Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere

Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Skjønner at det var tull, men hvorfor skrev hun akkurat det. Det jeg syns er spesielt. Hørt at det er 3%+, men en del bydeler på østkanten i Oslo er gettoer av muslimer. Trodde nesten at det var mer.

Det kan ha vært ment som en dårlig spøk eller for å provosere.

Det er vanskelig å si hvor mange som er muslimer, kristne osv. Det er også slik at områdene i Oslo som du kaller "gettoer" tvilsomt bare inneholder muslimer, men har kanskje mange fra andre afrikanske eller asiatiske land som ikke er muslimer, men de er innvandrere med en annen etnisk bakgrunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er født og oppvokst i Norge.

av personlige grunner kommer ikke jeg til å skrive eller sende deg privat melding om hvor de er fra.. det jeg kan si er at de ikke er fra et arabisk land.

hvis du er slik i virkeligheten også er du paranoid, jeg dømmer deg ikke. det er bare slik det er... hvis du går rundt og tenker "muslimene skal ta meg og landet mitt" hele tiden er du paranoid.

du har allerede dømt alle muslimene i Norge som kriminelle, så det burde vel ikke være et problem for deg å bli dømt av andre vel...?

Jeg har ikke fått med meg alt MathiasOslo har skrevet, eller det du sier at han har skrevet. Jeg er overhodet ikke enig i de som mener at "muslimene kommer til å ta over Norge" ol. Men likevel vil jeg råde deg til heller å kanskje svare litt mer saklig, spesielt ettersom det innlegget MathiasOslo skrev ikke var så veldig grovt, selv om det kunne virke litt paranoid. Du har likevel ingen rett til å angripe han personlig som du gjør, og det kommer heller ingenting ut av det, prøv heller å skrive noe saklig fakta ol.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg er født og oppvokst i Norge.

av personlige grunner kommer ikke jeg til å skrive eller sende deg privat melding om hvor de er fra.. det jeg kan si er at de ikke er fra et arabisk land.

hvis du er slik i virkeligheten også er du paranoid, jeg dømmer deg ikke. det er bare slik det er... hvis du går rundt og tenker "muslimene skal ta meg og landet mitt" hele tiden er du paranoid.

du har allerede dømt alle muslimene i Norge som kriminelle, så det burde vel ikke være et problem for deg å bli dømt av andre vel...?

Jeg mener ikke "muslimene skal ta meg og landet mitt". Det jeg har sagt tidligere er at hvis Norge forsetter å ta i mot så mange innvandre i dag, så vil etniske nordmenn komme i mindretall. Forskere har forsket på dette, finn kilder på google selv. Selv om du er født og oppvokst i Norge er du forsatt utlending, bare så du vet det. "Norskefødt med innvandre foreldre" går under de 13%. Sier ikke at alle muslimene er kriminelle, men en del av dem er det. Du driver å gnir dette utover, slutt å repiter ting av noe jeg har "sagt".

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke "muslimene skal ta meg og landet mitt". Det jeg har sagt tidligere er at hvis Norge forsetter å ta i mot så mange innvandre i dag, så vil etniske nordmenn komme i mindretall. Forskere har forsket på dette, finn kilder på google selv. Selv om du er født og oppvokst i Norge er du forsatt utlending, bare så du vet det. "Norskefødt med innvandre foreldre" går under de 13%. Sier ikke at alle muslimene er kriminelle, men en del av dem er det. Du driver å gnir dette utover, slutt å repiter ting av noe jeg har "sagt".

Tror du kanskje ikke noe av det beste man kan gjøre er at når folk bor i Norge, kanskje er født i Norge, har norsk statsborgerskap og er en del av det norske samfunnet, at man slutter å definere dem som utlending, slik du gjør? God integrering tror jeg har mye å si, men det blir vanskelig hvis andregenerasjonsinnvanrere forsatt skal bli definert som utlendinger!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-311024

du kunne sagt dette her fra starten istedenfor alt det tullet vet du...

jeg har aldri sett på meg som etnisk norsk.. hvis det er det du tror. sier ikke at alle nordmenn er kriminelle men en del av dem er det, kast de ut...?

er det utlendingenes skyld at de kommer inn til Norge eller politikernes?

jeg kommer til å repetere ting du har sagt for det er ditt standpunkt og syn på meg og mange andre borgere i dette landet.

og du sier det selv "HVIS Norge fortsetter å ta imot så mange innvandrere". kanskje dette kommer til å forandres om 5 år eller 10 år? hva blir statistikken da?

@andeith, anbefaler deg å gå gjennom tråden og ser på hans synspunkter og hans fordommer mot folk som ikke har gjort han eller samfunnet noe vondt. så forstår du kanskje hvorfor jeg skriver slikt.

Endret av medlem-311024
Lenke til kommentar

du kunne sagt dette her fra starten istedenfor alt det tullet vet du...

jeg har aldri sett på meg som etnisk norsk.. hvis det er det du tror. sier ikke at alle nordmenn er kriminelle men en del av dem er det, kast de ut...?

er det utlendingenes skyld at de kommer inn til Norge eller politikernes?

jeg kommer til å repetere ting du har sagt for det er ditt standpunkt og syn på meg og mange andre borgere i dette landet.

og du sier det selv "HVIS Norge fortsetter å ta imot så mange innvandrere". kanskje dette kommer til å forandres om 5 år eller 10 år? hva blir statistikken da?

Tviler på at det vil forandres om 5-10 år, det er vært fall min mening. Det er opp til dem om å bestemme om de vil til Norge eller ikke.

Lenke til kommentar

Det med at "de vil bli flere enn oss" er bare svada som innvandringsmotstandere lirer av seg for å skremme folk til å slutte seg til FRP eller verre, gjentatt innbyrdes lenge nok til at mange ser på det som fakta. Hvis det er noen norsk autoritet på dette området er det SSB, og de har aldri sagt at ikke-vestlige innvandrere kommer til å være i overtall, slik denne mørkemannen fra FRP skal ha det til (folkebevegelsen mot innvandring linker til dette og skal ha det til at det er en pressekilde, mens det bare er snakk om et debattinnlegg).

De som er interessert i å si hva SSB virkelig spår om dette, kan lese denne siden:

http://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/hvor-mange-innvandrere-er-det-og-blir-det-i-norge

Siste framskrivninger av Norges befolkning, foretatt i 2012, viser at det blir rundt 1,3 millioner innvandrere i Norge i 2050 ifølge hovedalternativet. Dette betyr nær fordobling av andelen av folkemengden fra 11 prosent i 2012 til 20 prosent i 2050.

Folk som ikke har greie på det vil kanskje se på de rene tallene og regne seg til at om det fortsetter på dette viset, vil etniske nordmenn (hvem nå det er) være i mindretall om så og så lenge. Men innvandrerandelen vil ikke fortsette å vokse så drastisk, og aldri overstige 50%. Dette kommer selvfølgelig an på hvem man ser på som innvandrere. Hvis man stiller krav til et stort antall uavbrutte norske generasjoner, kan man når som helst få "ekte nordmenn" til å være i mindretall.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

To teorier:

1) Prosentdelen kriminelle som er innvandrere er større enn prosentdelen kriminelle som er etnisk norske

2) Prosentdelen av innvandrere som blir tatt i forhold til kriminelle/totale innvandrere er større enn prosentdelen etniske norske som blir tatt i forhold til kriminelle/totale etniske norske

Hvilken er det?

Legger ved link så ingen blir sur fordi jeg kommer med disse potensielle teoriene:

http://www.abcnyhete...-er-utlendinger

Lenke til kommentar

Nei, men ene grunnen til terroret skjedde var på grunn av innvandringen. Samme som karmaz mente

Det kan du ikke vite. ABB gjorde det han gjorde fordi han er typen til det. Uten innvandring kan det godt hende han hadde funnet seg en annen kampsak til å kompensere for sin mislykkede tilværelse.

Sant, men tror ikke man skal tenkte sånn (som f.eks mitt eksempel)

Så hvorfor skriver du sånn?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...