Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere

Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Det der med at kongefamilien er innvandrere og at etnisk norske er innvandrere kan dere bare drite i å diskutere. Det har ikke en dritt med dagens innvandring å gjøre.

Det er snakk om innvandringen som startet på 60-70 tallet og pågår i dag.

Historisk "innvandring" har ikke noe med diskusjonen å gjøre.

De fleste vet dette, men må bare komme med at vi ikke opprinnelig er herfra, og at det var samene eller gud veit hvem for flere tusen år siden som kom hit. Morsom historiefortelling, men urelevant til denne diskusjonen. Ganske usaklig og for den saks skyld. Vi eier dette landet i dag uansett hvem som kom hit når. Akkurat som at amerikanerne eier USA selv om det var indianerne som var der først. Sånn er det bare.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er noen her som sier at alle invandrere skal ut så vær så snill å skjerp dere! Men når det gjelder kriminelle innvandrere så er det vel ikke så vanskelig å skjønne at folk vil ha de ut av landet, er det vel?

Men for å svare på spørsmålet: Ja, norge ville vært tryggere uten innvandrere, men det ville vert blodig urettferdig for de lovlydige innvandrerene hvis man skulle sendt ut alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke snakk om å sende ut alle. Er snakk om å sende ut de som ikke har tillatelse, eller er kriminelle og ta inn mindre.

Det er snakk å sende ut alle ikke vestlige blant flere i dette tråd., selv om 96% av ikke vestlige innvandrere er lovlydige. De hater alle muslime, innvandring fører til etnisk rensing osv. Fremmedfrykt gjør flere lite rasjonelle

Selv, er jeg for innvandring og er meget glad i multietniske miljøet her hvor jeg bor. Det skaper utfordringer, selvsagt ig ikke alltid fungerer bra hvis integrering politikk mangler og hvis de fleste innvandrere er asylsøkere som har lite utdannelse og mentale lidelser. Det er dette som gjør norsk innvandring naivt og uforberedt og ikke viser hvor godt innvandring kan være

Lenke til kommentar

Det er snakk å sende ut alle ikke vestlige blant flere i dette tråd., selv om 96% av ikke vestlige innvandrere er lovlydige. De hater alle muslime, innvandring fører til etnisk rensing osv. Fremmedfrykt gjør flere lite rasjonelle

Selv, er jeg for innvandring og er meget glad i multietniske miljøet her hvor jeg bor. Det skaper utfordringer, selvsagt ig ikke alltid fungerer bra hvis integrering politikk mangler og hvis de fleste innvandrere er asylsøkere som har lite utdannelse og mentale lidelser. Det er dette som gjør norsk innvandring naivt og uforberedt og ikke viser hvor godt innvandring kan være

Vær så snill å ikke ødelegg debatten med å komme med beskyldninger. Du heller bare bensin på bålet

• Liker 1
Lenke til kommentar

(...) glad i multietniske miljøet her hvor jeg bor. Det skaper utfordringer, selvsagt ig ikke alltid fungerer bra hvis integrering politikk mangler og hvis de fleste innvandrere er asylsøkere som har lite utdannelse og mentale lidelser.

Jeg skjønner ikke hva som er så bra med dette.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Eier, eller er en tyv som besitter illegitim eiendom?

Eier.

Bra med innvandring?

Bra med så mye utfordringer og mental ustabilitet du nevner i kommentaren din.

"Jeg er glad jeg bor på en multikulturell plass" og "Utfordringer med mental helse, dårlig innvandringspolitikk/oppfølging og lite utdanning" høres ganske motsigende ut.

Sier du at du er glad for innvandring bare fordi andre skal se på deg som en bedre person, eller er det dette noe du virkelig mener? Og hvorfor.

Det er snakk å sende ut alle ikke vestlige blant flere i dette tråd.,

Nei! Dette tviler jeg sterkt på. Det kan høres slik ut, og man blir beskylt for det av folk som flagrer det falske flagg kalt rasisme.

De fleste i denne tråden, så langt jeg har sett mener at;

1. Man bør begrense innvandring (Dette er ikke nødvendigvis en dum ting, og har absolutt ingenting med rasisme å gjøre.) Fri flyt er ikke bærekraftig.

2. Sende ut kriminelle pøbler som ikke har noe her i landet å gjøre

3. Sende ut de som er her ulovlig.

Vi skal passe på medmennesker, men Norge skal ikke være en frihavn for de som "ikke har det så bra" heller.

Endret av nesnes111
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett var det vel utlendinger som begynte det hele. Uten dem hadde det jo ikke blitt noen ABB heller.

Ikke det at vi skal greie alle over en kam for det altså.

Ikke for å dra Hitler-kortet, men blir ikke det litt som å gi jødene skyldene for Hitlers handlinger? Uten dem hadde det jo ikke blitt noen utryddelse heller.

Jeg syns det er viktig å se mer på person enn overordnet karakeristikk, dersom vi har en muslimsk innvandrer med psykiske problemer kan vi altså se tre kjennetegn; 1) muslim, 2) innvandrer og 3) psykisk syk. Jeg synes det blir feil veldig feil når enkelte ser ut til å legge de to første fram som de avgjørende faktorene.

PS: Jeg er ennå spent på svaret fra de som ville ha "alle jævla muslimer ut" synes om etnisk norske muslimer har konvertert?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns det er viktig å se mer på person enn overordnet karakeristikk, dersom vi har en muslimsk innvandrer med psykiske problemer kan vi altså se tre kjennetegn; 1) muslim, 2) innvandrer og 3) psykisk syk. Jeg synes det blir feil veldig feil når enkelte ser ut til å legge de to første fram som de avgjørende faktorene.

4) Mann
Lenke til kommentar

Akkurat som at amerikanerne eier USA selv om det var indianerne som var der først. Sånn er det bare.

1. Er ikke indianerne amerikanere?

2. Hvem er det i så fall, og hvor lenge må de har vært der? Norskamerikanere som kom for 100 år siden, er de amerikanere? Polakker som kom etter krigen, er de amerikanere? Hva med vietnamesere som kom på 60 og 70-tallet? Er en kineser amerikaner om hans slekt har vært der siden 1850? Hva om de kom i 1950?

Hva med oldebarna til disse immigrantene? Er de amerikanere, eller bare noen av dem?

Geir :)

Lenke til kommentar

Ikke for å dra Hitler-kortet, men blir ikke det litt som å gi jødene skyldene for Hitlers handlinger? Uten dem hadde det jo ikke blitt noen utryddelse heller.

PS: Jeg er ennå spent på svaret fra de som ville ha "alle jævla muslimer ut" synes om etnisk norske muslimer har konvertert?

Jo jo. Ikke legg allverden i det jeg skrev der. Det var litt sånn sarkastisk satt på spissen akkurat da.

Klart alle er individuelle personer.

En kan spørre seg hvorfor det ble satt i gang stortstilt innvandring fra børjan av. Fikk folket noengang sjansen ha et ord med i laget?

Men det er jo en annen sak som sikkert kan diskuteres et annet sted. Det er uansett for sent nå.

Lenke til kommentar

Jeg kan bare snakke for meg selv, men det ihvertfall jeg er mest lei av når innvandrer-debatten kommer opp igjen, er hvordan enkelte har en tendens til å dra alle over/under en kam.

Personlig synes jeg det er like ille når slike ting skjer, uansett om den skyldige er norsk eller ei. Det er en tragedie, som for all del aldri i verden ikke burde ha skjedd, men det sier jeg på et menneskelig nivå, ikke pga hudfarge. Fyren som gjorde dette er et menneske, ikke "bare en afrikaner".

Når det er sagt, så er jeg selvfølgelig enig i at kriminelle utlendinger ikke har gjort seg fortjent til det privilegium det er å leve i et av verdens beste samfunn. De må, på lik linje med oss også, yte noe for å få lov til å opprettholde det privilegiumet.

Endret av kortstokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting angående det : Jeg vet om en god del nordmenn, som er godt voksne, som aldri i livet sitt har betalt skatt. Tjener pengene sine enten ved svindel, salg av dop eller andre ulovligheter.

Hva burde gjøres med slike mennesker?

Endret av kortstokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting angående det : Jeg vet om en god del nordmenn, som er godt voksne, som aldri i livet sitt har betalt skatt. Tjener pengene sine enten ved svindel, salg av dop eller andre ulovligheter.

Hva burde gjøres med slike mennesker?

Vel, ordet "ulovlig" burde gi deg et hint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...