordmenn, sånn i prosent. Selv om de aller fleste er lovlydlige borgere. Derfor vi må bli flinkere i asylpolitikken vår. Mange som kommer hit er en kjemperessurs, mens andre er en stor byrde.

Tråden her er helt sikkert ment for å skape debatt. Påstanden er i mine øyne ganske så sann, men veldig politisk ukorrekt, så den tiltrekker seg voldsomme reaksjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...