Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere

Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Byen er mer intersannte siste gang jeg var i Oslo enn før etter min mening, særlig det som skjer når du blander kulturer. Kreative, intersannte er de storbyer som har fargerike blanding

Er ikke Hong Kong en interessant by? Hong Kong har få innvandre og innvandrerene i Hong Kong er hovedsakelig fra asia, vesten eller india.

Uten asylinnvandringen ville Oslo hatt mange asiatere, svensker og europerere. Oslo ville forsatt ha masse folk fra forskjellige kulturer, men vi ville ikke hatt de samme kriminalitetsproblene. Etter min mening er trygge byer langt mer interessant enn utrygge byer, fordi jeg kan gå hvor jeg vil.

Mener du at Hong Kong burde ta imot en million afrikanere og og muslimer, for å bli en mer interessant by?

Endret av Camlon
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er ikke Hong Kong en interessant by? Hong Kong har få innvandre og innvandrerene i Hong Kong er hovedsakelig fra asia, vesten eller india.

Uten asylinnvandringen ville Oslo hatt mange asiatere, svensker og europerere. Oslo ville forsatt ha masse folk fra forskjellige kulturer, men vi ville ikke hatt de samme kriminalitetsproblene. Etter min mening er trygge byer langt mer interessant enn utrygge byer, fordi jeg kan gå hvor jeg vil.

Mener du at Hong Kong burde ta imot en million afrikanere og og muslimer, for å bli en mer interessant by?

Asiatere, svensker og europeere er mye bedre enn de jævla muslimene. Han jjkoggan er innvandrer selv i Norge, og ingen innvandre bryr seg om landet. De er bare her for å få jobb og et bedre liv. For 2 uker siden hadde SIAN (Stopp Islamiseringen av Norge) en demon. God stemning og alt det for oss etniske nordmenn. En gjeng med innvandre og punkere var samlet og var mot SIAN. Husker at det var en muslimsk kvinne i grønt som viste fingeren. Og de ropte "Rasister ut av Norge". Jeg var sammen med to venner og det vi sa var: "Hvorfor i hælvette skal vi etniske nordmenn ut av vårt eget land, utlendinger har ikke en dritt å gjøre i dette landet. Det var 100 politier rundt stortinget, på grunn av at det ikke skal komme utlendinger med våpen og skyte dem eller noe. Jeg er skeptisk til muslimene. Det er ekstremt mange av dem og mange av dem er kriminelle. Grønnland, Tøyen, Stovner og osv er innvandre størk. Det vil komme flere steder senere. Er 100% at muslimer sto bak dette http://www.osloby.no/nyheter/krim/Fant-flere-titall-mobiltelefoner-etter-razzia-pa-Gronland-7362105.html

Endret av MathiasOslo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-311024

fordomsfull much?! ^^

hva med etniske nordmenn som er muslimer?! skal de også kastes ut av landet fordi de er "jævla muslimer"?

har jeg gjort noe kriminelt som jeg ikke vet om?! er det kriminelt å være muslim i Norge? har alle muslimer en "jeg driter i Norge jeg er her for å tjene penger" holdning mens asiatere, svensker og europeere står i kø for å dø for Norge?

slutt å eskaler ting og få det til å høres ut som det ikke er...

Lenke til kommentar

fordomsfull much?! ^^

hva med etniske nordmenn som er muslimer?! skal de også kastes ut av landet fordi de er "jævla muslimer"?

har jeg gjort noe kriminelt som jeg ikke vet om?! er det kriminelt å være muslim i Norge? har alle muslimer en "jeg driter i Norge jeg er her for å tjene penger" holdning mens asiatere, svensker og europeere står i kø for å dø for Norge?

Etniske normenn som er muslimer? :rofl:.. Skokrem i ansiktet og turban på hodet.. Jeg syns jeg ser dem :rofl:

Endret av EvilSeagull
  • Liker 4
Lenke til kommentar

fordomsfull much?! ^^

Ja, det han skrev var noe fordomsfult. Det er desverre det som skjer når folk har hatt veldig negative erfaringer med muslimer.

Jeg mener ikke at Norge skal eksludere innvandre etter relgion, men jeg mener at Norge burde ta imot betydelig færre asylsøkere. Så om du eller foreldrene dine kom som asylsøker så er ikke det sikkert at du hadde fått komme til Norge. Jeg vil bare ta imot asylsøkere som kan bevise hvem de er og at de er i fare. Snowden er en slik kandidat, men komisk nok ville han aldri fått asyl i Norge. Det er ikke fordi jeg er slem, men fordi jeg mener at innvandringspolitikken skal ikke brukes til å hjelpe fattige mennesker. Uhjelpen er til for det. Om det er krig i landet så hjelper man dem i nabolandet.

Etter min mening så er innvandringspolitikken til for å hente kvalifisert arbeidskraft Norge trenger og at folk skal kunne hente få ta med seg sin familie inn i Norge. På det punktet bør Norge forandre seg litt. Om jeg kunne bestemme ville jeg ha fjernet fjorårskravet og latt folk kunne være i Norge mens søknadsprosessen blir behandlet. Jeg synes det er helt grusomt hvordan Norge deler opp familier. Det er ihvertfall ikke til barnets beste, Derimot så vile jeg ha lagt til et norskrav som de har i Danmark. Iløpet av 12 måneder må de klare bestå bergentesten eller så vil de ikke få lov til å bli i Norge. Jeg vil også øke tiden det tar før man blir norsk statsborger og i den perioden har de ingen rett til velferd (utenom atbeidsledighetstrygd og barnebidrag.)

Vi trenger ikke alltid strengere lover, men vi trenger smartere lover.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Amen to that. Nytter ikke å jobbe her en kort periode, og så få massive trygdeytelser. En praktisk regel kan kanskje være at man som arbeidsinnvandrer får trygdeytelser like lenge som man har jobbet, såfremt man bor i landet. En eventuell oppmykning kan være at man her betaler trygdeytelser som passer til kostnadsnivået i hjemlandet en periode etterpå. Det er så langt jeg mener at vi bør strekke oss. De som ikke har arbeid eller kan skaffe seg arbeid bør dra hjem, det ligger jo i begrepet ARBEIDSinnvandrer at dette skjer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-311024

Etniske normenn som er muslimer? :rofl:.. Skokrem i ansiktet og turban på hodet.. Jeg syns jeg ser dem :rofl:

må man være kledd som en ninja for å være muslim? det finnes faktisk etniske nordmenn som er muslimer... hva skal vi gjøre med dem da? sende dem ut av sitt eget land? sulte dem fordi de er noen "jævla muslimer"?

rare folk dere er som selv ikke vet hva dere snakker om, svar heller på spørsmålene mine du.

Ja, det han skrev var noe fordomsfult. Det er desverre det som skjer når folk har hatt veldig negative erfaringer med muslimer.

Jeg mener ikke at Norge skal eksludere innvandre etter relgion, men jeg mener at Norge burde ta imot betydelig færre asylsøkere. Så om du eller foreldrene dine kom som asylsøker så er ikke det sikkert at du hadde fått komme til Norge. Jeg vil bare ta imot asylsøkere som kan bevise hvem de er og at de er i fare. Snowden er en slik kandidat, men komisk nok ville han aldri fått asyl i Norge. Det er ikke fordi jeg er slem, men fordi jeg mener at innvandringspolitikken skal ikke brukes til å hjelpe fattige mennesker. Uhjelpen er til for det. Om det er krig i landet så hjelper man dem i nabolandet.

Etter min mening så er innvandringspolitikken til for å hente kvalifisert arbeidskraft Norge trenger og at folk skal kunne hente få ta med seg sin familie inn i Norge. På det punktet bør Norge forandre seg litt. Om jeg kunne bestemme ville jeg ha fjernet fjorårskravet og latt folk kunne være i Norge mens søknadsprosessen blir behandlet. Jeg synes det er helt grusomt hvordan Norge deler opp familier. Det er ihvertfall ikke til barnets beste, Derimot så vile jeg ha lagt til et norskrav som de har i Danmark. Iløpet av 12 måneder må de klare bestå bergentesten eller så vil de ikke få lov til å bli i Norge. Jeg vil også øke tiden det tar før man blir norsk statsborger og i den perioden har de ingen rett til velferd (utenom atbeidsledighetstrygd og barnebidrag.)

Vi trenger ikke alltid strengere lover, men vi trenger smartere lover.

er enig med deg når det gjelder asylpolitikken.

mesteparten av problemene mener jeg er byråkratiets skyld. det tar altfor langt tid å få behandlet saken sin og imens må de som søker asyl vente. de får ikke jobb, de får ikke trygd de får ikke noe. hva annet skal de ellers gjøre annet en å tjene penger her og der? narkotika er en vei å tjene penger på. jeg støtter det ikke, men forstår deres frustrasjon.

min familie kom ikke her som asylsøkere. og min familie driver ikke med kriminalitet (men for noen er det vel kriminelt bare det å være muslim ser det ut som)

jeg har hatt negative erfaringer med nordmenn jeg også.. drar ikke alle under en kam. har hatt negative erfaringer med innvandrere også. drar ikke dem under en kam heller...

jeg ville rettet mer oppmerksomhet mot politikere og ikke innvandrere.. de gjør ikke noe galt i å komme til landet og søke asyl. det er de jævla politikerne som ikke klarer å gjøre jobben sin som lar dem komme inn her.. hadde de gjort jobben sin tilbake i tid hadde ikke samfunnet hatt dette problemet idag.

jeg er ikke en som deltar i slike debatter mer eller mindre fordi man aldri klarer og bli enige og man bruker alt for lang tid på å få fram sine punkter og saker, men klarte ikke å holde meg når en idiot skal gå rundt og kalle meg for en "jævla muslim" og gå rundt og si at vi er dårlige borgere... jeg har IKKE gjort noe kriminelt, elsker dette landet like mye som deg og er evig takknemlig ovenfor gud og samfunnet som har latt meg vokse opp i et trygt land som Norge.

nytter ikke å snakke til en som allerede har satt det inn i hodet sitt at "utlendinger ikke har en dritt å gjøre i Norge"

Endret av medlem-311024
Lenke til kommentar

må man være kledd som en ninja for å være muslim? det finnes faktisk etniske nordmenn som er muslimer... hva skal vi gjøre med dem da? sende dem ut av sitt eget land? sulte dem fordi de er noen "jævla muslimer"?

rare folk dere er som selv ikke vet hva dere snakker om, svar heller på spørsmålene mine du.

Nå må du roe deg litt. Du burde være glad at du får lov å bo i Norge. Det er ekstremt få etniske nordmenn som er muslimer, vet om en dame (politiker eller noe).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-311024

Nå må du roe deg litt. Du burde være glad at du får lov å bo i Norge. Det er ekstremt få etniske nordmenn som er muslimer, vet om en dame (politiker eller noe).

har da vell ikke sagt at jeg er sint fordi jeg får bo i Norge.

og hva mener du må gjøres med "de jævla muslimene" som har etnisk norsk bakgrunn? er ikke de velkomne i landet "ditt"?

skal de også kastes ut? svar meg heller på mine spørsmål. de er fortsatt noen jævla muslimer som ikke har noe å gjøre i Norge etter din mening.

Endret av medlem-311024
Lenke til kommentar

har da vell ikke sagt at jeg er sint fordi jeg får bo i Norge.

og hva mener du må gjøres med "de jævla muslimene" som har etnisk norsk bakgrunn? er ikke de velkomne i landet "ditt"?

skal de også kastes ut? svar meg heller på mine spørsmål. de er fortsatt noen jævla muslimer som ikke har noe å gjøre i Norge etter din mening.

@evilseagull: har du noe konstruktivt å komme med eller skal du bare tulle?

Det jeg mener er at de som f.eks er kriminelle ikke har noe å gjøre her. Og nå i dag er det 600 000 i Norge, og dette øker. Vi burde stoppe dette og kaste ut en del av dem. Ro deg ned tulling!

Endret av MathiasOslo
Lenke til kommentar

Snakk om sola. http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tre-drept-i-busskapring-4150517.html

Tre drept i busskapring:

"Er gjerningsmannen en etnisk norsk mann?

– Etter det vi har fått opplyst er det ikke en etnisk norsk nordmann, men utover det har jeg ikke opplysninger å gi om vedkommendes identitet"

Spådom: dakar mann med ufattelige krigstraumer på jakt etter et bedre liv, når livet så ikke ble perfekt raste alt sammen. "Straff": halvt år på en psykiatrisk avdeling, samt uføretrygd resten av livet.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Spådom: dakar mann med ufattelige krigstraumer på jakt etter et bedre liv, når livet så ikke ble perfekt raste alt sammen. "Straff": halvt år på en psykiatrisk avdeling, samt uføretrygd resten av livet.

Hm artig at du nevner psykiatrisk avdeling.

http://www.firda.no/nyhende/article6962017.ece

Det er ikkje første gong ekspressbussen vert kapra. I 2003 vart sjåføren på bussen mellom Årdal og Fagernes knivstukken og drept, då bussen vart kapra av ein mann (26) frå Etiopia, som seinare vart erklært psykotisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...